|

همه داشته‌های استقلال در لیگ ۲۱؛ آبیها با ۱۰ تغییر نسبت به فصل قبل

استقلال

تیم فوتبال استقلال در حالی برای حضور در لیگ بیست و یکم آماده می شود که ۱۰ تغییر نسبت به فصل گذشته داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم فوتبال استقلال فصل گذشته را با قرار گرفتن در جایگاه سوم لیگ برتر، شکست در فینال جام حذفی مقابل فولاد و حذف در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الهلال عربستان به پایان رساند تا فرهاد مجیدی در کسوت مربی همچنان دستش از دریافت جام کوتاه باشد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از مهر، مجیدی برای اولین بار فرصت حضور در نقل و انتقالات تابستانی را با آبی پوشان پیدا کرد تا سرانجام با تیمی که خودش متولی بستن آن است راهی یک دوره از مسابقات شود. او حالا ناچار است استقلال را با تغییراتی نسبتاً زیاد نسبت به فصل گذشته راهی میدان کند.

از جمع نفرات فصل گذشته استقلال ۸ بازیکن جدا شدند که این را نمی‌توان تعداد اندکی دانست و به راحتی از کنار آن عبور کرد. این در حالی است که حداقل ۷ نفر از این ۸ بازیکن را نفراتی تشکیل می‌دهند که می‌توان آنها را در زمره نفرات اصلی تیم دانست.

بازیکنانی که از استقلال جدا شدند

رشید مظاهری که فصل گذشته به مراتب بیشتر از سید حسین حسینی درون دروازه قرار گرفته بود و به نوعی نقش سنگربان اصلی آبی پوشان را ایفا کرد به همراه محمد نادری و هرویه میلیچ دو مدافع و وینگر چپ، آرش داجیلری مدافع و وینگر راست، مسعود ریگی هافبک میانی، مهدی قایدی وینگر و ستاره فصل گذشته این تیم و شیخ دیاباته مهاجم باتجربه‌ای که آقای گلی در لیگ برتر را هم تجربه کرد ۷ بازیکنی بودند که می‌توان آنها را جزو نفرات اصلی این تیم دانست و البته داریوش شجاعیان که به جدا شده‌های استقلال اضافه می‌شود.

هرچند فرشید اسماعیلی هنوز قراردادش را با آبی پوشان به صورت رسمی تمدید نکرده، اما می‌توان او را هم جزو نفراتی دانست که فصل آینده را با پیراهن استقلال به میدان می‌رود.

مجیدی در مقابل ۸ بازیکنی که از دست داد اقدام به جذب نفراتی چون علیرضا رضایی درون دروازه، امیر حسین حسین زاده، امیر علی صادقی، امین قاسمی نژاد، زبیر نیک نفس، سید ابوالفضل جلالی، عارف آقاسی، محمدرضا آزادی کرد و گفته می‌شود روزبه چشمی هم به زودی به این تیم اضافه می‌شود.

۴ بازیکن جوان و کم تجربه

در بین بازیکنانی که مجیدی اقدام به جذب آنها کرده، نفرات مختلفی دیده می‌شوند اما بزرگ‌ترین جمع آنها را بازیکنان جوان، کم تجربه و کم نام و نشانی تشکیل می‌دهند که عمدتاً از دو تیم خودرو سازی پیکان و سایپا به پیراهن آبی رسیده‌اند.

علیرضا رضایی دروازه‌بان جوان و سابق پیکان که جانشین رشید مظاهری باتجربه شده است به همراه ۳ بازیکن جوان به نام‌های امیرحسین حسین زاده، امیرعلی صادقی و ابوالفضل جلالی که از سایپای سقوط کرده به این تیم پیوستند. باید دید این ۴ بازیکن جوان در طول فصل چقدر فرصت حضور در زمین را پیدا می‌کنند.

۲ لژیونر

۲ بازیکن جدید استقلال هم از لیگ‌های خارج از کشور به این تیم پیوسته‌اند. جعفر سلمانی مدافع ملی پوشی که از لیگ پرتغال به جمع شاگردان مجیدی ملحق شد و گفته می‌شود احتمال اینکه شرح وظایف قایدی برای او تعریف شود زیاد است به همراه محمدرضا آزادی مهاجم ۲۳ ساله‌ای که از لیگ یونان به تهران آمد.

فولادی‌های سابق

حضور همزمان دو بازیکن ملی پوش فولاد در استقلال هم قابل توجه است. عارف آقاسی مدافع میانی و زبیر نیک نفس هافبک میانی که همزمان از فولاد به استقلال پیوستند و با توجه به حضور نام آنها در لیست کلی تیم ملی، انتظارات هم از آنها بالاست؛ به خصوص زبیر نیک نفس که قطعاً هواداران و رسانه‌ها او را با مسعود ریگی مقایسه کرده و این انتظار را از او بالاتر هم خواهد برد.

یک مهاجم کهنه کار و باتجربه

امین قاسمی نژاد مهاجم باتجربه‌ای که سرانجام موفق به پیوستن به جمع آبی پوشان شد، وظیفه دشواری بر دوش داشته و باید جای شیخ دیاباته باتجربه را در این تیم پر کند. قاسمی نژاد یکی از امیدهای گلزنی تیم استقلال در فصل بیست و یکم است که پروسه استقلالی شدن او ماه‌ها طول کشید و سرانجام پیش از بازی با الهلال رسماً آبی پوش شد.

استقلال، تیمی با تفکرات مجیدی

مجیدی در سومین تجربه حضورش روی نیمکت استقلال در نقش سرمربی، برای اولین بار این فرصت را پیدا کرد که با حضور در بازار نقل و انتقالات تابستانی تیمی با سلیقه و تفکر خودش را آماده حضور در مسابقات کند و این موضوع باعث بالا رفتن انتظارات و توقع از سرمربی آبی پوشان می‌رود. استقلالی‌ها نزدیک به یک دهه است عنوان قهرمانی لیگ را به دست نیاورده‌اند و این موضوع هم مزیدی بر علت است تا انتظار آنها از سرمربی جوانشان بالا برود. به خصوص که او تیمی بر پایه تفکرات خود آماده حضور در میدان کرده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها