|

آناستازی: امیدوارم در آینده فرصتی برای همکاری با والیبال ایران داشته باشم

سرمربی سابق تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و لهستان: هرچند کرونا تاثیرگذار بوده، اما به نظرم تیم‌های ملی زمان کافی برای تمرین داشتند

لینک کوتاه کپی شد
آندره‌ آناستازی ، یکی از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های والیبال جهان در دهه‌های گذشته چه در عرصه بازیگری و چه در عرصه مربیگری به شمار می‌رود. این مربی ۶۱ ساله ایتالیایی از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۱ به مدت ۱۰ سال پاسور تیم  ملی والیبال ایتالیا  بود و در زمان حضورش در ترکیب لاجوردی‌پوشان به تمامی عناوین مهم تیمی دست یافت. وی در یک دهه بازی برای ایتالیا موفق به کسب مدال طلای قهرمای اروپا ۱۹۸۹، مدال طلای قهرمانی جهان در سال ۱۹۹۰ و دو عنوان قهرمانی در لیگ جهانی در سال‌های ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ شد.
 

آناستازی مربیگری را از سال ۱۹۹۴ و با هدایت تیم  پالاوولو برشا  آغاز کرد. وی همچنین در ایتالیا سابقه مربیگری تیم‌های  مونوتیچاری  و  پیه مونته والی  را در کارنامه دارد، اما مطمئنا اهالی والیبال، آناستازی را بیشتر به خاطر موفقیت‌هایش در عرصه مربیگری در تیم‌های ملی به یاد دارند.  

وی دو دوره هدایت تیم ملی ایتالیا را برعهده داشته است که در دوره نخست مربیگری‌اش به عناوین زیادی با این تیم دست یافت. او از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ موفق شد ایتالیا را به به مدالی طلای لیگ جهانی ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰، نقره لیگ جهانی ۲۰۰۱ و مدال برنز لیگ جهانی ۲۰۰۳ برساند. آناستازی همچنین توانست دو مدال طلای قهرمانی اروپا در سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۳ را برای کشورش کسب کند و در المپیک سیدنی نیز ایتالیا را به مدال برنز رساند.

پس از جدایی از ایتالیا، این بار نوبت به درخشش او روی نیمکت مربیگری تیم نه‌چندان مطرح  اسپانیا  بود چراکه موفق شد اسپانیا را به مدال طلای قهرمانی اروپا برساند. با پایان کار او در سرزمین ماتادورها، هدایت آتزوری در سال ۲۰۰۷ دوباره به آناستازی سپرده شد، اما وی نتواست درخشش در دوره اول حضورش را دوباره تکرار کند.پس از پایان همکاری با ایتالیا،  تیم ملی لهستان  چالش جدید برای آناستازی بود و موفق شد از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ لهستان را به مدال‌های برنز و طلای لیگ جهانی ۲۰۰۰ و ۲۰۱۲ برساند و همچنین با این تیم بر سکوی سوم قهرمانی اروپا ۲۰۰۰ بایستد. در جام جهانی ۲۰۱۱ نیز لهستان با هدایت این مربی باتجربه به عنوان نایب قهرمانی دست یافت.  

 

آناستازی: امیدوارم در آینده فرصتی برای همکاری با والیبال ایران داشته باشم/ المپیک همیشه جذابیت‌های خاص خودش را دارد


این مربی نام آشنای جهان والیبال که همواره یکی از گزینه‌های هدایت  تیم ملی ایران  نیز بوده است از سال ۲۰۱۴ در عرصه باشگاهی فعالیت پررنگ‌تری داشت و پنج سال هدایت تیم  ترفل گدانسک  را برعهده گرفت و به عنوان قهرمانی جام حذفی لهستان در سال ۲۰۱۵ دست یافت. آناستازی در فصل اخیر نیز روی نیمکت تیم  وروا ورشو  حضور داشت و موفق شد با شکست یاران میلاد عبادی‌پور در دیدار رده‌بندی پلاس‌لیگا بر سکوی سوم بایستد.

منبع: میزان

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها