|

علت درگذشت عباس انصاری فرد چه بود؟ + بیوگرافی

عباس انصاری فرد

عباس انصاری فرد مدیر عامل سابق پرسپولیس صبح امروز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت وی 3 دوره مدیر عامل پرسپولیس بود.

لینک کوتاه کپی شد

عباس انصاری‌فرد که چند روز پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود، صبح امروز درگذشت تا جامعه فوتبال را عزادار کند. مدیرعامل سابق سرخپوشان 65 سال داشت و در سالهای اخیر از فوتبال دور شده بود و حالا به شکلی متفاوت دوباره به تیتر یک اخبار تبدیل شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، او که عمده شهرت خود را از مدیرعاملی در پرسپولیس به دست آورده بود، در سه دوره متفاوت بر مسند هدایت باشگاه نشست که آخرین آن 13 سال پیش بود که سرانجام جای خود را به حبیب کاشانی داد و برای همیشه از عرصه مدیریت باشگاه پرسپولیس کنار رفت.

وی نخستین بار در سال 1369 و به عنوان اولین مدیر منصوب سازمان تربیت بدنی در باشگاه پرسپولیس مشغول به کار شد و قرمزها در دوره کاری دو ساله او توانستند قهرمانی جام در جام، جام باشگاه‌های تهران، جام حذفی ایران و نایب قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را کسب کنند. ماجرای گرفتن اسپانسر روی پیراهن برای بازی فینال آسیا سبب شد تا جنجال‌هایی در این خصوص شکل بگیرد و البته بازی نیز از صداوسیما پخش نشود.

انصاری فرد دوباره در سال 1379 به باشگاه پرسپولیس برگشت و حدود یک سال مدیرعامل قرمزها بود. سرانجام وی جانشین داریوش مصطفوی در باشگاه سرخپوش پایتخت شد و در دورانی که پرسپولیس اوضاع مالی خوبی نداشت، مدیریت را برعهده گرفت و پس از شکست تیم مقابل بنیادکار، از سمتش کنار رفت.

بیوگرافی عباس انصاری فرد

آقا انصاری فرد متولد پنجم اردیبهشت ۱۳۳۵ بود و متاسفانه در هفده شهریور ۱۴۰۰ بر اثر بیماری کرونا درگذشت ایشان برادر بزرگ محمد حسن انصاری فرد می باشد. او طی سالیان (۱۳۶۹–۱۳۷۲)، (۱۳۸۰–۱۳۸۱) و (۱۳۸۷–۱۳۸۸) مدیریت این باشگاه را برعهده داشت.  برجسته‌ترین دوران مدیریتی وی اما به لیگ برتر هفتم برمی‌گشت که وی به خاطر برخی مسائل ترجیح داد علی کریمی را از پرسپولیس حذف کند و به جای وی هوار مولا محمد، بازیکن عراقی را به خدمت بگیرد. کریمی در آن سال به استیل آذین پیوست و در بازی با پرسپولیس پس از اخراج از زمین، لباس استیل را به زمین انداخت و از لباس پرسپولیسی که زیر لباس تیمش به تن کرده‌ بود رونمایی کرد.

او برادر بزرگ محمدحسن انصاری‌فرد بود. عباس انصاری‌فرد در ماجرای انتقال باشگاه به «شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس سهامی خاص»، نمایندهٔ سازمان تربیت بدنی بود و نقش داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها