|

روز و ساعت دقیق فوتسال ایران - ازبکستان؛ جام جهانی لیتوانی

 فوتسال ایران - ازبکستان

تیم ملی فوتسال کشورمان فردا از ساعت 18 در چارچوب رقابت های جام جهانی لیتوانی به مصاف ازبکستان می رود.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتسال کشورمان از ساعت ۱۸ فردا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی فوتسال، به‌ مصاف ازبکستان خواهد رفت. شاگردان ناظم‌الشریعه که در مرحله قبلی با ۲ پیروزی و یک باخت مصلحتی مقابل آرژانتین، به‌ عنوان تیم دوم از گروه‌F صعود کردند، حالا کار چندان‌ سختی برای رسیدن به مرحله‌های بعدی ندارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از شهرآرانیوز، بازی مرحله یک‌هشتم نهایی برای تیم ملی ایران مقابل ازبکستان چندان دردسرساز نخواهد بود، اما دیدار بعدی در دور یک‌چهارم پایانی که احتمالا قزاقستان است، ممکن است مشکل‌ساز شود، چراکه این تیم همواره در اروپا جزو مدعیان بوده و باشگاه‌های پرقدرتی مثل غیرت نیز داشته است.

غیبت طیبی مقابل ازبکستان

حسین طیبی، ستاره باتجربه ایران، که در دیدار دوستانه شاگردان ناظم‌الشریعه برابر بلاروس مصدوم شد، با مصدومیت دنده دست‌و‌پنجه نرم می‌کند و مطابق برنامه‌ریزی کادر فنی، قرار بود از مرحله حذفی به تیم اضافه شود. با‌ وجود‌ این، طیبی هنوز به‌ صورت اختصاصی تمرین می‌کند و در تمرینات گروهی تیم ملی شرکت نکرده است.

کادر پزشکی این تیم همچنان تلاش می‌کند ستاره ایرانی بنفیکا را که در جام‌جهانی‌۲۰۱۶ عصای دست ناظم‌الشریعه بود، به ادامه جام‌جهانی برساند. مهدی جاوید دیگر‌بازیکن تیم ملی است که در ۳ دیدار گذشته با‌وجود مصدومیت روی پایش، به میدان رفته و بازی کرده است. جاوید البته مشکل حادی برای همراهی تیم ملی ندارد و مقابل ازبکستان هم به زمین خواهد رفت. مسلم اولادقباد هم که در دیدار با آمریکا آسیب دید و مقابل آرژانتین سکونشین بود، مجددا به فهرست تیم ملی بازمی‌گردد.

میانگین ۵.۸۳ گل در دور مقدماتی

دور گروهی رقابت‌های جام‌جهانی فوتسال با برگزاری ۳۶ مسابقه به اتمام رسید و چهره ۱۶ تیم صعود‌پیدا‌کرده به دور یک‌هشتم نهایی مشخص شد. تیم ملی فوتسال ایران نیز یکی از تیم‌هایی بود که به دور دوم راه یافت. در‌این‌میان ۸ تیم هم حذف شدند و به خانه برگشتند. در دور گروهی ۲۱۰ بار دروازه‌ها باز شد تا میانگین ۵.۸۳ گل در هر مسابقه به ثبت برسد. ۲۹هزارو۳۲۷ نفر نیز طبق آمار، مسابقات را در ۳ شهر از نزدیک تماشا کردند که متوسط آن ۸۱۵ نفر است.

مرحله گروهی مسابقات جام‌جهانی‌ ۲۰۲۱ لیتوانی در‌ حالی به پایان رسید که تمام تیم‌های آسیا و آمریکای لاتین به مرحله یک‌هشتم نهایی این بازی‌ها رسیدند. در قاره آسیا هر ۵ تیم ویتنام، تایلند، ازبکستان، ژاپن و ایران جواز حضور در مرحله یک‌هشتم را به دست آوردند. در آمریکای لاتین هم هر ۴ تیم برزیل، آرژانتین، ونزوئلا و پاراگوئه صعود کردند.

در قاره اروپا، لیتوانی که میزبان این مسابقات هم بود، با کسب نتایج ضعیف حذف شد؛ اما سایر نمایندگان این قاره حضور در مرحله یک‌هشتم را تجربه خواهند کرد. ضعیف‌ترین عملکرد در این دوره مربوط به تیم‌های آمریکای شمالی و کونکاکاف است. کاستاریکا، گواتمالا، پاناما و آمریکا در همان مرحله گروهی حذف شدند تا این قاره نماینده‌ای در یک‌هشتم نهایی نداشته باشد. در قاره آفریقا هم مصر و آنگولا حذف شدند و تنها‌نماینده این قاره، مراکش است که باید با تیم ونزوئلا دیدار کند.

به تیم‌های حذف‌شده باید جزایر سلیمان را نیز اضافه کرد. یکی از نکات نمودار مرحله یک‌هشتم، تقابل احتمالی آرژانتین و روسیه در مرحله بعدی است. این ۲ تیم در فینال جام‌جهانی‌۲۰۱۶ کلمبیا با هم دیدار کردند که با قهرمانی آرژانتین تمام شد. در‌صورتی‌که آرژانتین تیم پاراگوئه و روسیه تیم ویتنام را شکست دهند، شاهد تکرار فینال دوره گذشته جام‌جهانی این‌بار در مرحله یک‌چهارم نهایی خواهیم بود. از‌سوی‌دیگر تیم ایران در یک‌هشتم با ازبکستان دیدار می‌کند و در صورت برتری با برنده بازی تایلند- قزاقستان رو‌به‌رو می‌شود.

شمس: ازبکستان تیم تاکتیک‌پذیری است

سرمربی پیشین تیم ملی فوتسال اعتقاد دارد برای صعود به جمع ۸ تیم برتر باید هوشیارانه بازی کنیم. حسین شمس درباره بازی حساس تیم ملی گفت: آخرین‌بار در تورنمنت تایلند با ازبکستان بازی کردیم که دیدار عجیبی شد و حریف، ۲ بار از ما پیش افتاد. این تیم را به‌زحمت و با نتیجه ۷‌بر‌۵ شکست دادیم و ازبکستان تیمی بسیار تاکتیکی است. بازیکنان این تیم متخصص ضربات کرنر و اوت هستند و در دیدار پایانی خود که مصر را شکست دادند، با کرنر به گل رسیدند.

کادر فنی باید روی ضربات شروع‌ مجدد کار کند تا اسیر این حربه نشویم. حسین شمس در ادامه صحبت‌هایش گفت: فکر می‌کنم از ازبکستان جلو می‌افتیم و رقیب هم پاورپلی می‌کند. نباید اسیر بازی پنج‌نفره این تیم شویم و بازی فوق‌العاده دشواری داریم. هر اشتباه در این مرحله، برگشت‌ناپذیر است و نمی‌توان ازبکستان را دست‌کم گرفت. امیدوارم از این تیم عقب نیفتیم و به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کنیم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها