|

پیام سامان قدوس به آرسن ونگر؛ متاسفم!

سامان قدوس

قدوس می‌گوید که آرزو دارد در اولدترافورد بازیهای زیادی را انجام دهد؛ او همچنین دو سال بعد از تمجیدهای آرسن ونگر پیامی به او فرستاده است.

لینک کوتاه کپی شد

بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا برای هواداران فوتبال ایران همواره در جایگاه فوتبالیست‌های خاص تر قرار می‌گیرند. سامان قدوس یکی از این بازیکنان است که از زمان تصمیمش برای پیوستن به تیم ملی ایران به جای سوئد جای خاصی در قلب میلیون‌ها هوادار پیراهن سفید تیم ملی باز کرد. قدوس کم حرف و کم حاشیه است و صحبت با او مغتنم.

به گزارش«شایانیوز» و به نقل از ورزش سه، پادکست گل بزن که توسط علاقه‌مندان فوتبال ایران در چند نقطه مختلف دنیا تشکیل شده، گفت و گوی مفصلی با وی انجام داده و سامان به سوالات مختلف آنها پاسخ داده است. قدوس در این مصاحبه به تمجید آرسن ونگر در سال 1398 از خودش پرداخته و گفته که از این اتفاق سورپرایز شده است اما او انتظار داشت که بیش از آن بدرخشد. ونگر پس از بازی آرسنال و اوسترشوندس بلژیک به تمجید از ستاره ایرانی پرداخته بود.

این گفت و گویی است که خواندش را به شما توصیه می‌کنیم:

* آرزوی بعدی؛ بازی بیشتر در انگلیس

خوشحالم که به اینجا رسیدم اما می‌خواهم بیشتر بازی کنم، دقایق بیشتر در زمین باشم و همیشه در ترکیب قرار بگیرم. در برنتفورد من را کمتر بازی می‌دهند چون شاید بخواهند دفاعی بازی کنند. من از خودم هم ناراحت هستم چون شاید نتوانستم در فصل اول تعداد بازیهای زیادی انجام دهم. باشگاه و مربی هم شاید از من ناراضی بودند، چون فکر می‌کردند حداکثر توانایی ام را نشان نداده‌ام و چیزی که فکر می‌کردند نبودم. خیلی از این بابت ناراحتم و از خودم بیشتر انتظار داشتم و همانطور آنها. برای چنین لیگی آماده نبودم اما تلاش می‌کنم به سطح بالاتری برسم و امیدوارم این فصل بیشتر بازی کنم.

* آرسن ونگر؛ متاسفم، متاسفم، متاسفم!

متاسفم وقتی آرسن ونگر از من تعریف کرد، نتوانستم بیشتر از آن خودم را نشان دهم. دوست داشتم از جایی که هستم بیشتر خودم را نشان دهم چون آرسن ونگر تعریف خیلی زیادی از من انجام داد و من از صحبتهای او شگفت زده شدم چون ونگر یک الگوی بزرگ و یک اسطوره است. اما شاید انتظار داشتم خودم را بیشتر نشان دهم.

* می‌توانستم بیشتر خوشحال باشم

از صعود تیم به لیگ برتر خیلی خوشحال بودم اما می‌توانستم بیشتر خوشحال باشم. اگر بیشتر بازی می‌کردم، می‌توانستم بیشتر حس صعود را داشته باشم. در آن لحظه فکر می‌کردم که خیلی هم به تیم کمک نکردم و از این بابت ناراحت بودم. اما خب برای هواداران، باشگاه و بازیکنان خوشحال بودم.

* دوست دارم در اولدترافورد بازی کنم

استادیومی که خیلی دوست دارم در آن بازی کنم  اولدترافورد است. اینجا جایی است که بچه بودم می‌آمدم اینجا و حالا برایم خیلی اتفاق ویژه‌ای است که در این استادیوم‌ها بازی می‌کنم. اولدترافورد و منچستر را خیلی دوست دارم.

01648856

 * از نظر بدنی بهتر هستم

تغییر پست من، فوتبالم را تاکتیکی کرده. من باید بیشتر دفاع کنم و فکر می‌کنم الان از نظر بدنسازی بهتر هستم. ما همیشه در تیم یک تست فیتنس داریم و اندازه می‌گیرند که ببینند چقدر می‌توانند بدوند. من حالا می‌توانم این تست را انجام بدهم و زیر نظر کارلوس کی‌روش هم این کار را انجام می‌دادیم که البته الان انجام نمی‌شود.

* حق ما ایرانی‌هاست که در انگلیس بازی کنیم

لیگ جزیره از نظر تاکتیکی بسیار بالاتر از لیگ فرانسه است. در لیگ فرانسه بازیکنان تکنیکی خیلی خوبی هستند اما از نظر تاکتیکی پایینتر هستند. به همین دلیل است که بازیکنان شاغل در لیگ یک فرانسه بیشتر به لیگ جزیره جذب می‌شوند. ایرانیهایی که در لیگ انگلیس بازی کردند، برایم درس خاصی نداشته‌اند اما برایم خیلی مهم است که نام ایران را در انگلیس مطرح کنم. بازیکنان ایرانی باید بیشتر در لیگ جزیره بازی کنند چون بازیکنان خوبی داریم. من دوست دارم نشان دهم که بازیکنان ایرانی باکیفیت هستند و حقشان است که در این سطح به میدان بروند.

* اسکوچیچ بیشتر از کی‌روش به من اعتماد دارد

کی‌روش را کمی بیشتر می‌شناختم و در اردوهای بیشتری با او بودم. فکر می‌کنم تاکنون در دو یا سه اردو زیرنظر دراگان بوده‌ام، برای همین به نسبت کی‌روش شناخت خیلی خوبی از اسکوچیچ ندارم. چیزی که اما دیده‌ام این است که اسکوچیچ مربی خوبی است و دوست دارد در تمرینات و بازی‌های از تاکتیک‌های زیادی استفاده کند. فکر می‌کنم او به نسبت کی‌روش اعتماد بیشتری نسبت به من دارد و از این بابت خوشحالم.

فکر می‌کنم نسبت به یک یا دو سال گذشته  بازیکن بهتری شده‌ام و به همین خاطر اعتماد بیشتری نسبت به من بابت کاری که می‌کنم، وجود دارد. نمی‌دانم چرا کی‌روش به من بازی نداد اما این فوتبال است و نمی‌شود کاری کرد. من همیشه دوست داشتم در تمرینات خودم را نشان بدهم اما نظر کی‌روش این بود. الان بازیکنی تاکتیکی‌تر هستم و مربیان می‌توانند به من اعتماد کنند.

 * دو پیروزی تیم ملی در راه جام جهانی

در تیم ملی بازیکنان جوان زیادی داریم که بسیار باانگیزه و تشنه موفقیت هستند و با توجه به سن‌شان نسبت به بازیکنان مسن‌تر تیم می‌توانند به تیم انرژی بدهند. در ماه ژوئن سه، چهار بازی خیلی مهم داشتیم که باید در هر بازی به پیروزی می‌رسیدیم. پیش از این بازی‌ها بود که بازیکنان بزرگ تیم جلسه‌ای داشتند و از اهمیت این بازی‌ها گفتند که همین در ما انگیزه ایجاد کرد تا رقبای‌مان را شکست دهیم و همین کار را هم کردیم.

* از عملکردم راضی بودم

 فکر می‌کنم در بازی با سوریه و عراق بد بازی نکردم، سعی کردم بهترین بازی‌ام را به نمایش بگذارم و فکر می‌کنم تأثیر خودم را هم گذاشتم. تیم هم در آن دو بازی عملکرد واقعاً خوبی داشت. در حال حاضر رقابت خیلی نزدیکی در تیم ملی وجود دارد و بازیکنان جوان باانگیزه‌ای وجود دارند که اگر بهترین عملکردمان را به نمایش نگذاریم، آنها جای ما را در ترکیب خواهند گرفت.

* صحبت‌های کریم انصاری‌فرد پیش از بازی با عراق

کریم انصاری‌فرد یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی و یکی از کاپیتان‌های تیم است و یکی از بازیکنانی است که در رختکن بیشتر صحبت می‌کند. کریم، جهانبخش و طارمی بازیکنانی هستند که لیدر هستند و خیلی خوب صحبت می‌کنند. ترکیب خوبی از بازیکنان باتجربه و جوان را در تیم ملی داریم.

بازیکنان بزرگ تیم خیلی خوب در رختکن صحبت و انگیزه خوبی در ما ایجاد می‌کنند. آنها در عین صحبت با ما فروتن هستند و گوش دادن به صحبت‌های آنها فوق‌العاده است. آنها پیش از 4 بازی ماه ژوئن صحبتهای خوبی انجام دادند و گفتند که باید برویم و بازی را ببریم. میتینگی که آن موقع داشتیم باعث شد خیلی راحت بتوانیم ببریم.

* باید مثل یک ماشین باشیم

باید همانند بازی‌های قبلی به کارمان ادامه دهیم و همین روند را در پیش بگیریم. در حال حاضر در وضعیت خوبی به سر می‌بریم، اعتماد به نفس خوبی داریم و تنها باید در خودمان انگیزه لازم را برای بازی با امارات و کره جنوبی ایجاد کنیم. باید همانند یک ماشین به وظیفه خود عمل کنیم.

* طرز فکر عابدزاده را دوست دارم

 ارتباط خوبی با همه بازیکنان دارم و حالا زبان فارسی‌ام بهتر و بهتر شده است. می‌توانم سر میز بنشسینم و صحبت کنم هرچند هنوز آنطور که باید در صحبت کردن به زبان فارسی خوب نیستم، اما می‌توانم با همه صحبت و شوخی کنم. رابطه صمیمی با امیر عابدزاده دارم. عابدزاده روی همه بازیکنان اثر می‌گذارد و انگیزه بازیکنان را بالا می‌برد. از طرز فکر او خوشم می‌آید و دوست خوبی برای من است.امیر در تیم ملی خیلی فرصت بازی پیدا نکرده، اما خیلی‌ها بر این باورند که او شایسته ایستادن در درون دروازه تیم ملی است. شرایط سخت است چون ما دروازه‌بان‌های خوبی در تیم ملی داریم که کارشان را خوب انجام می‌دهند که در این شرایط باید جنگید.

258495781632915014

* باید در جام ملت ها قهرمان شویم

خیلی به دوردست فکر نمی‌کنم و سعی می‌کنم بازی به بازی پیش بروم و کارهای خوبی انجام دهم. هدفم البته بازی با تیم ملی در جام جهانی است و اینکه در ترکیب تیم باشم و به عنوان تیم اول یا دوم از گروه‌مان صعود کنیم. در آسیا هم می‌خواهیم همیشه تیم اول باشیم و در جام ملت‌های آسیا سعی کنیم به قهرمانی برسیم.

* مراکش؛ بهترین بازی من در ایران

بازی مقابل مراکش در مرحله گروهی جام جهانی 2018. آن دیدار اولین مسابقه ما در جام جهانی بود، آن گل ما، جو فوق‌العاده‌ ورزشگاه و همه چیز آن دیدار...؛ مسابقه‌ای بود که هرگز فراموش نخواهم کرد. این یک خاطره جذابی است برای من و هرگز هواداران را در آن بازی فراموش نمی‌کنم.

سامان در پاسخ به این پرسش که «کدام بازیکنان در تیم ملی بیشتر از همه سورپرایز کننده بوده است؟»، گفت: در حال حاضر باید بگویم مهدی قایدی. ما بازیکنان خوبی در ایران داریم و فکر کنم اگر به لیگ سوئد بروند می‌توانند بهترین بازیکن لیگ این کشور بشوند. بعضی ها هم می‌توانند بروند اما خیلی بازی نکنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها