|

چرا استقلال تیم کاملی نیست؟

بازیکنان استقلال

فرهاد مجیدی پس از شکست برابر الهلال، بی‌توجه به اتفاقات عجیب مثل باقی‌ماندن مدیرعاملی که استعفا داده تمرینات را آغاز کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبالی، تیمی که برای جواب دادن درباره کامل بودنش، نیاز است به یک دوراهی وارد شویم: از نظر کمیت، جواب این سوال مثبت است ولی از نظر کیفی، با شک و تردید باید جواب سوال را داد.

* دروازه

  حتی با وجود رفتن رشید مظاهری هم باید اعتراف کرد استقلال در لیگ 21 نباید کم و کسری از درون دروازه‌اش حس کند. سید حسین حسینی مانده و با توجه به نمایش‌هایش در هفته‌های پایانی لیگ، دو بازی جام حذفی و رویارویی با الهلال در حال نزدیک شدن به روزهای خوبش است. علیرضا رضایی جوان هم در پیکان نشان داده می‌توان برای روزهای نبودن حسینی، رویش حساب کرد. برگشتن مظاهری، چاقوی دولبه‌ای است که هم می‌تواند به سود استقلال باشد و هم به ضرر این تیم تمام شود.

* خط دفاع

  با توجه به اینکه سیستم بازی استقلال با استفاده از 3 مدافع شکل می‌گیرد، تیم مجیدی بهتر است یک مدافع دیگر جذب کند. در حال حاضر آبی‌ها 4 مدافع دارند که شاید کمیت خوب و مناسبی باشد ولی با توجه به حضور مرادمند و حتی دانشگر، چندان نمی‌توان درباره کیفیت بالای‌شان حرف زد. 

عارف غلامی بعید است در سال 1400 پا به توپ شود و همه اینها یعنی شاید درنهایت مجیدی رای به حضور یک مدافع دیگر بدهد؛ شاید هم با یک تیر، دو نشان بزند: جذب روزبه چشمی. استقلال برای بازی در این قسمت زمین، جوانی به نام سینا خادم‌پور را هم دارد.

* کناره‌ها

  استقلال در هر دو سمت، نیاز به بازیکن دارد. این نیاز اما بیشتر به کیفیت ربط دارد تا کمیت. در سمت راست، غفوری و موسوی هستند که اولی در آسیا کیفیت بهتری نسبت به لیگ نشان داده اما دومی در لیگ هم چنگی به دل نزده است. در سمت چپ هم چنین گزاره‌ای درباره سلمانی و کریم‌زاده و حتی مرادی صادق است. با حضور جلالی و پایان مصدومیتش در سمت چپ، استقلال تا حدود زیادی بر این ضعف غلبه خواهد کرد اگر او همان بازیکن سایپا باشد. در سمت راست هم، یک مدافع خوب و مطمئن به عنوان پوشش‌دهنده فضای پشت سر غفوری، دغدغه‌های او را درباره فاز دفاع از بین می‌برد و در این صورت، کاپیتان در فاز هجومی طبق معمول ستاره تیمش خواهد بود.

* خط میانی

  استقلال دقیقا در این قسمت زمین با یک پارادوکس بزرگ روبروست. رضاوند، مهدی‌پور، مهری و نیک‌نفس، بازیکنان خوبی هستند ولی هیچکدام‌شان یک هافبک دفاعی صرف و محض نیستند. سیستم بازی استقلال البته نیاز کمتری به داشتن چنین بازیکنی (یکی مثل ریگی) دارد چون یک زوج در مرکز زمین حاضر می‌شوند. مجیدی باید زوج خوب و بهینه‌ای در این قسمت زمین پیدا کند: امتحان مهدی‌پور و نیک‌نفس و بیرون نشاندن رضاوند محبوب، شاید جواب بدهد.

* بازی ساز

  امیرحسین حسین‌زاده برابر الهلال، عیار بالایش را نشان داد. او با تکرار همان نمایش، قطعا ضعف استقلال در این قسمت زمین را برطرف می‌کند. در صورت باقی‌ماندن اسماعیلی، تیم مجیدی دیگر نیازی به بازیکن برای این پست نخواهد داشت.  از رضا آذری هم نمی‌توان غافل شد که در دوران شفر نشان داد توانایی خوبی برای ایفای نقش در این پست دارد.

* خط حمله

  مطهری، قاسمی‌نژاد، رمضانی و حتی خاقانی و آزادی و رابط و بلبلی (در صورت ماندن)؛ دست مجیدی با وجود از دست دادن قایدی و دیاباته در نیش تهاجمی استقلال باز است. تنها ایراد خط حمله آبی‌ها، نداشتن مهاجمی است که توپ را نگه دارد یعنی دقیقا خصوصیات بازی شیمبا. شیمبایی که در نهایت جذب نشد و حالا مجیدی به دنبال پیدا کردن یک بازیکن جایگزین شیمباست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها