|

قصه عجیب استقلال؛ فصل جدید، سرمربی جدید، مدیرعامل جدید!

نگاهی به این چند فصل اخیر نشان می‌دهد در استقلال ناگهان همه چیز جدید می‌شود: فصل جدید، سرمربی جدید، مدیرعامل جدید.

لینک کوتاه کپی شد

 فصل جدید؛ این موصوف و صفت برای استقلال معنای خاصی ندارد. آبی‌ها بعد از این عبارت همیشه منتظر یک «جدید» دیگر هستند: سرمربی یا مدیرعامل؟ نگاهی به این چند فصل اخیر نشان می‌دهد در استقلال ناگهان همه چیز جدید می‌شود: فصل جدید، سرمربی جدید، مدیرعامل جدید. 

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی، شاید بهتر باشد مدیران وزارت ورزش و شخص وزیر درباره این تئوری ثبات مدیریتی در استقلال بهتر و بیشتر توضیح بدهند.

* لیگ 21

  قطعا خبری از احمد مددی روی صندلی مدیرعاملی نخواهد بود و این یعنی فصل جدید با مدیرعامل جدید. اگر مجیدی هم رفتنی شود که استقلال در «جدید» بودن هت‌تریک کرده است: فصل جدید، سرمربی جدید، مدیرعامل جدید. نکته جالب اینکه دو صفت «جدید» در این فصل قطعی است. فعلا فصل و مدیرعامل و اگر مددی، ناگهان! استعفایش را پس بگیرد: فصل جدید، سرمربی جدید.

* لیگ 20

احمد سعادتمند روی صندلی مدیرعاملی ماند اما رنگ شروع فصل جدید را ندید. این فصل جدید با حضور احمد مددی به عنوان مدیرعامل جدید و محمود فکری در نقش سرمربی جدید شروع شد. مددی تا پایان فصل ماند ولی فکری رفتنی شد و مجیدی از هفته دوم نیم فصل دوم روی نیمکت نشست. 

* لیگ 19

  اوج درخشش وزارت ورزش در این فصل رقم خورد: فصل جدید با انواع و اقسام سرمربی‌ها و مدیرعامل‌های جدید. لیگ با زوج فتحی و استراماچونی شروع شد. علی خطیر معاون وقت باشگاه تلاش بسیاری کرد تا استقلال پوست بیاندازد و سرمربی اسبق اینتر را روی نیمکت استقلال بنشاند. خطیر به دلیل اختلاف نظر در نگاه باشگاه‌داری با تنی چند از اعضای هیات مدیره و مراودات نامتعارف باشگاه با یکی دو ایجنت از استقلال جدا شد تا استراماچونی در باشگاه بدون حامی شود. 

مرد ایتالیایی به دلایلی که هنوز هم مشخص نشده(البته تاخیر در پرداخت حقوق یکی از این دلایل بود) رفت و سونامی خروج او، گریبان فتحی را هم گرفت. اسماعیل خلیل‌زاده به عنوان سرپرست باشگاه با فرهاد مجیدی، عنان کار را در دست گرفتند. البته قبل از قطعی شدن حضور مجیدی، استقلال در دو بازی با خرد جمعی! وارد زمین شد. تقریبا دو سه هفته علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل شد اما کرونا و بدهی های سنگین استقلال امانش نداد و درنهایت این صندلی متزلزل به احمد سعادتمند رسید.

سعادتمند که که از روز اول با مجیدی سر ناسازگاری داشت در نهایت باعث شد مجیدی پس از بردن پرسپولیس در دربی حذفی استعفا کند اما بنابر خواسته مجید نامجومطلق و وریا غفوری، فرهاد به نیمکت استقلال بازگشت. فرهاد مجیدی بعد از فینال جام حذفی به کارش پایان داد و فصل استقلال در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا و حذف استقلال در مرحله یک هشتم نهایی با زوج سعادتمند و نامجومطلق به انتها رسید.

* لیگ 18

  این بار سرمربی در پستش ماند ولی مدیرعامل عوض شد. وینفرد شفر به کارش روی نیمکت استقلال ادامه داد اما فصل جدید با مدیرعامل جدید استارت خورد: امیرحسین فتحی. اما تا پایان فصل، این زوج به همکاری‌شان ادامه ندادند چراکه شفر بعد از شکست برابر پدیده و از دست دادن کورس قهرمانی در لیگ با تیمی مجهز شده، حذف در جام حذفی و حذف از لیگ قهرمانان آسیا و مسایل حاشیه ای و مشکوگ دیگر اخراج شد و جایش را به فرهاد مجیدی داد.

* لیگ 17

  این بار نوبت تعویض سرمربی بود. رضا افتخاری مدیرعامل وقت استقلال و علیرضا منصوریان در کنار هم فصل را شروع کردند ولی منصوریان بعد از 8 بازی رفتنی شد. استقلال آنقدر بد نتیجه گرفته بود که خود منصوریان بی خیال ماندن شد. در نهایت میک مک‌درموت دستیار سابق کارلوس کی روش برای یک بازی روی نیمکت نشست و سپس نوبت به وینفرد شفر رسید تا استقلال منصوریان را تحویل بگیرد.

* لیگ 16

  در همان ابتدای فصل، سرمربی جدید جای پرویز مظلومی را گرفت؛ علیرضا منصوریان که در قامت سرمربیگری نفت تهران درخشیده بود سرمربی استقلال شد. بهرام افشارزاده مدیرعامل آن زمان در ادامه دوران مدیریتش، دست به تغییر سرمربی زد. افشارزاده اما در میانه‌های فصل به دلیل قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی از استقلال رفت و جایش را به رضا حسنی‌خو داد که به عنوان مدیر حراست وزارت ورزش، به استقلال آمد و سرپرست شد و اما حسنی خو 3 روز بعد از سرپرستی اش، استعفا کرد و درنهایت رضا افتخاری به کرسی مدیرعاملی نشست آنهم درحالیکه تنها 3 هفته از فصل گذشته بود.

اصل بی ثباتی در استقلال را مرور می‌کنیم:

لیگ 16/ مدیران عامل: افشارزاده/ حسنی‌خو/ افتخاری/ سرمربی: منصوریان

لیگ 17 / مدیرعامل: افتخاری سرمربیان: منصوریان/ مک‌درموت/ شفر

لیگ 18/ مدیران عامل: فتحی/ سرمربیان: شفر، مجیدی

لیگ 19/  مدیران عامل: فتحی/ خلیل‌زاده/ فتح‌الله‌زاده/ سعادتمند سرمربیان: استراماچونی/ خرد جمعی!/ مجیدی/ نامجومطلق

لیگ 20/ مدیران عامل: سعادتمند، مددی  سرمربیان: فکری/ مجیدی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها