|

برق امید در چشم‌های فرهاد در آستانه بازی با الهلال

فرهاد مجیدی

بعد از غیبت دانشگر و مرادمند این سؤال مطرح شد که اگر این ها به امارات نروند، چه اتفاقات در بازی با الهلال رخ خواهد داد؟!

لینک کوتاه کپی شد

آنچه پیش از سفر استقلال به دبی فرهاد مجیدی را نگران کرد، غیبت محمد دانشگر و محمد حسین مرادمند بود؛ ستون‌های خط دفاعی استقلال که به دلیل اختلافات مالی نتوانستند آبی‌ها را در سفر به امارات همراهی کنند. بعد از غیبت این دو بازیکن در سفر به امارات نگرانی‌های بسیاری از جنبه‌های فنی به وجود آمد و این سؤال مطرح شد که اگر مرادمند و دانشگر به امارات نروند، چه اتفاقات ناگواری در خط دفاع استقلال در بازی با الهلال رخ خواهد داد؟!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، با توجه به اینکه یزدانی و آغاسی نیز در اردوی تیم ملی حضور داشتند، بیمناکی بیشتری اردوی استقلال را فرا گرفت و سرمربی استقلال را در وضعیت بغرنج‌تری قرار داد.

بعد از چند روز نگرانی و اضطراب سرانجام محمد دانشگر و محمد حسین مرادمند به اردوی استقلال در امارات اضافه شدند تا فرهاد مجیدی نفسی به راحتی بکشد؛ دو مدافعی که حالا با حضورشان در ترکیب استقلال می‌توانند خیال آقای سرمربی را بابت انتخاب مردان دفاعی این بازی آسوده کنند.

حال شاید دانشگر در پازل اصلی استقلال جایی نداشته باشد و مجیدی تصمیم به استفاده از عناصر دیگر بگیرد اما همین که دست او برای تعویض‌های احتمالی باز باشد خود نقطه قوت بزرگی است و اساساً ماندن تنها دو دفاع با تجربه (یزدانی و آغاسی که تازه از اردوی تیم ملی به اردوی استقلال پیوسته‌اند) استقلال را در غیاب مرادمند و دانشگر با چالش مواجه می‌کرد.

علاوه بر این نام‌ها وجود جعفر سلمانی که قادر است در چند پست بازی کند و زبیرنیک نفس که پست اصلی‌اش بازی در هافبک دفاعی است، امید‌ها برای رسیدن به پیروزی بزرگ در این میدان را فزونی خواهد بخشید.  در این حال و هوا که دانشگر و مرادمند به امارات رسیده‌اند و از آن سو چهار ملی‌پوش نیز به استقلال پیوسته‌اند، تا بازی با الهلال عربستان فرصت کافی در اختیار مجیدی خواهد بود تا ترکیب دفاعی تیمش را بشناسد و برای دیگر خطوط نیز برنامه‌ریزی کند.

 مجیدی در روزهای باقی می‌تواند بهترین ارنج ممکن را برای خط دفاع استقلال برگزیند و عالی‌ترین نفرات خود را مقابل مهاجمان گریزپا و کاملاً حرفه‌ای الهلال عربستان قرار دهد. بدون شک شاهراه پیروزی مقابل الهلال عربستان نیز همین نقطه خواهد بود و چنانچه مدافعان و دروازه‌بان استقلال بتوانند وظایف خود را در این میدان دشوار به بهترین شکل ممکن ایفا کنند، شانس استقلال برای عبور از حریف خود افزایش خواهد یافت. در واقع استقلال ابتدا باید قادر باشد جلوی مهاجمانی همچون مارگا و گومیس را بگیرد و این بازیکنان را به خوبی کنترل کند.

شاید تنها دغدغه سرمربی استقلال مربوط به خط حمله باشد؛ جایی که قرار بود به جای قایدی و دیاباته مهاجمانی در حد و اندازه این دو به خدمت گرفته شوند اما به هر دلیل که مدیران باشگاه استقلال تاکنون توضیحی درباره‌اش نداده‌اند، این امکان میسر نشد تا استقلال از وجود بازیکنانی در حد و اندازه جدا شده‌ها بهره‌مند شود.  به این ترتیب استقلال باید بسنده کند به نیرو و انگیزه امین قاسمی‌نژاد و ارسلان مطهری تا شاید در بازی فوق حساس با الهلال بتواند با گلزنی این عناصر از سد حریف خود بگذرد.

استقلال در خط میانی خود نیز بازیکن به اندازه کافی در اختیار دارد تا غیبت فرشید اسماعیلی نیز خللی در روند بازی‌اش ایجاد نکند و سرمربی استقلال می‌تواند از بهترین ترکیب ممکن برای این بازی بهره بگیرد. فرهاد مجیدی نیز با امیدواری بسیاری به بازی با الهلال می‌نگرد. سرمربی استقلال بارها این جمله را به زبان آورده که نسبت به بازی با الهلال عربستان به شدت خوشبین است و حتی در اندیشه‌های خود فکر پیروزی دراین میدان را هم کرده است. با توجه به اینکه پین نیز به اردوی استقلال ملحق شده پیش‌بینی می‌شود استقلال با قوای فنی مطلوب‌تری گام به میدان رقابت با الهلال بگذارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها