|

دلیل حسادت یحیی به استقلال چیست؟

Yahya Golmohammadi shayanews

سرمربی پرسپولیس در تازه‌ترین صحبت‌های خود سعی کرد دعوای تازه‌ای را بین این تیم و استقلال به راه بیاندازد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس در شرایطی فصل نقل و انتقالات را به پایان رساند که در نهایت نتوانست بازیکن خارجی یا بهتر است بگوییم کیروش استنلی را به خدمت بگیرد و یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی این تیم بیشتر از هر فرد دیگری بابت این اتفاق ابراز تاسف کرد. البته فصل نقل و انتقالات هنوز به پایان نرسیده اما فیفا پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را به خاطر عدم پرداخت طلب کابریل کالدرون بسته است و این باشگاه تا زمان بسته نشدن این پرونده نمی‌تواند بازیکنی چه خارجی و چه داخلی به لیست خود اضافه کند.

 به گزارش «شایانیوز»، در اینکه یحیی گل‌محمدی حق دارد از عدم جذب بازیکن مدنظرش در خط حمله ناراحت باشد شکی نیست و واقعا هم پرسپولیس بعد از جدایی شهریار مغانلو باید یک بازیکن با خصوصیات فیزیکی و فنی او جذب می‌کرد و چه کسی بهتر از کیروش استنلی. اما یحیی در صحبت‌های دیروزش در برنامه ورزش و مردم بیشتر سعی کرد فرافکنی کند تا اینکه به واقعیت‌ها اشاره‌ای داشته باشد. اول اینکه او فدراسیون فوتبال را متهم کرد به اینکه چرا بین پرسپولیس و دیگر باشگاه‌ها(منظور او استقلال بود) در صدور مجوز برای جذب بازیکن فرق می‌گذارد. یحیی تاکید داشت هر دو بازیکن پرونده شکایتی باز از خارجی‌های قبلی خود دارند و از این‌رو هر دو باید از جذب بازیکن محروم باشند در حالی که پرسپولیس فقط محروم است.

در این میان یک مسئله وجود دارد که سرمربی پرسپولیس یا از آن اطلاع ندارد یا نمی‌خواهد مطلع باشد که البته دومی به واقعیت نزدیک‌تر است. واقعیت ماجرا این است که باشگاه استقلال 5 پرونده شکایتی خارجی دارد که در مورد هیچ یک از آنها رای نهایی از سوی فیفا صادر نشده و هنوز در واقع این باشگاه محکوم به پرداخت پولی در مورد آنها نشده است. هر چند ممکن است در همه این پرونده در نهایت محکوم به پرداخت مطالبات‌شان شود. در حال حاضر باشگاه استقلال پرونده‌های آنها را یا به دادگاه CAS برده یا اینکه منتظر رای فیفاست. اما باشگاه پرسپولیس یک پرونده خارجی باز دارد که آن هم شکایت گابریل کالدرون است. پرونده‌ای که به دادگاه CAS هم رفت و رای نهایی در مورد آن صادر شد. حتی از روز گذشته هم فیفا بابت عدم پرداخت طلب کالدرون پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس را هم بست. در حقیقت پرونده پرسپولیس به رای نهایی رسیده و محکومیت آن محرز است و به همین خاطر هم فدراسیون مجوز جذب بازیکن خارجی را برای این باشگاه صادر نکرد.

مورد دیگری که یحیی باز نخواست به‌ آن اشاره کند، بسته شدن پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس به خاطر شکایت کالدرون است که ربطی به فدراسیون یا باشگاه‌ خاصی ندارد. با شرایط موجود پرسپولیس تا زمانی که طلب کالدرون را ندهد نمی‌تواند بازیکن خارجی یا داخلی به لیستش اضافه کند. حتی اگر فدراسیون مجوز جذب بازیکن یا مربی خارجی برای این باشگاه صادر کند.

شاید بهتر بود گل‌محمدی در روزهای حساسی که نمایندگان کشورمان باید به مصاف رقبای آسیایی خود بروند به این مسئله ورود نمی‌کرد و با فرافکنی دعوای جدیدی را بین هواداران پرسپولیس و استقلال در شبکه‌های اجتماعی بوجود نمی‌آورد. ضمن اینکه او نباید انتظار داشته باشد که فدراسیون به خاطر پرسپولیس قانون را زیر پا گذاشته و مجوز جذب بازیکن خارجی را برای اینکه باشگاه صادر می‌کرد ودر آن صورت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی‌شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها