|

کاخ آرزوهای استقلال فرو ریخت؛ فرهاد بازنده بازی‌های بزرگ

فرهاد مجیدی

دیشب بازی استقلال و الهلال در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد که در نهایت منجر به شکست آبی پوشان ایرانی گردید.

لینک کوتاه کپی شد

ترکیب اولیه استقلال نسبت به پیش‌بینی‌ها تغییراتی داشت و فرهاد مجیدی به جای امین قاسمی‌نژاد از سبحان خاقانی بهره جست و در خط میانی نیز ترجیح داد از مهدی‌پور بازی نگیرد و به امیرحسین حسین‌زاده میدان دهد. استقلال با این ترکیب عملاً در 15 دقیقه ابتدایی حرفی برای گفتن نداشت و با خطاهای پی‌درپی بارها حریف را در موقعیت ارسال از پشت هجده قدم خود قرار ‌داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، بعد از عبور از دقایق آغازین تا حدی استقلال به خودش مسلط شد و دقیقه 17 با ارسال دقیق وریا و ضربه سر یزدانی می‌رفت به گل نخست برسد که ضربه نهایی از دقت کافی برخوردار نبود. این موقعیت به استقلال انرژی بیشتری داد و اعتماد به نفس بازیکنان را تا جایی بالا برد که دقیقه 25 حتی می‌توانستند مزد برتری در ایجاد موقعیت‌های بهتر را بگیرند و روی ارسال وریا و شوت سرضرب مطهری به گل برسند اما دروازه‌بان الهلال با واکنشی عالی توپ را به کرنر فرستاد.

الهلال که صبورانه فوتبال بازی می‌کرد و انگار خود را از پیش برنده این میدان می‌دانست دوباره به میدانداری پرداخت تا اینکه دقیقه 39 روی پاس در عمق پریرا و ضربه چیپ گومیس به گل نخست رسید. در این گل مرادمند واکنش مناسبی روی پاس در عمق پریرا نداشت تا گومیس به راحتی با حسینی تک به تک 

شود.

 در نیمه دوم اما استقلال همان اندک برتری‌ای که در دقایق آغازین نیمه اول داشت را هم از کف داد تا گل دوم نیز به ضرر استقلال رقم بخورد. دقیقه 56 بعد از اینکه همکاری مارگا و دوساری یک موقعیت را برای الهلال هدر داده بود این بار موفق ظاهر شد. مارگا با پاسی در عمق حدود 40 متر توپ را پشت وریا و آغاسی برای دوساری مهیا کرد و این بازیکن نیز با یک بغل پای ساده گل دوم را هم به ثبت رساند.

مجیدی که عرصه را بر خود و تیمش تنگ می‌دید با میدان دادن به رمضانی و قاسمی‌نژاد در پی جبران مافات بود. این دو بازیکن با همکاری خود می‌توانستند دقیقه 70 استقلال را به گل برسانند اما ارسال پای راست امین و ضربه سر رمضانی با واکنش عالی دروازه‌بان الهلال به کرنر رفت. 5 دقیقه بعد موقعیتی طلایی در شرایط تک به تک برای استقلال ایجاد شد که معیوف با هنرمندی این فرصت را هم از استقلال گرفت تا هر آنچه استقلال کاشته بود این بار نیز بی‌ثمر بماند.

حریف سعودی البته برای دقایق پایانی نیز برنامه ویژه‌ای داشت و بارها استقلال را تا پذیرفتن گل سوم پیش برد که درخشش سیدحسین حسینی مانع فرو ریختن دوباره دروازه استقلال شد. به واقع اگر حسینی در دقایق پایانی ایستادگی نمی‌کرد تعداد گل‌های الهلال بیشتر هم می‌شد؛ تیمی که به واقع با ارائه یک بازی هدفمند در دفاع و خط حمله توانست استقلال را از رسیدن به جمع 8 تیم پایانی محروم کند و باخت بزرگ دیگری در کارنامه آبی‌ها و فرهاد مجیدی که فینال جام‌حذفی را هم باخته بود، به ثبت برساند.

استقلال: سیدحسین حسینی، عارف آغاسی (79- متین کریم‌زاده)، محمدحسین مرادمند، سیاوش یزدانی، وریا غفوری، زبیرنیک نفس (59- مهدی مهدی‌پور)، آرش رضاوند، امیرحسین حسین‌زاده، جعفرسلمانی (62- بابک مرادی)، سبحان خاقانی (46- امین قاسمی‌نژاد)، ارسلان مطهری (59- آرمان رمضانی)

سرمربی: فرهاد مجیدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها