|

بررسی کریستوفر کنت دروازه‌بان جدید سپاهان

کریستوفر کنت

سپاهان پس از مذاکرات بی سرانجام برای جذب رشید مظاهری و حسین حسینی، با کریستوفر کنت برای فصل آینده قرارداد بست.

لینک کوتاه کپی شد

خریدهای پرتعداد سپاهان از پرسپولیس، استقلال و فولاد، این تیم را تبدیل به موفق‌ترین مدعی لیگ در فصل نقل و انتقالات کرده است. نکته منفی سپاهان اما، نداشتن یک دروازه‌بان بزرگ بود. پیام نیازمند به پرتغال رفته و سپاهان با وجود داشتن زمان طولانی، نتوانست دروازه‌بان مناسبی برای جانشینی او بخرد. جذب رشید مظاهری و حسین حسینی، دو گزینه سپاهان هم پس از حاشیه‌های زیاد به سرانجام نرسید. سپاهان نیما میرزازاد را به عنوان دروازه‌بان دوم جذب کرد و سرانجام با خرید کریستوفر کنت، شماره یک این تیم در فصل آینده مشخص شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، کنت فصل پیش، دروازه‌بان اصلی پانایتولیکوس در سوپر لیگ یونان بود. او 21 هفته در ترکیب پانایتولیکوس پایین جدولی بازی کرد و 27 گل خورد که به نسبت شرایط تیمش، آمار خوبی محسوب می‌شد. پانایتولیکوس بهترین خط دفاعی را بین تیم‌های پایین جدولی یونان داشت. کنت سه بازی پایانی، روی نیمکت رفت و در بازی‌های پلی آف، به ترکیب تیمش برگشت. او در آخرین بازی پلی آف، با کلین شیت مقابل اسکودا زانتی کمک کرد تیمش با قانون گل زده در خانه حریف برنده شود و در سوپر لیگ یونان باقی بماند. پانایتولیکوس برای فصل جدید، با دیگو رودریگز قرارداد بست و کنت، مجبور شد یونان را ترک کند و پس از مذاکره با سپاهان، به اصفهان برود.

کریستوفر کنت 31 ساله، بیشتر سال‌های بازی را در لیگ دسته چهارم آلمان و دسته دوم اتریش گذرانده است. او سه سال قبل، با واکر اینسبروک به بوندسلیگا اتریش رسید و یک فصل، فرصت بازی در سطح اول فوتبال کشورش را به دست آورد. هر چند با خوردن 50 گل در 30 بازی، آمار خوبی نداشت. سپس به یونان رفت و دو فصل، در پانایتولیکوس بازی کرد. پس از سه سال حضور در سطح اول اتریش و یونان، حالا کنت به فوتبال ایران آمده تا در لیگ برتر به میدان برود. با این تفاوت که این بار، تیم او به جای بقا باید برای قهرمانی بجنگد. فرصتی بزرگ برای کنت، تا برای اولین بار بازی در یک تیم مدعی را تجربه کند و حتی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان برود. سپاهانی‌ها امیدوارند فشار بازی مقابل مهاجمان بزرگ در اتریش و یونان، کنت را تبدیل به دروازه‌بانی آماده و مطمئن کرده باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها