|

تکلیف پول قائدی در استقلال چه شد؟

مهدی قائدی

پول انتقال مهاجم ملی پوش به شباب الاهلی امارات اکنون در حساب باشگاه استقلال است و سرنوشت مشخصی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی قائدی در ماه اخیر به دنبال جدایی از آبی پوشان تهرانی به عنوان جدیدترین لژیونر ایرانی معرفی شد و پس از احمد نوراللهی به شباب الاهلی امارات پیوست تا دومین خرید ایرانی این باشگاه در نقل و انتقالات تابستانی باشد.

به گزارش «شایانیوز» و نقل از ایلنا، قائدی که از تابستان گذشته بحث لژیونر شدنش مطرح شده بود درحالی به الاهلی ملحق شد که به دلیل عدم اعلام رقم دقیق ترانسفر شدنش، شایعات بسیاری در این مورد مطرح شد. برخی شایعات حتی خبر از درآمدزایی سه میلیون دلاری باشگاه تهرانی داشت که همین هفته گذشته احمد مددی پیش از استعفایش آن را تکذیب کرده بود. مددی رقم دقیق انتقال قایدی را یک میلیون و هشتصد هزار دلار عنوان کرد که این پول از روزهای ابتدایی انتقال قائدی به حساب باشگاه واریز شده و تماما در اختیار آنها قرار دارد. مددی همچنین اعلام کرد که بخشی از این پول در اردوی هشت روزه دوبی صرف شده است.

مددی درخصوص مبلغ کسر شده از هزینه انتقال قائدی به الاهلی گفت: «ما بخشی از هزینه‌ها را از فروش قائدی دادیم و در ادامه با AFC نامه‌نگاری کردیم تا بخشی از مطالبات‌مان صرف هزینه دبی شود. بخشی از 250 هزار دلار را به بهرام امیری، سرپرست تیم دادیم و از این مبلغ، پیش قرارداد گابریله پین یعنی 30 درصد را پرداخت کردیم. امیری 120 هزار دلار از 250 هزار دلار را به باشگاه تحویل داد. کل هزینه‌های دبی 250 هزار دلار شد که بخشی از آن از طریق انتقال قائدی پرداخت و مابقی از طریق منابع‌ باقی مانده باشگاه در AFC بود.»

مددی همینطور اعلام کرد که بخش دیگری از این پول برای پرداخت مطالبات بازیکنان هزینه شده است که شب قبل از بازی با الهلال عربستان صورت گرفته بود: «یک میلیون و 670 هزار دلار از پول انتقال قائدی مانده بود که بخشی از آن صرف مطالبات فصل گذشته بازیکنان شد.» اگر حتی پرداخت مطالبات بازیکنان را 170 هزار دلار در نظر بگیریم، اگرچه کمتر است و همینطور بعید به نظر می‌رسد فراتر از آن باشد، اکنون استقلال یک میلیون و پانصد هزار دلار بودجه در اختیار دارد.

شکایت استراماچونی و پادوانی

با استعفای مددی عمر فعالیت او به مدیریت این بودجه و هزینه کردن آن برای رفع مشکلات قد نداد اما مدیران بعدی استقلال مطمئنا با این پول می‌توانند بخش زیادی از گرفتاری‌ها را برطرف کنند. درحالیکه فعالیت استقلال در نقل و انتقالات هنوز به پایان نرسیده، خطر محرومیت آنها را تهدید می‌کند و شاید دوباره با پنجره بسته رو به رو شوند. 

در حال حاضر آندره آ استراماچونی و لئاندرو پادوانی دو عضو خارجی سابق استقلال هستند که شکایت آنها برای دریافت مطالب در فیفا باز است و همانطور که مددی هم تایید کرد استقلال را تهدید می‌کنند. در صورت صدور رای نهایی این دو پرونده به نظر نمی‌رسد استقلال رقم سنگینی را جریمه شود. فریادشیران، معاون مددی روز گذشته اعلام کرد باشگاه سعی دارد اصل خواسته استراماچونی که در واقع دستمزد او برای فصل دوم در استقلال بوده را بپردازد تا رضایت او را جلب کند و همینطور طلب پادوانی هم نزدیک به 100 هزار دلار بود که به نظر می‌رسد او هم با دریافت اصل مطالباتش رضایت داده و این دو پرونده مختومه شود.

تکمیل لیست خرید مجیدی

مددی در توضیح عدم جذب شیمبا اعلام کرد که مجیدی بازیکن خارجی دیگری را درخواست نکرده است که در نوع خود جالب بود. همانطور که مجیدی شرط فروش قایدی را خرید حداقل یک و حداکثر دو مهاجم خارجی خوب اعلام کرده بود، باید در انتظار تکمیل لیست خرید تابستانی سرمربی آبی‌ها باشیم. مجیدی طبق آخرین گزارش نقل و انتقالاتی به هواداران پیش از بازی مقابل الهلال از روند جذب بازیکن رضایت نداشت و خبر داده بود که پس از بازی با نماینده عربستان بخش عمده‌ای از فعالیت جذب بازیکنان مورد نیاز را دنبال خواهد کرد و در این راستا باید به زودی شاهد اخبار جدیدی باشیم چون به گواه کارشناسان لیست استقلال هنوز ضعف‌هایی دارد.

پرداخت مطالبات بازیکنان و اعضای تیم

گلایه‌های بازیکنان از شرایط مالی موجب شده بود که محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و همینطور محمد رشید مظاهری به همین خاطر همراه کاروان تیم به دوبی سفر نکنند و با تاخیر به امارات بروند تا برای بازی با الهلال آماده شوند. درحالیکه مددی اعلام کرد بازیکنان فصل گذشته اغلب تا 80 درصد دریافتی داشته‌اند این رقم باید به صد در صد برسد و همینطور به غیر بازیکنان فصل پیش، بازیکنان جدید نیز پیش قراردادهایشان را دریافت کنند تا آن‌ها دوباره با مشکلات مالی و عدم رضایت بازیکنان فصل را آغاز نکنند.

اجاره کمپ تمرینی مناسب

معضل چند فصل اخیر استقلالی‌ها زمین تمرین مناسب است. فرهاد مجیدی پس از پیروزی در آخرین رویارویی با پرسپولیس در جمع خبرنگارانی که به مجموعه ورزشی انقلاب رفته بودند اعلام کرد شرایط رختکن این مجموعه به هیچ عنوان مورد تایید یک تیم لیگ برتری نیست و همین مهر تاییدی به ادامه مشکلات زمین تمرین است.

جالب اینجاست که قرارداد استقلال برای استفاده از چمن این مجموعه هم به پایان رسیده و آنها باید یا به دنبال زمین تمرین جدیدی باشند یا مشکلات و نواقص زمین تمرین انقلاب را برطرف کرده تا همچنان در این مجموعه تمرینات را دنبال کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها