|

(عکس) غرش زارع؛ جانشین قهرمان المپیک به توپ بسته شد!

امیرحسین زارع

امیرحسین زارع کشتی گیر سنگین وزن کشورمان پیروزی بزرگی مقابل جانشین قهرمان المپیک داشت.

لینک کوتاه کپی شد

امیرحسین زارع بعد از پیروزی آسان مقابل نماینده بلاروس در مرحله یک چهارم نهایی برابر نیکولاس گویازدوفسکی دارنده مدال برنز جهان از آمریکا قرار گرفت و با اینکه پیش بینی می شد نبرد سختی را پیش رو داشته باشد، با قدرت و صلابت تمام رقیبش را شکست داد. امیرحسین در دو دقیقه حریف خود را با نتیجه 10 بر صفر برد تا به نیمه نهایی برسد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از ورزش سه، نیکولاس گویازدوفسکی در حالی این چنین تحقیر آمیز از دسته 125 کیلوی قهرمانی جهان کنار رفت که امریکا دو ماه پیش در همین وزن، طلای المپیک را با گیبل استیوسون  به دست آورده بود؛ نابغه 21 ساله ای که در تصمیمی عجیب پس از کسب طلای المپیک کشتی را کنار گذاشته و قصد حضور در WWE را دارد.

اهالی کشتی اگرچه احتمال تکرار طلای استیوسون در جهانی را نداشتند اما منتظر بودند تا ببینند جانشین او در اسلو چند مرده حلاج است؛ گویازدوفسکی از پس این فشار برنیامد و در مبارزه با امیرحسین زارع، کشتی گیر 20 ساله ایران هیچ حرفی برای گفتن نداشت. زارع دو ماه پیش مقابل گنو پتریاشویلی شکست خورد و از حضور در فینال المپیک بازماند؛ کشتی گیر روس در فینال مغلوب استیوسون شد و اینک در غیاب کشتی گیر امریکایی، زارع و پتریاشویلی با قدرت در حال پیشروی برای طلا هستند.

amirhossein-zarre-photokade-com-7

کشتی زیبای زارع مقابل گویازدوفسکی امیدوار کننده بود. او به خوبی طی فرصت کوتاهی که داشت، روی نقاط ضعف خود در توکیو کار کرده و در مبارزه با کشتی گیر امریکایی، او را یک پله بالاتر از توکیو دیدیم. او در عرض دو دقیقه حریف خود را 10-0 کرد؛ چیزی که گویازدوفسکی انتظار آن را نداشت. کشتی گیر امریکایی کار را با حمله آغاز کرد اما پاسخ زارع به او غرشی بود که سرگیجه آن کار گویازدوفسکی را تمام کرد؛ کشتی گیر ایران با به پل بردن حریف در کنار تشک، نتیجه را 5-0 کرد و مطابق آن چه که در تصاویر می بینید زیر دو دقیقه نسخه او را پیچید.

01649767

زارع کشتی را ابتدا با دو امتیاز خرد شروع کرد تا یک حاشیه امنیت خوب برای خود ایجاد کند.

01649768

زارع در این لحظه با غرشی مخوف به سمت گویازدوفسکی حمله کرد و او را به پل برد؛ چهره کشتی گیر امریکایی نشان می دهد که فهمیده نمی تواند حریف زارع شود.

01649769

کشتی گیر ایران که به خوبی از خلع سلاح حریف آگاه شده بود به حملات خود ادامه داد و این گونه او را به زیبایی مغلوب خود کرد تا نتیجه 10-0 شود.

01649770

زارع بلافاصله پس از این برد در اقدامی جوانمردانه سراغ گویازدوفسکی رفته و پیشانی اش را بوسید تا به نوعی او را دلداری داده باشد.

01649771

گویازدوفسکی بعد از فن زیبایی که از زارع خود و 10-0 زیر 2 دقیقه کارش به پایان رسید، با بهت از کنار داور عبور کرد؛ در حالی که هنوز مراسم اعلام برنده انجام نشده بود. داور او را صدا زد و کشتی گیر امریکایی با چهره ای بهت زده برگشت تا اعلام برد زارع انجام شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی