|

نگاهی به دیدارهای ماندگار استقلال و الهلال

استقلال و الهلال

تقابل استقلال با الهلال یکی از قدیمی‌ترین و کلاسیک‌ترین نبردهای تاریخ رقابت‌های باشگاهی فوتبال در آسیاست.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در دیداری حساس از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به دیدار الهلال می‌رود. این دو تیم از قطب های اصلی فوتبال آسیا محسوب می‌شوند. استقلال با ۲ قهرمانی و الهلال با ۳ قهرمانی از قدرت های بلامنازع و کهن قاره به شمار می‌آیند و از جمله رکوردداران بیشترین تعداد حضور در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، استقلال و الهلال ۷ بار در لیگ قهرمانان آسیا با یکدیگر دیدار داشتند که هر ۷ بازی در مرحله گروهی بوده و ۳ بار در فرمت قبلی مسابقات یعنی جام باشگاه‌های آسیا به مصاف هم رفتند و یک نوبت هم در جام برندگان جام به هم رسیدند. در مجموع این رویارویی‌ها استقلال ۵ بار به پیروزی رسیده و الهلال ۴ مرتبه صاحب برد شده و ۲ دفعه هم تقابل دو تیم مساوی پایان یافته که سرنوشت آن مسابقات را ضربات پنالتی مشخص کرده که در هر ۲ بار الهلال تیم پیروز میدان بوده است. به بهانه بازی حساس پیش‌روی دو تیم، جدال‌های مهم تاریخ استقلال و الهلال مرور شده است.

حسرت ستاره سوم

استقلال پس از قهرمانی در آسیا در سال ۱۹۹۰ در فصل بعد در مرحله گروهی با الهلال هم‌گروه شد و با یک گل از این تیم شکست خورد. این اولین مصاف استقلال و الهلال در طول تاریخ است. این دو تیم پس از صعود از مرحله گروهی، حریفان را از پیش رو برداشتند تا اینکه در فینال باز هم با هم مواجه شدند. استقلال تا دقایق پایانی با تک گل امیر هاشمی‌مقدم از حریف پیش بود و در آستانه دومین قهرمانی پیاپی و فتح سومین جام بود تا اینکه در دقایق پایانی اما روی یک غافلگیری دروازه این تیم باز شد تا بازی به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود تا در نهایت الهلال موفق به پیروزی شد.

جای خالی که در ویترین افتخارات استقلال باقی ماند

استقلال در طول تاریخ خود سابقه قهرمانی‌های متعدد در رقابت‌های داخلی و بین المللی دارد ولی قهرمانی در جام در جام آسیا را در تالار پُربار افتخارات خود کم داشت و در سال ۱۹۹۵ در اولین حضور خود در این مسابقات، مصمم بود که این جای خالی را پر کند. استقلال در نیمه نهایی مسابقات در نخستین تجربه ناصر حجازی روی نیمکت پس از ۴ سال از آن فینال کذایی، دوباره با الهلال روبه‌رو شد و باز هم سرنوشت این مسابقه را ضربات پنالتی تعیین کرد. پنالتی آخر استقلال را بهزاد غلامپور از دست داد تا استقلال به فینال نرسد.

پیروزی با گلزنی مجیدی

مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه‌های آسیا در اواخر دهه نود به صورت مجتمع در یک کشور برگزار می‌شد و در فصل ۹۹-۱۹۹۸ امارات میزبان این بازی‌ها بود و باز هم استقلال و الهلال نبرد تعیین‌کننده‌ای داشتند. با توجه به قدرت نماینده عربستان به نظر می‌رسید که این تیم دست بالا را در این دیدار داشته باشد ولی شاگردان ناصر حجازی حریف قدرتمند خود را غافلگیر کردند و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسیدند. یکی از دو گل استقلال را فرهاد مجیدی سرمربی فعلی این تیم به ثمر رساند و دیگر گل توسط سیروس دین محمدی وارد دروازه حریف شد. استقلال با اخراج رضا حسن‌زاده از دقیقه ۴۶ ده نفره به بازی ادامه داد.

کامبک تاریخی در ریاض

یکی از آماده‌ترین تیم‌های استقلال در تاریخ لیگ قهرمانان در فصل ۲۰۱۳ بود که موفق شد تا مرحله نیمه‌نهایی صعود کند. استقلال در آن دوره در مرحله مقدماتی در گروه مرگ با تیم‌های الهلال، العین و الریان همگروه بود. استقلال در هفته سوم در ریاض به دیدار الهلال رفت و در شرایطی که تا دقیقه ۸۰ با یک گل از حریف عقب بود با گل‌های پژمان منتظری و آرش برهانی حریف را غافلگیر کرد و به پیروزی دست یافت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها