|

لحظه با لحظه با آزادکاران ایرانی در نبرد جهانی

آزادکاران ایرانی

4 آزادکار ایرانی در روز دوم مسابقات جهانی نروژ مبارزه های نخست خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند.

لینک کوتاه کپی شد

با وجود حذف رحمان عموزاد و یونس امامی در 4 وزن اول، درخشش حسن یزدانی و امیرحسین زارع در اوزان 86 و 125 کیلوگرم و صعود آن ها به فینال مسابقات جهانی نروژ، روز خوشی برای کشتی ایران رقم زد. مسابقات مقدماتی 4 وزن دوم از ظهر امروز در شرایطی آغاز شده که علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی، محمد نخودی و کامران قاسمپور، 4 آزادکار جوان ایرانی برای شگفتی سازی در آوردگاه جهانی روی تشک می روند.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از ورزش سه، البته امشب و در پایان مسابقات مقدماتی 4 وزن دوم، حسن یزدانی و امیرحسین زارع برای کسب مدال طلا به مصاف رقبای قدرتمند خود یعنی دیوید تیلور و گنو پتریاشویلی خواهند رفت. در ادامه لحظه به لحظه با نتایج آزادکاران ایرانی در روز دوم مسابقات جهانی همراه باشید:

57 کیلوگرم:

در وزن 57 کیلوگرم علیرضا سرلک پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 11 بر صفرجوزپه ویلارو از اکوادور را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. سرلک کار دشواری برابر این کشتی گیر اکوادوری نداشت و بعد از خاک کردن او، با اجرای فن بارانداز امتیازات را به صورت متوالی کسب کرد. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران بلاروس و مغولستان می رود.

کشتی1

علیرضا سرلک در یک چهارم نهایی یک نبرد جذاب و تماشایی را برابر حریف بلاروسی برگزار کرد. او بعد از کسب یک امتیاز، با فن کمری که از سوی آریان تسیوترین اجرا شد، 4 بر یک عقب افتاد. کسب دو امتیاز دیگر توسط کشتی گیر بلاروسی در ابتدای تایم دوم، امیدها را برای پیروزی سرلک کمرنگ کرد. با این حال موتور کشتی گیر جوان ایرانی روشن شد و او دو امتیاز را با بیرون بردن پای حریف جبران کرد. در ادامه هم خاک کردن آریان تسیوترین و به پل زدن او باعث شد سرلک در ثانیه های پایانی 7 بر 6 پیش بیفتد. بدین ترتیب سرلک با یک بازگشت رویایی به نیمه نهایی راه پیدا کرد.

65 کیلوگرم:

در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول به مصاف گابریل جاناتچ از اتریش رفت. این آزادکار جوان ایرانی که دومین تجربه جهانی خود را سپری می کند، مقتدرانه کار را آغاز کرد و با یک زیر دوخم حریف را در خاک خود نشاند. امیرمحمد یزدانی حتی روی زیرگیری حریف هم غافلگیر نشد و کنده کشتی گیر اتریشی را بالا کشید و در نهایت با اجرای چند بارانداز 10 بر صفر برنده شد. یزدانی در دور یک هشتم نهایی به مصاف ماکسیم ساکولتان از مولداوی می رود.

امیرمحمد یزدانی در یک هشتم نهایی وزن 65 کیلوگرم مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو قرار گرفت. با اینکه در تایم اول یزدانی کمی برابر این کشتی گیر به مشکل برخورده بود و 4 بر 2 پیروز شد، اما در تایم دوم، آزادکار ایرانی توانست با زیرگیری و اجرای فنون مختلف امتیازات را یکی پس از دیگری به حساب خود واریز کند و در نهایت با نتیجه 13 بر 3 به پیروزی رسید و‌ راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله به مصاف کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان می رود.

کشتی2

در مرحله یک چهارم نهایی وزن 65 کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان قرار گرفت. امیرمحمد که با یک زیرگیری خوب و یک اخطار از حریف، سه امتیاز پیش افتاده بود، در فاصله یک دقیقه مانده به پایان توانست نتیجه را 4 بر صفر کند. با این حال یزدانی در یک غافلگیری در خاک حریف نشست و دو امتیاز را از دست داد. در لحظات پایانی هم نزدیک بود که کشتی گیر ایرانی در خاک حریف بنشیند و پیروزی را از دست بدهد، اما به خوبی دفاع کرد و 4 بر 2 برنده شد. بدین ترتیب یزدانی به مرحله نیمه نهایی رسید.

79 کیلوگرم:

در این وزن محمد نخودی در دور اول به مصاف کانوا از ایتالیا رفت. نخودی که سابقه قهرمانی در جوانان جهان را دارد، در این مبارزه کار دشواری برای پیروزی نداشت و به سرعت با خاک کردن حریف و اجرای چند بارانداز 11 بر صفر پیروز شد. در این میان اعتراض مربی حریف هم باعث شد یک امتیاز به حساب نخودی واریز شود. کشتی در یک دقیقه و 30 ثانیه به پایان رسید تا نخودی در دور بعدی به مصاف مبارزه میان رستم راسویف از اوکراین و آرمان آواگایان از ارمنستان برود.

کشتی3

محمد نخودی در یک هشتم نهایی وزن 79 کیلوگرم مقابل آرمان آواگایان از ارمنستان قرار گرفت و با وجود اینکه شدیدا از سوی حریف تحت فشار بود، به خوبی توانست فنون خود را اجرا کند و 8 بر صفر پیش بیفتد. کنده کشی کشتی گیر ارمنستانی باعث کاهش اختلاف شد، اما نخودی توانست کشتی را مدیریت کرده و در نهایت 8 بر 4 به پیروزی برسد. او مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سیف الدین آلکما از فرانسه می رود.

92 کیلوگرم:

در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد آندریل ولاسوف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کشتی برای کامران چندان راحت پیش نرفت و او به سختی و با زیرگیری های دیدنی و اخطارهای داوران توانست از ولاسوف عبور کند. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران بلغارستان و گرجستان می رود.

کامران قاسمپور در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر گرجستانی قرار گرفت که دست و پا بسته هم نبود. در همان لحظات ابتدایی کامران با یک فن 4 امتیازی از حریف پیش افتاد، اما در ادامه بیشتر سعی کرد کشتی را مدیریت کند. قاسمپور در یک دقیقه پایانی به خوبی به حملات حریف خود پاسخ داد و روی ضد حمله ها زیرگیری کرد و امتیاز گرفت. در نهایت قاسمپور با حساب 10 بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

قاسمپور باید برای رسیدن به فینال عصر امروز به مصاف جی دن کاکس، کشتی گیر پرافتخار آمریکایی برود.

کشتی4

جی دن کاکس، رقیب اصلی کامران قاسمپور برای کسب مدال طلا در اولین مبارزه خود با اقتدار 13 بر 2 رقیب مغولستانی خود را شکست داد. جی دن کاکس، مدافع عنوان قهرمانی در وزن 92 کیلوگرم در مبارزه دوم خود نیز مقتدرانه رقیب ایتالیایی را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها