|

نخودی و یک نابغه؛ نبرد پلنگها در بیشه اسلو

محمد نخودی

محمد نخودی امشب می تواند با شکستن طلسم قدیمی شکست ناپذیری جردن باروز برابر ایرانی ها دست به کار بزرگی بزند.

لینک کوتاه کپی شد

شب گذشته دو طلسم کشتی ایران برابر ستاره های آمریکایی شکسته شد؛ جایی که کامران قاسمپور توانست جی دن کاکس را در وزن 92 کیلوگرم از پیش رو بردارد و البته بعد از آن اولین پیروزی حسن یزدانی برابر دیوید تیلور.  با شکستن این دو طلسم، حالا باید امیدوار باشیم امشب در فینال وزن 79 کیلوگرم رقابت های جهانی نروژ، محمد نخودی، کشتی گیر جوانی که دیروز حسابی در اسلو درخشید، سومین طلسم را هم برابر آمریکایی ها بشکند و اتفاقات شیرین کشتی ایران را در نروژ تداوم بخشد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از ورزش سه، شاید جالب باشد بدانید پیش از این کشتی گیران ایرانی 12 رویارویی با جردن باروز داشته اند و در هر 12 مسابقه نیز شکست خورده اند!

01650751

این ستاره آمریکایی برابر صادق گودرزی 3 بار و برابر عزت الله اکبری هم 3 بار برنده شده است، 2 بار پیمان یاراحمدی را برده و کشتی گیران دیگری مثل مرتضی رضایی قلعه، علیرضا قاسمی، سیدعلی موسوی و مصطفی حسین خانی را هم هر کدام یک بار یک بار شکست داده است.

نگاهی به نتایج برخی از این مبارزه هایی که 7 آزادکار ایرانی با باروز داشته اند، می اندازیم:

-المپیک 2012: صادق گودرزی – باروز(برنده)

-قهرمانی جهانی 2014: عزت اله اکبری –باروز(برنده)

-جام جهانی 2015: مرتضی رضایی‌قلعه – باروز(برنده)

-قهرمانی جهانی 2015: علیرضا قاسمی –باروز(برنده)

-جام جهانی 2017: پیمان یاراحمدی – باروز(برنده)

-تورنمنت اسپانیا 2017: سیدعلی موسوی – باروز(برنده)

-مسابقات جهانی 2018: مصطفی حسین خانی – باروز(برنده)

01650750

محمد نخودی با 19 سال سن دیروز در دور اول با نتیجه 11 بر صفر آرون کانوا از ایتالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر 4 آرمان آواگایان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. نخودی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر سیف الدین آلکما از فرانسه را شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نخودی در این مرحله با نتیجه 6 بر 5 از سد  نیکا کنتچادزه دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از گرجستان گذشت و راهی دیدار فینال شد تا به سد محکم جردن باروز برسد.

این ستاره جوان کشتی ایران امشب می تواند در فینال وزن 79 کیلوگرم دست به کار بزرگی بزند و جردن باروز در سیزدهمین رویارویی با ایرانی ها برای اولین بار شکست دهد. سابقه چند سال اخیر باروز هم نشان داده که او دیگر مثل گذشته شکست ناپذیر نیست و قطعا با یک آنالیز خوب نخودی این توانایی را خواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها