|

گل محمدی گران‌ترین مربی تاریخ ایران؟

یحیی گل محمدی

یحیی گل محمدی قراردادش را با پرسپولیس به مدت دو فصل دیگر تمدید کرد.

لینک کوتاه کپی شد

یحیی گل محمدی تا سال ۱۴۰۲ سرمربی پرسپولیس است؛ او که تا پایان فصل بیست و یکم با سرخ‌های تهرانی قرار داشت روز گذشته با اقدام جالب مسئولان باشگاه، دو فصل دیگر این قرارداد را تمدید کرد تا همچنان مرد اول نیمکت پرسپولیس باقی بماند.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فرارو، در بازار فوتبال ایران و با توجه به نرخ‌هایی که بازیکنان و مربیان به باشگاه‌ها پیشنهاد می‌دهند دیگر بازیکن و مربی ارزانی یافت نمی‌شود؛ حداقل در مورد ۹۵ درصد افرادی که در لیگ برتر ایران حضور دارند این موضوع صدق می‌کند. در این میان وقتی پای چند باشگاه از جمله استقلال، پرسپولیس و سپاهان هم به میان بیاید، شرایط متفاوت‌تر می‌شود و رقم‌ها خود به خود بالاتر می‌روند.

حالا در چنین فضایی قرارداد یحیی گل محمدی سرمربی پرسپولیس دو سال دیگر تمدید شده تا از همین حالا شایعات مربوط به عدد و رقم قرارداد جدید او در رسانه‌ها مطرح شود. واقعیت این است که یحیی گل محمدی با توجه به موفقیت‌هایی که از سال ۱۳۹۸ تا کنون برای پرسپولیس به ارمغان آورده مربی چندان ارزانی نیست. از این گذشته او در همین مدت چند پیشنهاد خوب مالی از یکی دو تیم لیگ برتری داشته که ادعا شده است رقمش اصلا قابل مقایسه با رقمی که پرسپولیس به این مربی می‌دهد نیست.

البته این به آن معنی نیست که قرارداد یحیی گل محمدی با پرسپولیس قرارداد ارزانی است، چون حتی اگر رقم پایه این قرارداد در این آشفته بازار چندان هوش از سر هواداران نبرد، با آپشن‌های خوب مالی، رقمش به میزان قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند. البته که این آپشن‌ها حکم برد – برد را برای دو طرف دارد؛ پرسپولیس به قهرمانی می‌رسد و یحیی گل محمدی به پول.

با این حال به نظر می‌رسد حتی اگر همان روال سابق که دست کم ۲۰ درصد به قرارداد بازیکنان و مربیان در هر فصل اضافه می‌شود، در مورد قرارداد جدید یحیی گل محمدی رعایت شده باشد، با توجه به آپشن‌هایی که در این قرارداد ۲ ساله گنجانده شده، یحیی تبدیل به گران قیمت‌ترین مربی ایران می‌شود و گوی سبقت را از امیر قلعه نویی که چندین سال این عنوان را در اختیار داشت می‌رباید. با توجه به رقم پرداختی بی سابقه در فوتبال ایران، چه گل محمدی و چه قلعه نویی، هرکدام صدرنشین این رده بندی باشند، رکورد تاریخ فوتبال ایران را در این عرصه خواهند شکست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها