|

(ویدیو) طارمی خشمگین در آغوش کونسیسائو؛ داور با مهدی لج کرده بود؟

مهدی طارمی

بی‌تابی مهدی طارمی برای گلزنی مقابل پاسوس فریرا منجر به اخراج جنجالی او از این مسابقه خانگی پورتو شد.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی که دیدار تیم های پورتو - پاسوس فریرا با نتیجه ۲ بر یک به سود پورتو در حال اتمام بود، چند اتفاق متوالی پشت سر هم و تصمیم سختگیرانه داور، ستاره ایرانی پورتو را به بیرون از زمین هدایت کرد در حالی که اعتراض شدیدی علیه این تصمیم داور از سوی نیمکت پورتو متوجه قاضی میدان شد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از ورزش سه، مهدی طارمی که در دقیقه ۱۶ به خاطر یک بی‌احتیاطی در میانه زمین برای دادن پاس در عمق و ایجاد موقعیت، در زمان زدن تکل برخوردی با پای ماراکاس، مدافع میانی حریف داشت که داور در این صحنه از کارت زرد خود استفاده کرد. طارمی که در طول مسابقه با همان استایل همیشگی در حال رقص پا در اطراف محوطه جریمه پاسوس و ایجاد فرصتی برای ضربه نهایی بود، برای این موضوع تا دقیقه ۴+۹۰ صبر کرد؛ ثانیه‌هایی قبل از اینکه داور بخواهد سوت پایان این بازی دشوار را به صدا در بیاورد.

طارمی که در دقیقه ۴+۹۰ در لحظه نفوذ به محوطه جریمه به دلیل سُر خوردن بازیکن هم‌دسته از پاس عرضی وی برای گلزنی محروم شده بود، این بار روی یک توپ برگشتی پس از کاشته دروازه‌بان حریف، آهنگ دروازه این تیم را کرد و در برخورد با ماراکاس، مدافع حریف نقش بر زمین شد، اما در شرایطی که تماشاچیان ورزشگاه دراگائو به دنبال اعلام ضربه پنالتی و احتمالا گلزنی طارمی و پایان طلسم او مقابل این تیم پرتغالی بودند، داور دوان دوان خود را به صحنه رساند و با دادن کارت زرد دوم، مهاجم ایرانی پورتو را اخراج کرد. صحنه‌ای که با اعتراض شدید طارمی و درخواست او برای VAR همراه بود.

اما در حالی که داور در حال توضیح به بازیکنان درباره این صحنه بود، آنتونس دیگر مدافع پاسوس به سمت طارمی رفت و حرفی به او زد که موجب عصبانیت شدید این مهاجم بوشهری شد تا او با جمله‌ای تند بازیکن حریف را مورد خطاب قرار بدهد و این موضوع تنش جدیدی به وجود بیاورد.

سرخیو کونسیسائو، سرمربی پورتو با عصبانیت به سمت داور چهارم رفت و نسبت به این تصمیم از او انتقاد کرد؛ طارمی هم که عصبانی شده بود با وجود درخواست په په برای رفتن به سمت داور و عذرخواهی، حرف او را نپذیرفت و با طمانینه، راه خروج از زمین را در پیش گرفت. او حتی به داور چهارم هم اعتراض کرد، اما در شرایطی که قصد خروج از زمین را داشت، با فریاد کُنسیسائو به سمت نیمکت برگشت و با سوت پایان مسابقه در آغوش سرمربی و بازیکنان هم‌تیمی سعی کرد این اتفاق را پشت سر بگذارد.

لحظه اخراج طارمی در دقایق پایانی را در ویدیوی زیر ببینید:

آنطور که از تصاویر تلویزیونی به نظر می رسید، کونسیسائو از طارمی خواست با فراموش کردن این صحنه از داور عذر بخواهد؛ اگرچه با قطع تصاویر تلویزیونی مشخص نشد آیا این اتفاق رخ داده یا نه، اما در شرایطی که بازیکنان پاسوس هم به اعلام پایان بازی توسط داور معترض بودند، طارمی و سرمربی پورتو منتظر بودند تا داور در زمان خروج از میدان، حضور آنها را بپذیرد.

با توجه به اینکه پورتو در مسابقه آینده طارمی را به همراه نخواهد داشت، احتمالا این حرکت کُنسیسائو برای جلوگیری از محرومیت احتمالی مهاجم ایرانی تیمش بود که شاید نباید به آن شکل آنی عصبانی می شد.

نکته عجیب درباره تیم پاسوس این است که از جمله باشگاه های پرتغالی است که طارمی موفق نشده به آن گل بزند؛ اگرچه در دو فصل گذشته چهار بار مقابل این تیم به میدان رفته است.

طارمی در فصل گذشته نیز در دیدار مقابل بنفیکا روی یک خطا از زمین اخراج شده بود، اما این بار داور زمین خوردن او را دایو تشخیص داد و بدون آنکه به VAR برود، اقدام به جریمه وی کرد. این در حالی است که به نظر و در صحنه های آهسته تلویزیونی حرکت مدافع پاسوس روی طارمی خطا به نظر نمی رسید، اما مهدی تا لحظه آخر اصرار داشت که بازیکن حریف پای تکیه گاه او را با نوک پا زده و این بازیکن را سرنگون کرده است. البته دایوهای طارمی آنقدر طبیعی است که به سختی می شود نظر مخالفی درباره آن داشت.

با اخراج لحظه آخری طارمی، او باید پس از ریکاوری با پروازی نسبتا طولانی خود را به دبی برساند و در آنجا با دیگر بازیکنان ملی پوش تمرین خود با تیم ملی ایران را آغاز کند؛ ایران دو بازی حساس و دشوار در رقابت های انتخابی جام جهانی مقابل امارات و کره جنوبی دارد و مثل همیشه یک طارمی بشاش و سرحال کارگشای تیم ملی خواهد بود.

انتقاد شدید از دو کارت مضحک مانوئل موتا

ساعتی بعد از بازی جنجالی و نزدیک دو تیم پورتو و پاسوس و در شرایطی که اخراج مهدی طارمی از زمین بازی بعد از دریافت ۲ کارت زرد مورد نقد کارشناسان داوری پرتغالی قرار گرفته است، انتشار تصاویر جدیدی از لحظه سرنگون شدن طارمی در دقیقه ۹۰+۴ در محوطه پاسوس، نشان می‌دهد که حق با بازیکن ایرانی بوده و او نه تنها نباید کارت زرد می‌گرفته که می‌توانسته پشت یک ضربه پنالتی بایستد و طلسم پاسوس فریرا را بشکند.

این اتفاق در دقیقه چهارم اوقات اضافی رخ داد، زمانی‌که طارمی یک توپ برگشتی ناشی از ارسال دروازه‌بان را از هم‌تیمی‌های خود دریافت کرد و با گریزی سریع خود را به محوطه جریمه پاسوس رساند اما در شرایطی که مدافع حریف را جا گذاشته بود، با ممانعت او مواجه شد و روی زمین افتاد؛ داور در این لحظه بالای سر طارمی ظاهر شد و کارت زرد دوم را به وی داد تا طارمی از زمین اخراج شود. اخراجی که با واکنش بسیار تند طارمی همراه بود.

اما تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد که مدافع پاسوس در این لحظه با ران پای چپ به پای راست مهدی طارمی ضربه زده و این سرنگونی به هیچ‌وجه دایو و تمارض نبوده است؛ اتفاقی که باعث شده تا واکنش‌های شدیدی علیه این داور در شبکه‌های اجتماعی از سوی هواداران پورتو به وجود بیاید.

168867

جالب‌تر این‌که کارت زرد اول طارمی هم روی اشتباه داور به او داده شد؛ او در دقیقه ۱۶ در شرایطی که حالتی نامتعادل داشت، به مدافع پاسوس برخورد کرد که داور این برخورد را خطا تشخیص داد و به سرعت کارت زرد خود را نشان طارمی داد، در حالی‌که به نظر نمی‌رسید مهاجم ایرانی تیم پورتو به هیچ‌وجه مستحق دریافت این کارت زرد باشد.

168868

این موضوعی بود که مورد اعتراض سرجیو کونسیسائو سرمربی تیم پورتو هم قرار گرفت و او با اعلام این‌که طارمی نباید اخطار می‌گرفت، گفت: شکی در این‌باره ندارم که مدافع پاسوس طارمی را لمس کرد.

موضوع عجیب در هر دو صحنه منجر به کارت به طارمی این بود که داور با وجود اعتراض بازیکنان پورتو و هم‌چنین درخواست طارمی به خصوص در صحنه دوم، به خود زحمت نداد که برای بازبینی صحنه از VAR استفاده کند و در جا کارت زرد خود را برای تنبیه طارمی بیرون کشید که بخشی از این موضوع، به فضاسازی علیه این مهاجم ایرانی و شیرجه‌های او بر می‌گردد؛ حال آن‌که در موقعیتی بود که پس از عبور از مدافع پاسوس می‌توانست در موقعیتی تک به تک گل سوم تیمش را به ثمر برساند.

مهدی طارمی که بسیار از تصمیم داور مسابقه عصبانی بود، حتی وساطت په‌په را برای عذرخواهی از داور قبول نکرد و در حالی در پایان مسابقه برای اعتراض به سمت زمین برگشت که ساق‌بندهای خود را در آورده و به کناری پرت کرده بود. البته کونسیسائو سرمربی باتجربه پورتو اجازه نداد که طارمی به داور نزدیک شود و شاید هم مکالمه دوستانه‌ای بین آن‌ها در گرفته باشد؛ کونسیسائو در این صحنه مهدی طارمی را در آغوش گرفت و احتمالا از او خواست این خطا را فراموش کند.

البته بدشانسی طارمی این بود که دو اخطار و هر دو نادرست نصیب وی شد؛ دو کارتی که هواداران پورتو آن‌ها را مضحک و فاجعه توصیف کرده‌اند.

خلاصه این دیدار را در ویدیوی زیر ببینید:

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی