|

مصاف استقلال با الهلال در غیاب بهترین، گلزن‌ترین و مؤثرترین های آبی پوشان

استقلال

با خروج مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته، استقلال بهترین‌های خود در فاز تهاجمی را از دست داده و البته این همه ماجرا نیست!

لینک کوتاه کپی شد

همه می‌دانیم تقویم لیگ قهرمانان آسیا مطابق میل کشورهای شرق آسیا تنظیم شده. در ژاپن، کره‌جنوبی و چین فصل فوتبالی از حوالی اسفند آغاز می‌شود و تا آذر ماه سال آینده ادامه دارد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، طبعاً قدرت‌های شرق آسیا هر دوره از رقابت‌های آسیایی را با ترکیبی ثابت ادامه می‌دهند، اما در غرب آسیا به‌ طور معمول بعد از پایان مرحله گروهی، فصل نقل‌و‌انتقالات آغاز می‌شود و این دقیقاً همان موقعی است که استقلال همه‌ ساله اسیر توفان و با تیمی تضعیف‌ شده به دور حذفی لیگ قهرمانان آسیا وارد می‌شود.

شاید گفته شود تغییر و تحولات در نقل‌و‌انتقالات برای حریفی مثل الهلال هم برقرار و شرایط برای همه تیم‌های غرب آسیا یکسان است. البته تفاوت بزرگی هم که وجود دارد آن است که الهلال در فصل نقل‌و‌انتقالات بشدت تقویت شده و مهاجم بزرگی مثل موسی مارگا را به خدمت گرفته اما استقلال در همین مقطع، لطمه‌های بزرگی دیده است.

استقلال نسبت به مرحله گروهی آسیایی «مؤثرترین»، «بهترین» و «گلزن‌ترین»های خود را از دست داده است. مهدی قایدی که مؤثرترین مهره تیم به‌ شمار می‌رفت، در حالی از جمع آبی‌ها جدا شده که هیچ‌ کدام از خریدهای جدید استقلال به‌ لحاظ فنی حتی به او نزدیک هم نیستند. او مهره‌ای بدون جانشین بود که بار اصلی تیم در فاز تهاجمی را به دوش می‌کشید و حالا با غیبت قایدی، به‌ سختی می‌توان تصور کرد استقلال همان تیمی باشد که در گروهی بسیار سخت، در هر بازی به‌طور متوسط 5/2 گل می‌زد.

امروز دیگر خبری از فرشید اسماعیلی هم نیست که در مجموع 6 بازی مرحله گروهی بهترین بازیکن استقلال لقب گرفت و بیش از هر زمان دیگری در گلزنی و ارسال پاس گل موفق بود. اسماعیلی در دو دیدار ابتدایی، در هر بازی یک گل زد و یک پاس گل داد تا استقلال شروعی قدرتمندانه در مرحله مقدماتی داشته باشد و تا زمانی که مصدوم نشد، نمایشی فوق‌العاده داشت.

شیخ دیاباته هم که با 5 گل، بهترین گلزن آبی‌ها در مرحله مقدماتی بود، دیگر خروجی این فصل نقل‌و‌انتقالات است. شیخ با وجود اینکه در لیگ بیستم بسیار کم‌فروغ بود و عملاً هیچ کمکی به استقلال نکرد اما در بازی‌های آسیایی، همان مهاجم تراز اول همیشگی بود.

با خروج مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته، استقلال بهترین‌های خود در فاز تهاجمی را از دست داده و البته این همه ماجرا نیست! هروویه میلیچ که در آخرین بازی زمینه‌ساز تک‌گل آبی‌ها بود، کنار گذاشته شده و محمد نادری هم که دو گل زیبا به الاهلی و الشرطه زده بود، راهی ترکیه شده است.

 به این جمع مسعود ریگی و دروازه‌بان ثابت استقلال در مرحله گروهی یعنی رشید مظاهری را هم اضافه کنید تا ببینید فقط در یک فصل نقل‌و‌انتقالات چه تغییر بزرگی در تیم ایجاد شده است. با این احوال، استقلال امشب در مصاف با پرافتخارترین تیم غرب آسیا در حالی که از نیروهای تهاجمی سابقش فقط ارسلان مطهری را در اختیار دارد، باید با چهره‌هایی تازه در جست‌وجوی پیروزی باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها