|

یک پیشکسوت استقلالی گفت

پرسپولیس به یک مساوی هم راضی است

پیشکسوت استقلال: اگر استقلال می‌خواهد دربی را ببرد باید چپ و راست پرسپولیس را ببندد و جلوی ۴ بازیکن حریفش را بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

در آستانه رویارویی تیم‌های سرخابی پایتخت در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر بیستم، استقلال و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌روند که تیم آبی تهران با یک بازی کمتر و ۸ امتیاز اختلاف یک رده پایین تر از پرسپولیس دوم جدول است.

شاهرخ بیانی در گفتگو با دانشجو، درباره دیدار جمعه شب ۲۴ اردیبهشت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس حرف زد.

* متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* دربی پیشرو را برای استقلال چطور ارزیابی می کنید؟

- این بازی برای استقلال ۶ امتیازی است. هیچ کس نمی تواند نتیجه اش را پیش بینی کند. هر دو تیم در شرایط خوبی هستند و قطعاً بازی سختی خواهد بود. فکر می کنم هر تیمی آرامش تاکتیکی اش را بیشتر حفظ کند موفق خواهد بود.

* برد در دربی چه اهمیتی برای استقلال دارد؟

- قطعاً پرسپولیس می‌آید تا بازی را نبازد چون حتی یک مساوی بیشتر به درد پرسپولیس می خورد ولی استقلال فقط باید ببرد و هیچ نتیجه ای غیر از این به کارش نمی‌‌آید. در واقع اگر استقلال ببازد عملاً از کورس قهرمانی بیرون می رود.

* چه توصیه ای به بازیکنان استقلال دارید؟

- فرهاد باید تیمش را به لحاظ روحی و روانی آماده دربی کند. بازیکنان باید اخطار الکی و یا حتی قرمز نگیرند. هرچه تمرکز بالاتر باشد نتیجه بهتر خواهد بود.

* وضعیت هافبک های دو تیم را چطور ارزیابی می کنید؟

- هر دو تیم دارای هافبک های خوبی هستند. ولی هافبک های پرسپولیس رو به جلوترند و فاصله شان را با فوروارد ها کمتر می کنند. استقلال باید این فاصله را زیاد کند تا بتواند کمربند میانی را در اختیار داشته باشد. مهاجمان پرسپولیس در عمق خوب کار می کنند و باهوش هستند.

* وضعیت دفاعی استقلال شما را نگران می‌کند؟

- متاسفانه هر چه استقلال در حمله قوی است در خط دفاع ضعف های مشهودی دارد. امیدوارم محمد دانشگر به لحاظ بدنی در شرایط این بازی باشد و به میدان بیاید چون او از جمله دربی بازهای استقلال است. یک بازیکن یک بازیکن تیغ دار که هم در دفاع خوب سر می زند و هم رو به جلو می ‌تواند در ضربات ایستگاهی خطر ساز باشد. فوتبالیستی است که درگیرانه بازی می کند و بازی درگیرانه اش هافبک ها و مهاجمان پرسپولیس را خسته می کند.

* در جمع بازیکنان استقلال کدامیک دربی بازتر هستند؟

- وریا غفوری و میلیچ به درد این بازی می خورند. هم نمی ترسند، هم حرفه‌ای هستند و هم با تجربه. برای میلیچ فرقی نمی کند پرسپولیس است یا تیمی دیگر. وریا هم که خودش به پرسپولیس گل زده. در جلو هم قائدی و مطهری خیلی راحت در دربی بازی می‌کنند و به این تیم گل هم زدند. دربی برای بازیکنی سخت است که اولین دربی را تجربه می کند. چون تقریباً تا ۲۰ دقیقه اول هنوز به خودش نیامده! گرچه در دربی های اخیر چون تماشاگر وجود ندارد کار خیلی آسان تر است. بازی مقابل ۱۰۰ هزار تماشاگر اصلا قابل قیاس با بازی در استادیوم خالی نیست.

* با توجه به آوراژ سنی بالای مدافعان پرسپولیس، چه توصیه ای به مهاجمان استقلال دارید؟

- سرعت مهدی قائدی و ارسلان مطهری میتواند روی این موضوع اثر گذار باشد. ارسال روی ۱۸ قدم پرسپولیس، شانس کمی برای گلزنی به استقلال می دهد چون مدافعان پرسپولیس سرزن هستند. ولی بازی در عمق و روی زمین می تواند شانس استقلال را بیشتر کند. آنچنان که در دربی‌های اخیر دیدیم استقلال روی توپ های دوم و ریباند توانسته از روی زمین و درون شش قدم گلزنی کند.

* شیخ دیاباته به درد این دربی میخورد؟

- گرچه شیخ در این مدت، مهاجم فصل قبل نبوده ولی یک باتجربه است که کافیست درون شش قدم بایستد و به محض دریافت توپ کار را تمام کند.

* اگر مربی استقلال بودید درباره مهار هافبک های پرسپولیس چه توصیه ای به بازیکنان می کردید؟

- پرسپولیس در دو جناح راست و چپ مدافعان رونده خوبی دارد. در راست سیامک نعمتی و امید عالیشاه و در چپ وحید امیری و مهدی ترابی خیلی عالی حرکت می کنند و کافیست پشت هافبک ها توپ بگیرند. برای همین کار دفاع های راست و چپ استقلال در دربی خیلی مهم است و باید جلوی این دو جناح را بگیرند. اگر استقلال می‌خواهد برنده شود باید چپ و راست تیم یحیی را فلج کند.

* خاطره خاصی از دربی دارید؟

خاطره که زیاد است اما شاید سخت ترین دربی من همان روزی بود که به پرسپولیس رفته بودم و یک پنالتی به دروازه استقلال زدم. درست لحظاتی قبل از ورود به زمین علی پروین جلوی همه گفت اگر در دربی پنالتی شد شاهرخ میزند! این برای من خیلی سخت بود و مرا در عمل انجام شده قرار داد. چون روبروی استقلال بازی می‌کردم و از طرفی نمی توانستم حرف سرمربی تیم را انجام ندهم. اتفاقاً در دقیقه ۱۷ بازی پنالتی شد و من روبروی ناصرخان خدا بیامرز پنالتی زدم و گل هم شد.

* بعد چه شد؟

- بعد از آن بازی خیلی‌ها گفتند شاهرخ بیانی خودش رفته و درخواست کرده پنالتی بزند در صورتی که علی پروین مرا در عمل انجام شده قرار داد. اگر ضربه را نمی زدم می ‌گفتند شاهرخ مخصوصاً گل نکرده و وقتی هم که گل زدم این حرف‌ها را برای من ساختند. در واقع قبل از آن ضربه قلبم به من می گفت بی خیال حرف علی پروین شوم و گل نزنم، ولی چون در پرسپولیس بازی می‌کردم منطق و وجدانم می‌گفت باید گل بزنم. بالاخره سرمربی از من خواسته بود و من نمی توانستم سرپیچی کنم. سخت ترین لحظه زندگی ام همان روز بود.

* حرف آخر؟

- این که می گویند استقلال باخته و با شکست به دربی می آید و این به نفع اش است را قبول ندارم و فکر می کنم از لحظه به صدا درآمدن سوت، تنها تیمی برنده می شود که روحیه بهتری داشته باشد. این بازی با همه مسابقات دیگر فرق دارد. هر تیمی برنده شود تا شش ماه خودش را بیمه می‌کند. از مربی و مدیریت گرفته تا خود بازیکنان. چون تیم بازنده تا چند روز نمی تواند سرش را بلند کند برای همین هم همه این سال‌ها، مربیان و بازیکنان دو تیم بیشتر دوست داشتند بازی مساوی شود. چون در مساوی جو ساکت است ولی اگر ببازید وضعیت فرق میکند. هوادار استقلال حاضر است تیمش قهرمان نشود ولی مقابل پرسپولیس برنده باشد. روی کاغذ استقلال تیم پرمهره تر و بهتری است. امیدوارم در نهایت این بازی با برد استقلال و نزدیک شدن به صدر همراه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها