|

سلاطین پاس گل لیگ برتر را بشناسید

احسان حاج صقی، خسرو حیدری، محمدرضا خلعتبری

محمدرضا خلعتبری که جزء رکوردداران بیشترین بازی و از جمله بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است، با 76 پاس گل رکورددار این مسابقات است.

لینک کوتاه کپی شد

 یکی از مهم‌ترین آمارهایی که کمتر به آن پرداخته شده، آمار بهترین پاسور ادوار لیگ برتر است. اهمیت رکورددار بیشترین پاس گل دست کمی از اهمیت بهترین گلزن ندارد ولی از آنجایی که اطلاعات پاس گل بیشتر در فصول اخیر ثبت شده و کمتر منبعی آمار پاس گل را از اولین دوره لیگ برتر بررسی کرده به این رکورد توجه لازم نشده است.

رکورد پاس گل در دستان خلعتبری

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، محمدرضا خلعتبری که جزء رکوردداران بیشترین بازی و از جمله بهترین گلزنان تاریخ لیگ برتر است، با 76 پاس گل رکورددار این مسابقات است. این بازیکن 2 دوره آقای پاس گل شد که در لیگ دوازدهم با 13 پاس گل رکورد بیشترین پاس گل در یک فصل را به نام خود ثبت کرد. اسماعیل فرهادی با دریافت 7 پاس، مقصد بیشترین پاس گل‌های خلعتبری بوده است. این بازیکن با 30 پاس گل بیشترین پاس گل خود را در سپاهان داده است و در لیگ بیست و یکم در این تیم حضور خواهد داشت و در سال‌های پایانی بازیگری می‌تواند رکورد پاس گل خود را بهتر کند. 

حاج‌صفی بهترین پاسور تاریخ طلایی‌پوشان

احسان حاج‌صفی با 3 دوره کسب عنوان آقای پاس گل رکورددار مسابقات است. این بازیکن با 64 پاس گل، شانس زیادی برای پیشی گرفتن از محمدرضا خلعتبری داشت ولی در فصل جاری در فوتبال یونان بازی خواهد کرد و خلعتبری می‌تواند فاصله خود را با این بازیکن بیشتر کند. حاج‌صفی هم مثل خلعتبری سابقه 13 پاس گل در یک فصل را دارد. حاج‌صفی با 45 پاس گل بهترین پاسور تاریخ سپاهان است.

مرد غیرقابل مهار جناح راست

ارسال‌های خسرو حیدری از جناح راست یکی از ماندگارترین تصاویر به جای مانده در بیست دوره لیگ برتر است. خسرو حیدری با دادن پاس گل در 15 فصل پیاپی رکورددار تاریخ لیگ برتر است. آرش برهانی که با خسرو در یک روز به دنیا آمده و در استقلال و پاس با این بازیکن همبازی بوده، 7 بار از حیدری پاس گل گرفته و رکورددار است. حیدری با 38 پاس گل بهترین پاسور استقلال در تاریخ لیگ برتر است و با 59 پاس در رده سوم تاریخ بازی‌ها قرار دارد.

باز هم رجب‌زاده

مهدی رجب‌زاده همان طور که رکورددار بیشترین گل زده با پیراهن یک تیم است این رکورد را در زمینه پاس گل هم در اختیار دارد و 49 پاس گل با پیراهن ذوب‌ داده است. این بازیکن با 55 پاس گل در رتبه چهارم تاریخ لیگ برتر است. رده پنجم بهترین پاس گل با 45 پاس متعلق به ایمان مبعلی است. این بازیکن متخصص ارسال ضربات ایستگاهی بود و با 35 پاس گل روی شروع مجدد در این زمینه در تاریخ لیگ برتر رکورددار است.

رتبه ششم بیشترین پاس گل به طور مشترک به 2 بازیکن اختصاص دارد. ایوان پتروویچ با 41 پاس گل بهترین پاسور خارجی تاریخ لیگ برتر است و در کنار آن مجتبی جباری قرار گرفته است قطعاً اگر جباری بازی‌های زیادی را به خاطر مصدومیت از دست نمی‌داد، رتبه‌ای بهتر از ششم کسب می‌کرد.

حسین بادامکی که یکی از بازیکنان با سابقه ادوار لیگ است با 40 پاس گل در رتبه هشتم جای گرفته است. حضور غلامرضا عنایتی که در فوتبال ایران به عنوان یک گلزن برجسته مطرح است، از جمله شگفتی‌های این فهرست است. این بازیکن با 39 پاس گل در رتبه نهم حضور دارد. محسن مسلمان و بختیار رحمانی با 38 پاس گل در رده دهم هستند.

بین بازیکنان فعالی که در 10 پاسور برتر جای ندارند، 2 بازیکن شانس زیادی دارند که بتوانند خود را به این جمع برسانند. قاسم حداد‌ی‌فر که هفته‌های آخر فصل پیش را به دلیل آسیب‌دیدگی از دست داد، 37 پاس گل به نامش ثبت شده است و فاصله زیادی با بهترین پاسورهای تاریخ لیگ برتر ندارد. وحید امیری هم که در فصول اخیر بسیار آماده بوده و با پیراهن پرسپولیس در هر فصل حداقل 5 پاس گل داده با 35 پاس گل مترصد حضور در جمع 10 پاسور برتر تاریخ لیگ برتر است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها