|

(عکس) خط و نشان دوباره تیلور برای حسن یزدانی

دیوید تیلور

حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی ایران، شب گذشته موفق شد در چهارمین دیدار برابر دیوید تیلور به پیروزی رسیده و مدال طلا را از آن خود کند.

لینک کوتاه کپی شد

این بار دیگر بازگشتی در دقایق پایانی رخ نداد. حسن یزدانی از ایران که در برابر تمامی رقبای خود شکست ناپذیر ظاهر شده توانست برای اولین بار در چهار دیدار برابر دیوید تیلور، به عنوان فرد برنده از تشک کشتی خارج شود. یزدانی بازی را از ابتدا تا انتها مدیریت کرده و پیروزی 2-6 برابر تیلور در وزن 86 کیلوگرم به دست آورد تا مدال طلا را در دومین روز مسابقات جهانی در اسلو دریافت کند.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از ورزش سه، پیروزی یزدانی دو ماه پس از شکست ناراحت‌کننده مقابل تیلوردر فینال المپیک توکیو به دست آمد. او حالا با این قهرمانی سه مدال طلای مسابقات جهانی به همراه یک مدال طلای المپیک 2016 ریو را در ویترین افتخاراتش دارد. این کشتی‎‌گیر در عین حال روزی خاطره‌انگیز را برای کشور ایران رقم زد.

01650704

او پس از پایان کشتی گفت:« من مردم ایران را خوشحال کردم. باید از عملکرد تیلور تقدیر کنم چون او منبعی از انگیزه و الهام برایم بوده تا بهتر و بهتر کار کنم و قهرمان این مسابقات شوم.»

هیاهوی هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه در زمان حضور امیر زارع در وزن 125 کیلوگرم روی تشک نیز به اوج خود رسید. این در حالی بود که آنها پیش از این شاهد صعود هر چهار کشتی‌گیر ایرانی به دیدار فینال بودند که یکی از آنها امیر یزدانی، از اقوام حسن یزدانی، بود. یزدانی گفت:« ایران همیشه از کشتی‌گیرهایش حمایت می‌کند و هواداران در اینجا فوق العاده بودند. پیروزی من به خاطر آنها و لطف خدا بود.»

آمریکا دو فینالیست دیگر نیز داشت که کایل دیک موفق شد در وزن 74 کیلوگرم به پیروزی برسد اما دیتون فیکس در وزن 61 کیلوگرم برابر عباس گادژی ماگمدوف شکست خورد. یزدانی در توکیو پس از شکست 3-4 در ثانیه‌های پایانی برابر تیلور به مدال نقره رضایت داد. اما روز یکشنبه هیچ شانسی به این کشتی‌گیر آمریکایی نداد که به او حتی نزدیک شود. او به طور مداوم فشار را بر رقیب حفظ کرده، برای زیرگیری اقدام می‌کرد تا تیلور را به گوشه تشک ببرد و در وقت فنی اول دو امتیاز گرفت. او در سه دقیقه دوم نیز موفق شد حریف را خاک کند و این کشتی‌گیر آمریکایی اولین امتیازش را در حالی به دست آورد که 1:03 از وقت کشتی باقی مانده بود.

تیلور در ثانیه‌های پایانی بارها سعی کرد که یزدانی را در خاک نشانده و از او امتیاز بگیرد اما این کشتی‌گیر اجازه چنین کاری را به او نداد و در نهایت بار دیگر او را خاک کرد تا امتیاز پایانی را نیز از آن خود کرده و پیروزی شایسته‌ای را کسب کند. تیلور که تنها عنوان قهرمانی جهانش را در سال 2018 و پس از اولین غلبه بر حسن یزدانی به دست آورده گفت:« او رقیبی فوق العاده است. امروز روز من نبود.»

01650702

تیلور نوشته:شب شب من نبود و این بخشی از زندگی یک مبارزه. شکست درد داره اما زندگی ادامه خواهد داشت .

او در پاسخ به این سوال که باید چه کار متفاوتی را انجام می‌داد گفت:« باید امتیازاتم را کسب می‌کردم. او کشتی‌گیر خوبی است. ما بار دیگر روبروی هم قرار خواهیم گرفت.»

زارع، قهرمان جام جهانی زیر 23 سال 2019 و برنده مدال نقره مسابقات جوانان، نیز انتقام شکست در توکیو را با پیروزی 2-9 در فینال وزن 125 کیلوگرم برابر گنو پتریاشویلی، دارنده سه قهرمانی جهان، گرفت. این کشتی‌گیر 20 ساله در نیمه نهایی مسابقات توکیو با نتیجه 3-6 برابر پتریاشویلی شکست خورده و در نهایت در دیدار رده‌بندی به مدال برنز رسید. پتریاشویلی نیز پس از شکست برابر استیوسون آمریکایی که در مسابقات اسلو حاضر نبود به مدال نقره رسید.

01650701

زارع گفت:« پس از کسب مدال برنز در المپیک، درست پس از بازگشت به کشورم کار روی نقاط ضعفم را آغاز کردم.» پتریاشویلی در دیدار روز یکشنبه دو امتیاز اول را با خاک کردن زارع به دست آورد اما این آخرین دو امتیازی شد که روی تابلوی امتیازات برای او به ثبت رسید و در زارع با به کارگیری دفاعی درست موفق شد حریف را دو بار خاک کرده و سه بار پایش را از تشک خارج کند. زارع گفت:« این فینال برابر گنو بسیار دشوار بود. من همه نکات این بازی را تحلیل کرده و کاملا آماده بودم. به لطف خوب همه چیز همانطور که برنامه‌ریزی کرده بودیم پیش رفت.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها