|

گل محمدی از فدراسیون انتظار فراقانونی دارد؟

Yahya Golmohammadi shayanews

فدراسیون فوتبال به درستی قانون عدم بکارگیری بازیکنان جدید خارجی برای باشگاه‌های بدهکار را تصویب کرده است تا میزان بدهی‌های داخلی افزایش…

لینک کوتاه کپی شد

فدراسیون فوتبال در فصل بیست‌ویکم لیگ قانونی تصویب کرد که باشگاه‌های بدهکار (با پرونده محکومیت قطعی) نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند. در همین شرایط، از زمان حضور اسکوچیچ در تیم ملی فوتبال، ۲ مربی پرسپولیس همزمان در کادرفنی تیم ملی فعالیت می‌کنند؛ کریم باقری و مهرداد خانبان، ۲ دستیاری که حضورشان برای پرسپولیسی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از میزان، پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باید در روز ۲۴ مهرماه سال جاری در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف الهلال عربستان برود که به خاطر تداخل زمانی بازی تیم ملی ایران و پرسپولیس، عملاً ملی‌پوشان و ۲ عضو کادرفنی سرخ‌پوشان بیشتر در اختیار اسکوچیچ خواهند بود تا گل‌محمدی.

در این شرایط یحیی گل‌محمدی از تعامل با فدراسیون فوتبال صحبت می‌کند: «در بدترین شرایط هم به تیم‌های پایه و تیم ملی بزرگسالان کمک کرده‌ایم و این وظیفه ماست و هیچ منتی وجود ندارد. این باعث افتخار ماست، ولی تعامل بین پرسپولیس و تیم ملی می‌تواند به هر دو طرف کمک کند و ما دنبال این تعامل هستیم.»

اما آیا منظور گل‌محمدی از تعامل، اجازه خرید بازیکن خارجی برای باشگاه بدهکار پرسپولیس است؟

دراینکه پرسپولیس نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و نیازمند حمایت، شکی نیست، اما این موضوع دلیل نمی‌شود که عملا قانون نادیده گرفته شود؛ در اجرای قانون نباید هیچ استثنایی وجود داشته باشد. حتی اگر استقلال، سپاهان و هر تیم دیگری شرایط مشابه پرسپولیس را داشتند تفاوتی نباید وجود داشته باشد.

فدراسیون فوتبال به درستی قانون عدم بکارگیری بازیکنان جدید خارجی برای باشگاه‌های بدهکار را تصویب کرده است تا میزان بدهی‌های داخلی افزایش پیدا نکند.

پیش از این افشین پیروانی هم به این قانون فدراسیون فوتبال انتقاد کرده بود: «فدراسیون می‌توانست تعامل بهتری داشته باشد تا ما به عنوان نماینده ایران با تمام قوا به مسابقات می‌رفتیم. تیم‌هایی بودند که پرونده باز داشتند، اما این قانون برای آنها اجرا نشد. می‌خواستیم یک بازیکن خارجی بگیریم که دوستان اجازه ندادند.»

در هر حال اگر در گذشته روند پایبندی به قانون به درستی دنبال می‌شد امروز پنجره پرسپولیس به خاطر شکایت سرمربی خارجی بسته نمی‌شد. نباید فراموش کرد که همواره و در هر شرایطی اولویت با تیم ملی فوتبال است و برگزاری لیگ برتر عملاً برای معرفی ملی‌پوشان و آمادگی بازیکنان شاغل در داخل کشور است؛ بنابراین نه تنها منتی بر سر تیم ملی و فدراسیون فوتبال نیست بلکه گل‌محمدی نباید انتظارات فراقانونی داشته باشد.

گل‌محمدی همانطور که در مورد انتخاب اعضای هیئت مدیره موضع درستی اتخاذ کرده و خودش را پاسخگوی مسائل فنی دانسته، امروز هم می‌تواند با تکیه به قوانین موجود به مصاف رقبا برود و شاید بهتر باشد به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای تمرکزش را روی آماده‌سازی تیمش برای دیدار با الهلال عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بگذارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها