|

مظاهری یا حسینی؛ کدام بیشتر به درد استقلال می خورند؟

مظاهری و حسینی

جدا بین حسینی و مظاهری در فصل پیش بارها برای آبی پوشان دردسرساز شد تا جایی که بالاخره مظاهری تصمیم گرفت قراردادش را فسخ کند.

لینک کوتاه کپی شد

حضور همزمان دو دروازه‌بان بزرگ در استقلال، برای مدتی طولانی جواب نداد و رشید مظاهری پس از یک فصل از این تیم جدا شد. مظاهری یک بار تا آستانه خروج از استقلال و فسخ قرارداد با این تیم جلو رفت، اما در نهایت به تمرینات برگشت و گفت می‌خواهد به کارش ادامه دهد. در روزهایی که همه منتظر سفر مظاهری با استقلال به امارات بودند، او به سازمان لیگ رفت و با فسخ قرارداد، آماده حضور در تیمی دیگر می‌شود. مقصدی که شاید، در همان تهران و باشگاه هوادار باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، خرید مظاهری و جدا نشدن حسین حسینی از استقلال، فصل پیش حاشیه‌های زیادی برای این تیم ایجاد کرد. حتی در نقل و انتقالات تابستانی هم پیش از مظاهری، حسینی یک بار در اینستاگرامش گفت می‌خواهد جدا شود و در نهایت، در استقلال باقی ماند. مقایسه عملکرد دو دروازه‌بان استقلال، نشان می‌دهد کدام‌شان برای فصل بعد، بیشتر به درد این تیم می‌خوردند.

رشید مظاهری فصل پیش بازی‌های بیشتری نسبت به حسین حسینی انجام داد. مظاهری 19 بازی لیگ، دروازه‌بان اول استقلال بود و حسینی، 11 بازی درون دروازه این تیم قرار گرفت. هر 6 بازی لیگ قهرمانان آسیا هم مظاهری، درون دروازه ایستاد. جام حذفی، تنها تورنمنتی بود که حسینی بیشتر فرصت بازی پیدا کرد. در همین تورنمنت بازی فینال، به مظاهری رسید. با این حال شرایط این مقایسه، در هفته‌های پایانی کاملا متفاوت است. مجیدی در 10 هفته پایانی لیگ، 7 بار به حسینی بازی داد و فقط سه بار، مظاهری درون دروازه قرار گرفت. حسینی در هفته‌های پایانی، توانسته بود به دروازه‌بان اصلی استقلال تبدیل شود.

در آمار فنی هم، وضعیت تقریبا برابر است. مظاهری فصل پیش، بر اساس آمار متریکا میانگین 0.5 گل خورده در هر بازی را از خودش به جا گذاشت و میانگین حسینی، 0.6 گل خورده بود. مظاهری یک بار هم در بازی رفت با گل‌گهر، توانست بهترین بازیکن زمین بشود. مظاهری با مهار 82.4 درصد توپ‌هایی که به سمتش زده شد، کمی موفق‌تر از حسینی با 80 درصد واکنش موفق داشت. در عوض،‌ مظاهری روی دو گل خورده استقلال اشتباه کرد و سهم حسینی، فقط یک اشتباه بود. علاوه بر این، حسینی هر بازی 2.5 مهار انجام داد که بهتر از 2.2 مهار مظاهری در هر مسابقه محسوب می‌شود.

با این شرایط، برای تصمیم‌گیری درباره اینکه کدام دروازه‌بان برای استقلال مفیدتر بود، باید تا فصل آینده صبر کرد. زمانی که حسینی، نشان می‌دهد انتخاب درستی برای استقلال بوده یا رشید مظاهری، باعث حسرت این تیم و هوادارانش خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ج ارسالی در

    مظاهری خیلی بهتره

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی