|

این مربیان کار بلد بدون تیم ماندند؛ چرا هیچ تیمی آن ها را نخواست؟

علی دایی، جواد نکونام و فراز کمالوند

کمتر کسی فکرش را می‌کرد که جواد نکونام به عنوان مربی قهرمان جام‌حذفی شروع لیگ را از خانه نظاره‌گر باشد.

لینک کوتاه کپی شد

بیرون ماندن مربیان بزرگ خبر خوبی برای نیمکت‌های لیگ برتری نیست. بیکار بودن یک مربی موفق و کاربلد یعنی قرار گرفتن یک سایه بزرگ روی اکثر نیمکت‌ها. سایه‌ای که می‌تواند عملکرد آن تیم را هم تحت تاثیر قرار بدهد. اگر آن مربی بیرون مانده مربی تیم قهرمان فصل گذشته هم باشد که مربیان لیگ برتری باید حسابی حواسشان به کارشان باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که جواد نکونام به عنوان مربی قهرمان جام‌حذفی شروع لیگ را از خانه نظاره‌گر باشد. اتفاقی که بیشتر از خودش، فرهاد مجیدی را نگران می‌کند. در این گزارش  نگاهی کرده‌ایم به مربیانی که نتوانستند روی یکی از شانزده نیمکت لیگ برتر نشسته و قرار است در انتظار اخراجی‌های لیگ باشند. 

جواد نکونام

تغییر و تحولات فولاد همانظور که انتظار می‌رفت به جدایی جواد نکونام انجامید. تیمی که هم مدیرش را از دست داده بود و هم تقریبا تمام بازیکنانش را، کمتر کسی را ترغیب به مربیگری می‌کرد. نکونام که نمی‌خواست بلافاصله بعد از بالابردن یک جام، روی دیگر سکه مربیگری را تجربه کند، ترجیح داد فعلا بیرون از گود در انتظار باشد. البته این در صورتی است که تا شروع فصل خبر حضور او روی نیمکت استقلال منتشر نشود.

علی دایی

بعضی از ستاره‌های نقل و انتقالاتی که به پرسپولیس و استقلال و حتی تیم‌های دیگر رفتند یک وجه اشتراک داشتند و آن هم این بود که توسط علی دایی به لیگ برتر معرفی شدند. بازیکنانی مانند رضا اسدی و امیرحسین حسین‌زاده در شرایطی در نقل و انتقالات سروصدا کردند که لیگ برتر چهارمین فصل بدون علی دایی را هم پشت سر می‌گذارد. مربی‌ای که پیش از دعوای جنجالی‌اش با مدیرعامل سایپا و تبعات آن، یکی از چهره‌های ثابت نیمکت‌ها بود و تصور شروع لیگ بدون او محال به نظر می‌رسید. البته علی دایی را نمی‌توان آلترناتیوی برای مربیان لیگ دانست. آنطور که شنیده می‌شود غیبت او در فوتبال بیش از این که خودخواسته باشد تاوان ادامه‌دار همان مصاحبه است.

سیروس پورموسوی

ماندن و نماندن در صنعت نفت و بعد از آن رفتن به مسجدسلیمان و نرفتن به این تیم و در نهایت هم بیکار ماندن سرنوشت عجیب پورموسوی تا این‌جای کار بوده است. شرایط عجیب دو نفت لیگ برتر، باعث شد تا اتفاقات زیادی روی نیمکت این دو تیم بیفتد و در انتها هم پورموسوی کارش را با هیچ یک از این دو تیم آغاز نکرد. 

فراز کمالوند

اتفاقات عجیب و غریبی را در فصل گذشته تجربه کرد. از لیگ یک به آسیا رفت و بعد از آن هم یکی از مربیان سایپای سقوط‌کرده بود. فصل جدید هم گویا قرار است در ادامه سریال اتفاقات عجیب برای این مربی جوان و باتجربه باشد. کمالوند قرار بود با تراکتور لیگ را آغاز کند اما حاشیه‌های عجیبی که با اکبر ایمانی داشت، در نهایت به جدایی‌اش منجر شد. او هم از آن مربیانی است که می‌توان در طول فصل زمزمه حضورش را در کنار هر تیم لیگ برتری شنید. حالا دیگر استقلال هم به تیم سابق او تبدیل شده که شاید تجربه خوبش در آسیا، او را هم به گزینه‌های سرمربیگری‌اش اضافه کند. 

مهدی رحمتی

نام او هم به جرگه مربیان اضافه شده است. تجربه موفق در پدیده پر از مشکل، شروع خوبی برای دروازه‌بان سابق استقلال بود. او اما برای نشان دادن توانایی‌هایش نیاز به تجربیات بیشتری دارد. تجربیاتی که مشخص نیست برای رسیدن به آن‌ها به او اعتماد خواهد شد یا نه. او حتی اگر آلترناتیوی جدی برای بسیاری از نیمکت‌های لیگ نباشد، سایه‌اش روی نتایج رضا مهاجری و پدیده تا مدت‌ها خواهد بود مگر این که سرمربی جدید پدیده با نتایجی بهتر این سایه را از نزدیکی‌اش دور کند.

مجید جلالی

آقا معلم فوتبال ایران اولین سالی نیست که نامش در لیست مربیان بیرون‌مانده قرار می‌گیرد. اتفاقی که دیگر به نظر می‌رسد او به آن عادت کرده است. تجربه بد جلالی در نساجی در فصل گذشته هم احتمالا او را در لیست آلترناتیوها به رده‌های پایین‌تری خواهد فرستاد. نتایج خوب ساکت الهامی بعد از رفتن جلالی باعث شد تا عملکرد ضعیف او بیشتر به چشم بیاید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی