|

حسرت استقلال برای رسیدن به نیمه نهایی 9 ساله شد

استقلال

آخرین بار استقلال ۸ سال قبل توانست خودش را به نیمه نهایی این بازی‌ها برساند، ولی پس از آن، غالبا تا همین مرحله یک هشتم نهایی رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

 استقلال، یکی از تیم‌های پرافتخار آسیا، حالا مدت هاست فرمول موفقیت در این رقابت‌ها را از یاد برده است. این تیم که امسال با فرهاد مجیدی در مرحله گروهی نتایج خوبی گرفته بود امید زیادی داشت در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا متمایز بازی کند، ولی دوباره در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد.

به گزارش «شایانیوز»، آخرین بار استقلال ۸ سال قبل توانست خودش را به نیمه نهایی این بازی‌ها برساند، ولی پس از آن، غالبا تا همین مرحله یک هشتم نهایی رسیده و بعد کنار رفته است. به طور دقیق تر، استقلال در ۸ سال اخیر فقط یک بار به یک چهارم نهایی رفته است. با حذف جدیدی که به تازگی رخ داده، حالا حسرت استقلالی‌ها برای رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۹ ساله می‌شود. ضمن اینکه در گزارشی که «فوتبال ۳۶۰» در این مورد نوشته به جزئیات حضور استقلال در ۸ سال اخیر در لیگ قهرمانان آسیا پرداخته شده است.

استقلال در لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۳، تا مرحله نیمه نهایی جلو رفت، اما پس از آن، فقط یک بار توانسته از جمع ۱۶ تیم پایانی عبور کند. سال ۲۰۱۴، استقلال در مرحله گروهی پایین‌تر از الشباب عربستان و الجزیره امارات، به عنوان تیم سوم حذف شد. سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، آن‌ها نتوانستند سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورند. سال ۲۰۱۷، استقلال در مرحله گروهی پس از الاهلی امارات دوم شد و به مرحله یک هشتم نهایی رسید. در این مرحله، استقلال مقابل العین شکست تلخی تجربه کرد و بازی برگشت، با نتیجه ۶-۱ باخت و حذف شد.

سال ۲۰۱۸، تنها صعود استقلال از مرحله یک هشتم نهایی بود. استقلالی‌ها بالاتر از العین امارات، الریان قطر و الهلال عربستان به عنوان صدرنشین از گروه‌شان بالا رفتند. در مرحله یک هشتم نهایی، مقابل ذوب آهن در مجموع ۳-۲ پیروز شدند. مرحله یک چهارم نهایی، السد قطر توانست استقلال را ۵-۳ شکست دهد و حذف کند. سال ۲۰۱۹ استقلال، نتوانست از گروهش بالا برود. الهلال عربستان و الدحیل قطر، تیم‌های صعود کننده گروه استقلال بودند.

در دو فصل اخیر لیگ قهرمانان هم، استقلال در مرحله یک هشتم نهایی حذف شده است. فصل پیش، استقلال با فرهاد مجیدی لیگ قهرمانان را آغاز کرد، اما پس از جدایی او، با مجید نامجومطلق ادامه داد. استقلال بعد از الاهلی به عنوان تیم دوم گروهش بالا رفت و مرحله یک هشتم نهایی، ۲-۱ به پاختاکور باخت. این فصل استقلالی‌ها، با عملکردی رویایی در مرحله گروهی و صعود بالاتر از الدحیل قطر و الاهلی عربستان، امید زیادی داشتند به مراحل پایانی برسند. اتفاقی که نیفتاد و شکست ۲-۰ مقابل الهلال، پرونده این تیم در لیگ قهرمانان را بست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها