|

حاج صفی به درد ترکیب اصلی تیم ملی می‌خورد؟

احسان حاج صفی

تیم ملی ایران در شرایطی برابر امارات به میدان می‌رود که ممکن است فقط یک تغییر در ترکیب اصلی در مقایسه با بازی عراق داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران فردا، پنجشنبه، در سومین بازی از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف امارات می‌رود. شاگردان اسکوچیچ در دو بازی قبلی نمایش متفاوتی داشته اند، ولی موفق به ثبت ۶ امتیاز از آن‌ دیدارها شده اند.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فرارو، ایران ابتدا در ورزشگاه آزادی برابر سوریه به میدان رفت و در روزی که نمایش ناامید کننده‌ای داشت موفق شد با یک گل برنده شود. در بازی دوم برابر عراق که به میزبانی قطر برگزار شد، اما ایران متحول شد و در یک بازی درخشان با ۳ گل تیم مدعی عراق را شکست داد. نکته بارز آن دیدار، درخشش همه بازیکنان ترکیب اصلی بود به طوری که انتخاب ستاره ایران برابر عراق کار دشواری بود. با این وجود اعمال تغییر در سمت چپ خط دفاعی و حضور امید نورافکن در آن پست، یکی از برجسته‌ترین کار‌هایی بود که کادر فنی تیم ملی انجامش داد.

نورافکن آن قدر در آن بازی جنگنده و پرتلاش نشان داد که گویی سال هاست به عنوان مدافع چپ اصلی تیم ملی بازی می‌کند. این فرصت در شرایطی برای نورافکن حاصل شده بود که او به دلیل مصدومیت احسان حاج صفی، کاپیتان تیم ملی، فرصت بازی در این پست را در روزی که دیگر دعوت شده‌ها از جمله میلاد محمدی، آماده نشان نمی‌دادند، به دست آورد.

حالا ایران در حالی برابر امارات صف آرایی می‌کند که بعید است اسکوچیچ تغییر زیادی در ترکیب به وجود بیاورد. بیرانوند، خلیل زاده، کنعانی زادگان، محرمی، نورافکن، عزت اللهی، امیری، نوراللهی، جهانبخش، طارمی و سردار آزمون بازیکنان تیم ملی برابر عراق بودند.

 اتفاق مهم، اما بازگشت احسان حاج صفی به تیم ملی و رهایی او از مصدومیت است. تنها تغییر احتمالی که شاید اسکوچیچ در تیم ملی انجام دهد استفاده از احسان حاج صفی به جای نورافکن است. موضوع اینجاست که آیا با توجه به نمایشی که نورافکن برابر تیم قدرتمند عراق داشته، احسان حاج صفی به درد ترکیب اصلی تیم ملی می‌خورد؟ احسان بازیکن بسیار خوبی است و توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را هم دارد، ولی بازی‌های اخیرش در تیم ملی چندان چنگی به دل نزده است. با توجه به درخشش نورافکن در سمت چپ خط دفاعی، اگر این بازیکن جوان همان ریتم را حفظ کند، به نظر می‌رسد الان شرایط مناسبی برای بازگشت حاج صفی به ترکیب اصلی تیم ملی نباشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها