|

معمای پیچیده استقلال؛ چرا هیچ کس محرومیت فرهاد را گردن نمی گیرد؟

فرهاد مجیدی

باشگاه استقلال، اولین واکنش رسمی را نسبت به محرومیت مجیدی داشت آن‌ها گفتند دلیل محرومیت فرهاد، اظهارات او علیه محمدجواد آذری جهرمی، است.

لینک کوتاه کپی شد

 احکام اخیر کمیته اخلاق، جنجال‌های زیادی ایجاد کرد اما بیشترین حاشیه‌ها، مربوط به حکم محرومیت فرهاد مجیدی بود. کمیته اخلاق، در این حکم هیچ توضیحی درباره علت این محرومیت نداده است. همین هم باعث شد ساعاتی پس از اعلام خبر، شایعات زیادی درباره پشت پرده ماجرا شکل بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، افراد زیادی درباره این ماجرا اظهارنظر کرده‌اند و با این حال، کسی هنوز نمی‌تواند درباره علت قطعی این حکم صحبت کند. مجیدی پس از پرداخت جریمه 50 میلیون تومانی، می‌تواند مجوز فعالیت بگیرد.

پای دربی در میان است؟

باشگاه استقلال، اولین واکنش رسمی را نسبت به محرومیت سرمربی تیم داشت. آن‌ها اعلام کردند دلیل محرومیت فرهاد، اظهارات او علیه محمدجواد آذری جهرمی، وزیر سابق وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است. مجیدی پس از شکست استقلال در دربی، در جواب کری اینستاگرامی آذری جهرمی گفته بود: «واقعا یک وزیر آنقدر شعور ندارد که نمی‌داند با یک برد و باخت تماشاگران تحت تاثیر قرار گرفته و ناراحت یا خوشحال می‌شوند؟ البته با وجود چنین وزرایی کشور ما دچار مشکل شده است. امیدوارم سطح و شعور این افراد در حد یک وزیر باشد.»

تکذیب آذری جهرمی

پس از انتشار این خبر، آذری جهرمی هرگونه شکایتی از مجیدی را تکذیب کرد. او که همان زمان هم با انتشار یک استوری گفته بود از مجیدی دلخور نیست، در استوری تازه‌ای نوشت رفتار سرمربی استقلال یک رفتار عادی پس از باخت در مسابقه‌ای مهم بوده است: «قبلا هم عرض کرده بودم که آقای فرهاد مجیدی رو دوست دارم و اظهار ناراحتی ایشون پس از باخت به پرسپولیس یک عکس العمل عادی تلقی می‌کنم. نه شکایتی داشتم و نه ناراحت شدم. امیدوارم کمیته مربوطه هم به جای حکم محرومیت، با درک شرایط ایشون در آن مقطع زمانی، با گذشت نسبت به آقای مجیدی برخورد کنه.»

گزینه بعدی، پرسپولیس

پرسپولیس همان زمان و پس از اظهارات مجیدی علیه آذری جهرمی، از او شکایت کرد. دلیل شکایت این باشگاه، اظهارات سرمربی استقلال علیه یک هوادار پرسپولیس بود. بعد از تکذیب شکایت آذری جهرمی، خیلی‌ها تصور کردند شکایت پرسپولیس عامل محرومیت مجیدی بوده است. باشگاه پرسپولیس هم در بیانیه‌ای رسمی، اعلام کرد شکایتی به کمیته اخلاق نکرده و خبری هم از این حکم ندارد: «شکایت ما از آقای مجیدی با عنوان توهین به هوادار پرسپولیس طبق قوانین جاری فوتبال کشورمان در سازمان لیگ به ثبت رسیده بود و شکایات توسط سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به کمیته‌های مربوطه ارجاع می‌شود. ما شکایت خود را مستقیما در کمیته اخلاق ثبت نکرده بودیم و اصولا چنین امکانی نیز وجود ندارد. از طرفی، آرای منتشر شده توسط کمیته اخلاق نیز به ما ابلاغ نشده است.»

ربطی به دربی نداشت؟

حالا خبرهای تازه‌ای منتشر شده که بر اساس آن‌ها، احتمالا حکمی که علیه مجیدی صادر شده ربطی به دربی تهران و حرف‌های او علیه آذری جهرمی ندارد. به همین دلیل هم این حکم، به باشگاه پرسپولیس ابلاغ نشده است. دلیل محرومیت مجیدی می‌تواند حرف‌های تند او، علیه داور بازی استقلال و آلومینیوم باشد. مجیدی پس از بازی برگشت دو تیم و مردود شدن گل استقلال، در کنفرانس مطبوعاتی حمله تندی به داور مسابقه داشت و اشتباهات او را، سهوی نمی‌دانست: «خیلی راحت کنار خط صحنه را می‌بینند و گل را مردود اعلام می‌کنند.

هواداران استقلال واقعا گناه دارند. هر بازی یک اشتباه داوری برای تیم ما رخ می‌دهد، اما برای تیم‌های دیگر هیچ اتفاقی نمی‌افتد. نمی‌خواهم خدای ناکرده حرفی بزنم که مدیون شوم، اما نمی‌توانم بگویم اشتباهات سهوی است. این حرف را با تمام وجودم می‌زنم.»

سیاست عجیب کمیته اخلاق

همه این شایعات، حاصل سیاست عجیب کمیته اخلاق است. کمیته اخلاق در احکام اخیر، تصمیم گرفته هیچ اشاره‌ای به علت محرومیت افراد نکند. بسیاری از مواردی که این کمیته علیه آن‌ها حکم داده، در حاشیه یک مسابقه اتفاق افتاده و موارد پنهانی نبوده‌اند. همین سیاست، باعث ایجاد چنین سردرگمی بین اهالی فوتبال و رسانه‌ها شده است. تا حدی که باشگاه استقلال هم، هنوز اطلاع درستی از دلیل محرومیت سرمربی تیم ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها