|

حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا به نفع استقلال است یا پرسپولیس؟

سباستین جووینکو

در صورتی که الهلال از لیگ قهرمانان آسیاحذف شود ممکن است استقلال به رقابت ها برگردد که در این صورت شاهد دربی آسیایی خواهیم بود.

لینک کوتاه کپی شد

الهلال با پیروزی مقابل استقلال، به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید و امید زیادی به حضور در فینال و فتح این جام دارد. به خصوص که عربستان، میزبان مرحله یک چهارم و نیمه نهایی است. یک شایعه بزرگ اما، طرفداران الهلال را نگران کرده است. شاید این باشگاه، بخاطر شکایت سباستین جووینکو با جریمه‌های سنگینی روبرو شود که یکی از آن‌ها، کنار گذاشته شدن از لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود.

رد پای جووینکو

الهلال در نقل و انتقالات تابستانی، متیوس پریرا را خرید و برای اضافه کردن او به لیست تیمش، مجبور بود قرارداد یکی از خارجی‌هایش را فسخ کند. آن‌ها بیشتر از ظرفیت قانونی لیگ عربستان، بازیکن خارجی در تیم‌شان داشتند. گزینه اول برای خروج از لیست، جووینکو بود که فصل گذشته ضعیف‌تر از حد انتظار ظاهر شد. الهلال مذاکرات زیادی با جووینکو انجام داد و در نهایت، او را از لیست تیم کنار گذاشت. جووینکو اعتقاد داشت الهلال تعهداتش در قرارداد را زیر پا گذاشته و تصمیم به شکایت گرفت. نیکولو اسکیرا، خبرنگار مشهور ایتالیایی نوشته فیفا در حال بررسی این پرونده است و احتمال حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد.

به نفع پرسپولیس یا استقلال؟

استقلال در مرحله قبل، به الهلال باخت و پرسپولیس، حریف بعدی این تیم محسوب می‌شود. احتمال حذف الهلال از لیگ قهرمانان آسیا، ضعیف به نظر می‌رسد و فیفا، معمولا چنین مجازات سختگیرانه‌ای برای تیم‌ها اعمال نمی‌کند. در صورت حذف الهلال، یکی از دو تیم پایتخت می‌توانند برنده بزرگ این پرونده باشند. استقلال، می‌تواند بخاطر استفاده الهلال از متیوس پریرا شکایت کند. در صورتی که روند فسخ قرارداد جووینکو و اضافه شدن پریرا قانونی طی نشده باشد، نتیجه بازی استقلال و الهلال تغییر می‌کند و در مرحله یک چهارم نهایی، شاهد دربی آسیایی خواهیم بود.

اگر روند ثبت قرارداد متیوس پریرا درست طی شده باشد و نتیجه تغییر نکند، پرسپولیس به عنوان حریف بعدی الهلال بدون زحمت راهی مرحله نیمه نهایی خواهد شد. هر چند احتمال حذف الهلال زیاد نیست اما تا پایان این پرونده، دو تیم بزرگ پایتخت باید منتظر نتیجه آن برای تعیین سرنوشت‌شان باقی بمانند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها