|

توپ بازگشت فردوسی‌پور در زمین کیست؟

خبرگزاری فارس توپ را در زمین فردوسی‌پور انداخته و بازگشت فردوسی پور را مشروط به تصمیم خود او دانسته است.

لینک کوتاه کپی شد

با تغییر رییس سازمان صداوسیما، زمزمه‌های بازگشت عادل فردوسی‌پور مجری و گزارشگر محبوب به برنامه نود افزایش یافته است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فرارو، فردوسی‌پور در چندسال اخیر به دنبال اختلاف با مدیران سازمان صداوسیما به ویژه علی فروغی رییس شبکه سوم سیما از اجرای برنامه نود کنار گذاشته شد. او پس از مدتی درگیری با مدیران صداوسیما پیشنهاد گزارشگری فوتبال را هم رد کرد فقط عنوان تهیه کننده فوتبال 120 از شبکه ورزش به همکاری با صداوسیما ادامه داد. 

با انتصاب پیمان جبلی به عنوان رییس سازمان صداوسیما درخواست‌ها از او برای بازگشت فردوسی‌پور به نود افزایش یافته است. 

در همین راستا جبلی در سفر اخیر خود به خوزستان در واکنش به درخواست یکی از هواداران فوتبال برای بازگشت فردوسی‌پور، گفت که او دوباره به تلویزیون برگردد و از نظر ما منعی ندارد.

بسیاری سخنان پیمان جبلی را چراغ سبزی برای بازگشت فردوسی پور به تلویزیون و برنامه نود ارزیابی کردند. 

اما خبرگزاری فارس از زاویه دیگری به ماجرا پرداخته است. این خبرگزاری بدون توجه به تحولات حذف فردوسی‌پور از صداوسیما توپ را در زمین او انداخته و نوشته است: "اظهارات نابجا در مسایل غیر مرتبط نظیر تخصیص حدود ۴۰ دقیقه از وقت برنامه ۹۰ به استیضاح سیاسی شهردار وقت تهران، دعوت از چهره‌های سیاسی و هنری و غیر مرتبط با برنامه ورزشی و متلک‌ها و کنایه هایی با ژست اپوزیسیونی و ... این اواخر برنامه ۹۰ را بیشتر محلی برای جلوه‌گری عادل فردوسی پور کرده بود که مسئولین تلویزیون بعد از بی توجهی به تذکرهای پیاپی سرانجام مجبور شدند در اقدامی اصولی مانع از اجرای وی در برنامه ۹۰ شوند."

البته خبرگزاری فارس به این نکته اشاره نکرده است که مدیران صداوسیما به ویژه شبکه سوم ماه‌ها تلاش کردند تا فردوسی پور را حذف کنند و در این مسیر حتی اقدام به تغیبر نظرات مردم در انتخاب محبوبترین برنامه تلویزیون کردند که با افشاگری وزیر وقت ارتباطات رسوا شد. 

فارس در ادامه با اشاره به سخنان جبلی نوشت: «روز گذشته رییس رسانه ملی در پاسخی هوشمندانه به درخواست فردی که از او خواسته بود اجازه بازگشت فردوسی پور به صداوسیما را بدهد گفت: بازگشت وی منعی ندارد. بلافاصله برخی رسانه‌ها به گونه‌ای وانمود کردند که مشکل فردوسی‌پور رئیس قبلی صداوسیما بوده و حالا با رفتن وی این مشکل حل شده!»

این خبرگزاری ادامه داد: "اما واضح است که مانع اصلی سد راه عادل اقدامات غیر حرفه‌ای است که اگر مانند همه مجریان رسانه‌های حرفه‌ای دنیا خود را ملزم به رعایت آن کند و به قواعد و قوانین سازمان متبوع خود احترام بگذارد، طبق گفته رییس صداوسیما می‌تواند برگردد."

به این ترتیب خبرگزاری فارس توپ را در زمین فردوسی‌پور انداخته و بازگشت فردوسی پور را مشروط به تصمیم خود او دانسته است. 

با این حال باید دید در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد، آیا رییس جدید صداوسیما در بازگرداندن فردوسی‌پور جدی است و یا همچنان مواضع پیشین مطرح می‌شود. و اینکه آیا حالا فردوسی‌پور حاضر است به نود بازگردد یا نه. 

اخیرا در برنامه فوتبال 120 تصویر نیمرخ عادل فردوسی‌پور در حال خواندن کتاب حمیدرضا صدر به مناسبت گرامیداشت و یاد و خاطره او پخش شد که شاید بتوان آن را نشانه‌ای برای تغییر رویکرد صداوسیما درباره این مجری محبوب ارزیابی کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها