|

مردودی تازه‌واردهای استقلال؛ از سلمانی و آقاسی تا نیک‌نفس و قاسمی‌نژاد

استقلال

خریدهای جدید استقلال در بازی با الهلال چهره امیدوار کننده‌ای نداشتند و حالا خیلی‌ها به دیده تردید به آن ها نگاه می‌کنند.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ قهرمانان آسیا برای استقلال به پایان رسید اما بحث‌هایش ادامه‌دار خواهد بود و پیرامون دلایل شکست استقلال در این بازی تحلیل‌های بسیاری ارائه خواهد شد. شاید عملکرد نه‌ چندان موفقیت‌آمیز در نقل‌و‌انتقالات از سوی مدیران استقلال به‌ عنوان یکی از دلایل تکراری مطرح باشد اما نباید از کنار آنچه بازیکنان جدیدالورود به ترکیب استقلال رقم زدند نیز به‌ سادگی عبور کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، چشم‌پوشی بر نمایش نه‌ چندان مطلوب خریدهای جدید استقلال بدون شک استقلال را با مشکلات بزرگتری مواجه خواهد کرد و باید این موضوع به‌ طور جدی از سوی کادر فنی استقلال پیگیری شود تا احتمالاً در وضعیت فنی این بازیکنان تغییراتی ایجاد شود، کما اینکه باور این است برخی از این بازیکنان که در شب بازی با الهلال نمایش ضعیفی داشتند می‌توانند در آینده با افزایش توان فنی و روانی خود، به بازیکنان شاخصی هم برای استقلال بدل شوند.

نمونه‌اش امین قاسمی‌نژاد که به‌ رغم بازی سردرگمی که در دقایق حضورش در میدان ارائه کرد اما از ظرفیت مناسبی برای رسیدن به رشد برخوردار است و قابلیت به دوش کشیدن بار خط حمله استقلال را دارد. قاسمی‌نژاد که در میان بازیکنان جدید فرصت کمتری برای عرض اندام داشت در دقایقی که برای استقلال به میدان رفت نتوانست در نقش یک مهاجم منجی قد علم کند و تبدیل به تعویض طلایی فرهاد مجیدی شود.

قاسمی نژاد نباید از نظر تجربی کم و کاستی داشته باشد

لحظه‌ای که ترکیب اصلی استقلال خوانده و روشن شد که به‌ جای قاسمی‌نژاد قرار است خاقانی در ترکیب اصلی بازی کند، این ذهنیت جرقه زد که احتمالاً امین که با هیاهوی بسیاری به استقلال پیوست به یکی از تعویض‌های اثرگذار تبدیل خواهد شد اما هرگز چنین نبود و دقایقی که این مهاجم در ترکیب حضور داشت کاری از پیش نبرد. احتمالاً بخشی از این وضعیت می‌تواند ناشی از فشاری باشد که در آن دقایق به استقلال وارد آمده بود وگرنه این بازیکن نباید در آستانه 35 سالگی از نظر تجربی کم و کاستی داشته باشد.

نیک نفس نتوانست سدی باشد در مقابل هافبک‌های قلدر الهلال

زبیر نیک‌نفس دیگر خرید جدید استقلال در ترکیب اصلی بود؛ بازیکنی که رفته بود تا جای خالی مسعود ریگی را پر کند. نیک‌نفس اما در نیمه اول با خطاهای مکرر بارها الهلال را در موقعیت ارسال توپ از پشت هجده‌ قدم استقلال قرار داد و نتوانست سدی باشد در مقابل هافبک‌های قلدر الهلال. نیک‌نفس در اولین قدمگاه خود با پیراهن جدید مانند بازیکنانی جلوه کرد که فوت و فن بازی در تیم‌های بزرگ را نمی‌دانند اما احتمالاً او نیز در آینده وضعیت مطلوب‌تری را تجربه خواهد کرد چون در تیم فوتبال او مهره قابل‌تری بود و اگر بتواند همان کیفیت را هم در استقلال تکرار کند، احتمالاً وضعیت خط میانی استقلال با او بهتر خواهد بود. نیک‌نفس در استقلال این فصل رقیبی هم پیش روی خود نمی‌بیند که شاید این موضوع منجر به آرامش فکری بیشتر او برای رسیدن به آمادگی شود.

در کنار نیک‌نفس نیز عارف آقاسی را هرگز مدافع مطمئنی ندیدیم. این بازیکن در صحنه رقم خوردن گل دوم الهلال نیز واکنش مطلوبی نداشت و علاوه بر آن در اغلب موقعیت‌هایی که حریف ایجاد می‌کرد روی سرعت مهاجمان الهلال جا می‌ماند. بدون شک اگر آقاسی بخواهد به همین منوال ادامه دهد جایگاهش را در استقلال خیلی زود از دست خواهد داد. البته مجیدی در ادامه راه فرصت کافی را به این مدافع خواهد داد تا خودش را با فضای بازی در استقلال تطبیق دهد اما باید توجه داشت که پست آقاسی جایی است که نمی‌توان صبر آنچنانی برای ساخته شدن یک مدافع مطمئن داشت و او باید در اندک زمان باقی‌مانده تا شروع لیگ به هماهنگی ایده‌آل برسد.

سلمانی بیکارترین بازیکن استقلال در فاز هجومی

در میان بازیکنان جدید اما عملکرد جعفر سلمانی نگران‌کننده‌تر از دیگران است؛ بازیکنی که در کمال شگفتی عضو تیم ملی هم هست. جعفر سلمانی در جدال دوشنبه‌ شب مقابل الهلال به پست وینگر چپ منتقل شده بود و 62 دقیقه فرصت حضور در میدان را داشت که یک حرکت مفید در راستای ساختن موقعیت برای استقلال انجام نداد و بیکارترین بازیکن استقلال در فاز هجومی بود. سلمانی به‌ حدی در آن پست بی‌تحرک بود که بعد از ورود بابک مرادی تغییرات به‌ وضوح در شکل بازی استقلال نمایان شد.

اینکه فرهاد مجیدی بر چه باورهایی اقدام به جذب این بازیکن کرده سؤالی است که باید در زمان مناسب پاسخش از سرمربی استقلال گرفته شود. البته شاید برای ارزیابی نهایی این بازیکن قدری نیاز به زمان باشد اما شکل حرکت سلمانی به‌گونه‌ای است که به نظر می‌رسد استقلال و شخص مجیدی در جذب این بازیکن دچار اشتباه بزرگی شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • فوتبالی ارسالی در

    جالبه شمابه تیمی که هنوزهماهنگ نشده وتازه شکل گرفته انتظارات بیش ازتصوردارین این بازیکنان کمترازیه هفته باهم تشکیل شدند مثل عقده ای هابه این جوانان حمله نکنیداگرآنان مثل سلمانی ونیک نفس وآقاسی نجابت بخرج می دهن وچیزی نمی گویند شعورداشته باشین مثل آنان رفتارکنیدفوتبال یه بازی تیمی است استقلال دوباره قدرت می گیرد وشماروسیاه وشرمنده خواهیدشد

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها