|

کامران قاسم پور فینالیست شد؛ نتیجه کشتی قاسم پور و کاکس قهرمانی کشتی جهان 11 مهر 1400

کامران قاسم پور

قاسمپور برای رسیدن به فینال به مصاف جی دن کاکس، کشتی گیر پرافتخار آمریکایی رفت و توانست او را شکست دهد و راهی فینال شد.

لینک کوتاه کپی شد

در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسم پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 7 بر صفر از سد آندریل ولاسوف از اوکراین گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. کشتی برای کامران چندان راحت پیش نرفت و او به سختی و با زیرگیری های دیدنی و اخطارهای داوران توانست از ولاسوف عبور کند. وی در دور بعد به مصاف برنده کشتی گیران بلغارستان و گرجستان می رود.

به گزارش «شایانیوز»، قاسمپور در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کشتی گیر گرجستانی قرار گرفت که دست و پا بسته هم نبود. در همان لحظات ابتدایی کامران با یک فن 4 امتیازی از حریف پیش افتاد، اما در ادامه بیشتر سعی کرد کشتی را مدیریت کند. قاسمپور در یک دقیقه پایانی به خوبی به حملات حریف خود پاسخ داد و روی ضد حمله ها زیرگیری کرد و امتیاز گرفت. در نهایت قاسمپور با حساب 10 بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. 

در نیمه نهایی داغ و فوق حساس وزن 92 کیلوگرم کامران قاسمپور به مصاف جی دن کاکس آمریکایی رفت و با وجود اینکه حریفش به سختی برای زیرگیری راه می داد، توانست دو امتیاز را به سختی از خاک کردن او بگیرد. در تایم دوم کاکس با استفاده از اخطاری که داوران به قاسمپور دادند یک امتیاز گرفت. بیرون بردن کاکس هم یک امتیاز برای آزادکار ایرانی داشت. با این حال کاکس که نمی خواست بازنده کشتی لقب بگیرد، در ثانیه های پایانی به دنبال جبران نتیجه 3 بر یک بود. او توانست با رای داوران و به شکلی نه چندان واضح دو امتیاز بگیرد، اما بازهم به خاطر اخطاری که دریافت کرده بود، بازنده شد. قاسمپور 3 بر 3 برنده این کشتی شد تا بالاخره طلسم کاکس شکسته شود و کامران به فینال برسد. قاسمپور فردا در دیدار پایانی به مصاف ماگومد کوربانوف قهرمان اروپا از روسیه می رود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها