|

نگرانی مشترک پرسپولیس و الهلال؛ 4 روز فرصت برای 12 ملی‌پوش

الهلال، نگران تعداد ملی‌پوشان و پرسپولیس، نگران اهمیت آن‌ها برای بازی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هستند.

لینک کوتاه کپی شد

قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان، برای پرسپولیسی‌ها خوب جلو نرفت. آن‌ها در این مرحله باید با سخت‌ترین قرعه ممکن یعنی الهلال روبرو شوند.

به گزارش «شایانیوز« به نقل از فوتبال 360؛ پرسپولیس و الهلال، موفق‌ترین تیم‌های غرب آسیا در دوره‌های اخیر لیگ قهرمانان هستند. هر دو تیم، علاوه بر حریف دغدغه بزرگ دیگری هم برای این مسابقه خواهند داشت. بر اساس برنامه‌ریزی عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا، مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان فقط 4 روز پس از بازی‌های ملی انتخابی جام جهانی برگزار می‌شود. ایران روز 20 مهر، میزبان کره جنوبی است و عربستان هم در همین روز، با چین بازی می‌کند. 24 مهر، دو تیم روبروی هم قرار می‌گیرند. هر دوی آن‌ها، جزو رکوردداران داشتن ملی پوش در لیگ کشورشان هستند. موضوعی که می‌تواند آن‌ها را پیش از این تقابل حساس به دردسر بیندازد.

زوج کلیدی در خطر

3 بازیکن پرسپولیس، در اردوی آخر تیم ملی حاضر بودند و 2 بازیکن دیگر هم شانس زیادی برای دعوت به اردوی بعدی دارند. وحید امیری و مهدی ترابی، در صورت مصدوم نبودن ملی‌پوشان قطعی پرسپولیس خواهند بود. دو بازیکنی که جایگاه تضمین شده‌ای در تیم دراگان اسکوچیچ دارند و از طرفی، مهمترین مهره‌های پرسپولیس هم هستند. علاوه بر این دو نفر میلاد سرلک، کمال کامیابی‌نیا و سیامک نعمتی جزو کاندیداهای ثابت دعوت به تیم ملی هستند. از بین سه نفر، سرلک به اردوی آخر تیم ملی دعوت شد و مقابل سوریه بازی کرد. دیر رسیدن چند بازیکن تاثیرگذار که دو نفر از آن‌ها یعنی ترابی و امیری کلیدی‌ترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می‌شوند، نگرانی بزرگی برای یحیی گل‌محمدی ایجاد خواهد کرد.

لیست طولانی ملی‌پوشان الهلال

الهلال، شرایطی متفاوت با پرسپولیس دارد. آن‌ها صاحب نماینده‌های بیشتری در تیم ملی هستند اما در طرف مقابل، مهمترین بازیکنان‌شان به تیم ملی دعوت نمی‌شوند. اروه رنار، سرمربی عربستان در آخرین اردوی این تیم 9 بازیکن از الهلال را دعوت کرد! الهلال 3 مدافع، 4 هافبک و 2 مهاجم در تیم ملی عربستان داشت. سه بازیکن دیگر این تیم هم شانس دعوت به اردوهای بعدی را دارند. این موضوع، مطمئنا ضربه بزرگی برای الهلال پیش از بازی با پرسپولیس خواهد بود. نکته مثبت برای این تیم، وضعیت لژیونرهای‌شان است. الهلال، وابستگی زیادی به خارجی‌هایش دارد. بافتیمبی گومیس، موسی مارگا، متیوس پریرا و جانگ هیون سو، که همگی مقابل استقلال بازی کردند و سه نفرشان، روی گل‌های الهلال تاثیرگذار بودند. دیگر خارجی‌های الهلال مجوز بازی در لیگ قهرمانان را ندارند. از بین این 4 نفر، بجز مارگا هیچکدام شانسی برای دعوت شدن به تیم‌های ملی‌شان نخواهند داشت. مارگا هم در اردوهای آخر مالی غایب بوده و احتمالا در اردوهای آینده هم دعوت نمی‌شود. الهلال با این شرایط، نگران لیست طولانی ملی‌پوشانش خواهد بود اما می‌تواند امیدوار باشد که ستاره‌های خارجی را با آمادگی کامل برای این مسابقه در اختیار دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها