|

درباره امارات؛ دارودسته مبخوت!

تیم ملی فوتبال امارات

بعد از 2 دوره، دوباره ایران و امارات در مقدماتی جام جهانی به هم رسیدند، این بازی پنجشنبه شب ساعت ۲۰ و ۱۵ دقیقه برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

آخرین بار ایران برای رسیدن به اولین جام جهانی قاره سیاه در  سال 2010 برابر امارات قرار گرفت؛ آنها را برد ولی به آفریقای جنوبی نرسید. اولین رویارویی‌ ایران هم با اماراتی‌ها برای رسیدن به اولین جام جهانی قاره کهن یعنی جام جهانی ۲۰۰۲ ژاپن و کره جنوبی بود که همان سناریو را داشت؛ امارات باخت ولی ایران به کره‌جنوبی و ژاپن نرسید.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبالی، امارات با هر متر و معیاری، جزو قدرت‌های درجه اول قاره آسیا محسوب نمی‌شود. حتی دیگر خبری از قدرت‌های همیشگی باشگاهی این کشور نظیر العین هم نیست. درحقیقت در گروه اول مقدماتی جام جهانی و با حضور ایران و کره‌جنوبی، کسی شانسی برای امارات قایل نیست. امارات اما برای رسیدن به جام جهانی (دومین مرتبه پس از 1990) شانس خودش را دارد؛ اینکه بالاتر از سوریه و عراق و لبنان قرار گرفته و با حضور روی پله سوم راهی پلی‌آف شود.

 امارات در 2 بازی قبلی‌اش، نباخته ولی برنده هم نشده است. آنها یک تساوی بدون گل برابر لبنان کسب کرده‌اند و یک مساوی یک یک با سوریه دارند. امارات در پیش‌مقدماتی هم گروه جالبی داشت و در محاصره شرق آسیایی‌ها بود: ویتنام، تایلند، اندونزی و مالزی.

 مهم‌ترین و اصلی‌ترین ستاره امارات کسی نیست جز علی مبخوت. مهاجمی که با شماره 7 بازی می‌کند و در سیستم 1-5-4 (و به عبارت بهتر 1-2-3-4) بازی این تیم، تک مهاجم است. مبخوت 11 تا از 23 گل امارات در پیش‌مقدماتی را زده و زننده تک گل آنها در مقدماتی هم بوده؛ این یعنی نیمی از 24 گل زده امارات برای رسیدن به جام جهانی 2022 را این ستاره 31 ساله زده است.

آمار 77 گل زده در 94 بازی ملی و عبور از پله یعنی این اماراتی یکی از جدیدترین مردانی است که در جدول بهترین گلزنان ملی جهان به سمت صدر حرکت می‌کند. یک شوت در چارچوب، 6 شوت خارج از چارچوب و یک گل یعنی شاید مبخوت کمی بی‌دقت باشد اما اگر ضربه‌اش داخل چارچوب قرار بگیرد مهارش کار سختی است.

 زدن تنها یک گل در 2 بازی، انتقادات از برت فن‌مارویک را زیاد کرده که چرا با 2 مهاجم بازی نمی‌کند؟ امارات مهاجمان خوبی دارد که همگی‌شان «وارداتی» هستند: فابیو لیما و کایوی برزیلی و سباستین تاگلیابوی آرژانتینی. سرمربی هلندی اما اعتقاد دارد اولا تنها یک مهاجم برای ترکیب تیمش لازم دارد و ثانیا به جز مبخوت، بقیه نمی‌توانند به عقب بیایند.

مبخوت در 2 بازی قبلی، 2 واکنش موثر دفاعی هم درون محوطه جریمه خودی داشته که نشان می‌دهد چرا فن مارویک به او بیشتر از بقیه اعتقاد دارد. 3 مهاجم جدید امارات همگی از سال 2020 اجازه بازی برای این کشور را پیدا کرده و آمار بدی هم در لباس این تیم نداشته‌اند: 3 گل در 8 بازی ملی برای کایوی 31 ساله، 3 گل در 5 بازی ملی برای تاگلیابوی 36 ساله و 4 گل در 11 بازی ملی برای لیمای 28 ساله.  

 نقطه قوت امارات سمت راست این تیم است؛ محمود خمیس به عنوان مدافع راست در 180 دقیقه قبلی، 13 بار توپ را از مالکیت رقیب خارج کرده و زوج او در کنار عبدالله رمضان (دومین بازیکن امارات از نظر آمارهای دفاعی)، استحکام ویژه‌ای به این سمت بازی امارات بخشیده است. این 2 نفر کمک ویژه‌ای برای سیستم هجومی 3 نفره امارات هستند: مبخوت در راس و لیما و کایو در پشت سر او. لیما یک بازیکن جنگنده است: او هم بیشترین تعداد خطا را در امارات دارد و هم بیشترین تعداد خطا رویش انجام شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها