|

فیفا هنوز برای تماشاگران بازی ایران و کُره خبر قطعی نداده!

تماشاگران

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: فیفا هنوز جواب قطعی برای حضور یا عدم حضور تماشاگران ایران در بازی با تیم ملی کره جنوبی نداده.

لینک کوتاه کپی شد

حسن کامرانی فر عصر امروز شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران درباره وضعیت تماشاگران بازی تیم ملی فوتبال ایران با کره جنوبی گفت: سئوال را خیلی زود پرسیدید! در تاریخ ۲۱ سپتامبر در نامه به فیفا اعلام آمادگی کردیم برای دیدار با کره جنوبی تماشاگر داشته باشیم و شرایط حضور آنها را بررسی می کنیم چرا که بحث مجوزهای وزارت بهداشت هم ملاک بود.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از مهر، وی افزود: آن زمان که این را به فیفا اعلام کردیم تعداد فوتی ها در کشورمان بالا بود. می دانستیم روند خوبی در کشور پیش می رود و واکسیناسیون با جدیت انجام می شود و امکان دارد شرایط تا ۲۰ روز آینده بهتر شود. رایزنی های زیادی با وزارت بهداشت و وزارت ورزش کردیم. فیفا از ما خواست جزئیاتش را اعلام کنیم که این کار را کردیم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: وزارت بهداشت چند روز قبل مجوز را صادر کرد تا بازی با تعداد کمی تماشاگر برگزار شود و بعد بیشتر شد. مجوز از طرف آنها صادر شد ولی باید تمام شرایط را بسنجیم. واقعیت این است که استقبال کننده زیادی برای این بازی داشتیم. جلسات زیادی با ارکان مختلف برگزار شد تا تصمیم گیری کنیم. امروز هم یک جلسه خیلی سنگین و طولانی داشتیم.

کامرانی فر تصریح کرد: فیفا وارد بحث تبعیض نژادی شده است که ما جزئیاتش را اعلام کردیم ولی هنوز فیفا جواب قطعی نداده است. برای این مسابقه بلیت فروشی به فرمت کنفدراسیون آسیا است که قبلا برایمان فرستاده است. یک مقدار نگران هستیم. تازه کرونا کمتر شده است. نگران هستیم تماشاگران بیش از ظرفیت ثبت نام، تقاضای حضور در ورزشگاه داشته باشند. تمام شرایط را بررسی می کنیم. هنوز قطعی نشده است. فیفا هنوز جوابی نداده است. در عین حال باید یکسری فرم ها را ارسال می کردیم ولی نگفته اند تماشاگر قطعی باشد یا نباشد.

وی با بیان اینکه بحث پروتکل های بهداشتی هم مطرح است، گفت: بحث دیگر این است که تماشاگرانی که وارد ورزشگاه می شوند دو دوز واکسن را زده باشند. بحث PCR هم شد که هر تماشاگر برای گرفتن آن باید مبلغ بالایی بدهد. داریم این جزئیات را نزدیک به یک هفته است که بررسی می کنیم. قطعا فردا نتیجه نهایی درباره حضور تماشاگران در استادیوم از طرف فدراسیون رسما اعلام می شود. از طرف فدراسیون کم کاری و سهل انگاری نشده است. ایمیل هایی که ارسال شده را با تاریخ به شما نشان می دهم.

3887396

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: ۲۱ سپتامبر نامه را زدیم و زودتر از موعد هم اقدام کردیم. نزدیک به سه هفته زودتر نامه را به فیفا زدیم و سهل انگاری نکرده ایم. حتی هفتم اکتبر هم نامه ای زدیم که تکلیف را تعیین کنند.

کامرانی فر یادآور شد: از یک طرف شرایط داخلی را به سمتی ببریم که تماشاگر را با پروتکل داشته باشیم. از طرف دیگر باید نگاهی به فیفا و کنفدراسیون آسیا داشته باشیم. اینها موضوعات مهمی بود که دوست داشتم به شما (خبرنگاران) بگویم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: یکی از شرایطی که برای این بازی تلاش شد این بود که در کنار وزارت بهداشت باشیم و حتی می خواستیم کادر درمان را به ورزشگاه بیاوریم ولی نشد. فدراسیون فوتبال تلاش کردیم کار خوبی که وزارت ورزش و دولت جدید انجام می دهد را به رخ دنیا بکشیم. شرایط به سمتی می رود که نیاز به مجوزهای خارج از ایران و فیفا و کنفدراسیون آسیا هم داریم. به فیفا گفته بودیم بازی اول (سوریه) بدون تماشاگر باشد و برای بازی های بعد اعلام می کنیم.

کامرانی فر در پاسخ به این سئوال که چرا فیفا جواب نامه را نداده است، گفت: مهم این است که فدراسیون فوتبال درخواستش را داده است.

وی درباره اینکه آیا امکانش وجود دارد در فاصله ۲۴ ساعت امکان بلیت فروشی وجود دارد؟ اظهار کرد: بله سایت باز می شود و بلیت فروشی انجام خواهد شد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره VAR در بازی با کره جنوبی تاکید کرد: برای میزبانی مشکلات زیادی بود. یکی از مسائل این بود که می توانیم VAR داشته باشیم. با چند شرکت تحت نظر فیفا مکاتبه کردیم. می دانیم که AFC با شرکت دیگری قرارداد دارد ولی آن شرکت نمی توانست به ایران بیاید. اگر پروسه زمان بر می شد ممکن بود میزبانی ما دچار ایراد شود. برای همین پیش بینی کردیم که برای بازی های انتخابی هر بازی لازم باشد، VAR و سیستم داشته باشیم. ورزشگاه آزادی را با شرکت مورد تایید فیفا تجهیز کردیم که این یک قدم رو به جلو است. پیش بینی کردیم که اگر VAR لازم باشد، آن را داشته باشیم. خوشحالیم که استادیوم تجهیز شد ولی برای بازی ایران با کره جنوبی آفلاین است و VAR نخواهیم داشت. این تاثیری در بازی ندارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها