|

عاقبت رشید مظاهری ستاره تسخیر ناپذیر استقلال چه می شود؟

Mohammad Rashid Mazaheri shayanews

رشید در یکی، دو هفته برزخی تصمیم به حضور قطعی در جمع آبی‌ها گرفته بود اما درگیر یک گرفتاری مالی هم بود که نمی‌گذاشت با تمرکز کافی تمرین کند.

لینک کوتاه کپی شد

وقتی با رشید مظاهری تماس گرفتیم تا درباره استقلال حرف بزنیم حاضر نشد چیزی به زبان بیاورد. این کمی پس از صحبت‌های گلر سابق آبی‌ها در برنامه فوتبال برتر بود که به نوعی با بغض و ناراحتی او به اتمام رسید. مظاهری دیشب در فوتبال برتر همان حرف‌های وکیلش را زد. اینکه استقلالی‌ها او را نمی‌خواستند و باعث شدند که او تصمیم به فسخ قرارداد بگیرد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از خبر ورزشی، این در حالی بود که رشید در یکی، دو هفته برزخی تصمیم به حضور قطعی در جمع آبی‌ها گرفته بود اما درگیر یک گرفتاری مالی هم بود که نمی‌گذاشت با تمرکز کافی تمرین کند. بنابراین او در این چند روز به دنبال دریافت بخشی از قرارداد سال گذشته برای رفع و رجوع این گرفتاری مالی بود که باشگاه هرگز قدمی به سمت او برنداشت ؛پس روز به روز فاصله کوچک انتهای فصل بزرگتر شد و این گلر گچسارانی تصمیم نهایی خود را گرفت: فسخ با استقلال.

این تصمیمی بود که دوستان او را شوکه کرد چرا که مظاهری حضور در استقلال را بزرگترین دستاورد زندگی‌اش می‌دانست. او که سال‌ها در تیم‌‌های مختلف به میدان رفته و از ذوب آهن به تیم ملی و حضور در جام جهانی هم رسیده بود ،به قول خودش با استقلال فضای جدیدی را تجربه کرده و برای اولین بار کاملا از فوتبال لذت می‌برد. علاوه بر این قصد او ادامه حضور در تهران بود تا آنجا که حتی می‌خواست منزل جدیدی را در غرب تهران اجاره کند.مظاهری همچنین کسب و کاری به راه انداخت که به نظر بخشی از برنامه او برای حضور در استقلال بود. این همان چیزی بود که محمد حسین میثاقی هم  در گفت و گوی کوتاه دیشب به آن اشاره کرد و به مظاهری گفت: انتظار داشته داستانش با استقلال بیش از این‌ها به طول بینجامد .

اما رشید دیروز بعد از ظهر در محل سازمان لیگ فسخ قراردادش را نهایی کرد. درست مثل سال قبل‌تر که پیش از دیدار نیمه نهایی جام حذفی مقابل نفت مسجد سلیمان تصمیم گرفت از تراکتور جدا بشود. تیمی که اتفاقا در آنجا درخشیده و خود را به عنوان یکی از بهترین گلرهای ایران در آن تثبیت کرده بود.

او بدون توجه به آنچه که دیگران گفتند این کار را از مسیر حقوقی به انتها رساند  و در حالی که با استقلال قرارداد بسته بود به مانند یک ستاره درون دروازه آبی‌ها قرار گرفت و با محمود فکری استارتی رویایی در استقلال زد. روزهایی که او یک تنه ناجی دروازه آبی‌ها بود و تسخیر ناپذیر به نظر می‌آمد.

البته استقلال هرگز بی مشکل نبود؛ بنابراین وقتی در همان ابتدای فصل سر و صدا بابت مشکلات مالی بالا گرفته بود، مظاهری که بازیکن تازه واردی به جمع آبی پوشان محسوب می‌شد در این باره به صحبت و گفت و گو پرداخت و این مسئله باعث انتقادها از وی شد که قرار گرفتن در نقش یک بزرگتر در تیم را برایش زود می‌دانستند. اوج صحبت‌های مظاهری به بازی شکست در مقابل سپاهان قبل از برکناری محمود فکری برمی‌گردد که به صراحت از وضعیت آشفته تیمش گفت.

بعد از این بود که آرام آرام طوفان تغییرات در استقلال پدیدار شد و جا به جایی‌ها در پست سرمربی شرایط داخل زمین را هم تغییر داد و درحالی که استقلال با فرهاد مجیدی از یک گروه سخت به دور بعدی لیگ قهرمانان صعود کرده بود مظاهری با یک مصدومیت از ترکیب تیم کنار رفت تا سید حسین حسینی جایش را در جمع یازده بازیکن اصلی استقلال بگیرد و حتی در دربی به عنوان گلر تعیین کننده به میدان برود.

مظاهری بعد از این تنها در یک بازی حساس شرکت کرد و آن مسابقه مقابل فولاد در فینال جام حذفی بود که در آنجا اگرچه یک پنالتی مهار کرد اما در نهایت نتوانست باعث پیروزی تیمش در این فینال پر اهمیت بشود. بعد از آن هم دیگر بین او و استقلال خبری جز مسائل جدایی و فسخ قرارداد نبوده است. اگرچه او در این بین در تمرینات استقلال هم شرکت  و بی محلی‌های بعضی از اطرافیان را تحمل کرد تا شماره یک این فصل باشد .

در نهایت مظاهری که پیش از تصمیم دیروز بارها تا لبه جدایی از استقلال رفته بود تصمیم خود را برای پایان کار با استقلال عملیاتی کرد درحالیکه این فسخ به مذاق هواداران آبی پوش خوش نیامده. آنها که مظاهری را دروازه‌بانی با کیفیت می‌دانند از او انتظار داشتند تیم را در دیدار مقابل الهلال تنها نگذارد اما شاید مظاهری هم در این مورد محق باشد که به هرحال در اوج مشکلات مالی از باشگاه انتظار اندکی همکاری داشته است.

نکته مبهم در مورد مظاهری آینده اوست؛ اینکه در بازار فعلی فوتبال ایران هیچ یک از تیم‌های مدعی جای خالی خاصی برای وی ندارند و این تصمیم در روزهایی که بازار نقل و انتقالات از تب و تاب افتاده عجیب و غریب به نظر می‌رسد. تنها تیم بازار که می‌تواند مشتری بالقوه رشید باشد سپاهان است که آنها هم برنامه خاصی برای این انتقال ندارند …

البته شاید این نشانه‌ای باشد که در آینده اتفاق عجیب تری درباره مظاهری رخ بدهد. استقلال در مسیر تغییرات مدیریتی است و هر آینه ممکن است مدیر جدیدی کار را در دست بگیرد پس چیزی که امروز هواداران برایش ناراحت‌اند  ممکن است خیلی سریع تغییر کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها