|

پایان غم انگیز ایران در لیگ قهرمانان؛ حذف 4 نماینده ایران به دست عربستان

الهلال

الهلال و النصر در این فصل لیگ قهرمانان، هر 4 تیم ایرانی را حذف کردند موضوعی که پایانی غم‌انگیز و هشداری بزرگ برای باشگاه‌های ایران بود.

لینک کوتاه کپی شد

 پرسپولیس با شکست مقابل الهلال، به عنوان آخرین نماینده ایران از لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کرد. پرسپولیسی‌ها که در 4 دوره گذشته لیگ قهرمانان، 3 دوره به نیمه نهایی رسیده بودند این بار در هدف‌شان ناکام ماندند. الهلال، از دقایق ابتدایی مسابقه به لطف توانست فشار زیادی روی دروازه پرسپولیس وارد کند و به لطف ستاره‌های خارجی خط حمله، به سه گل برسد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، با حذف آخرین نماینده ایران، فقط دو تیم عربستانی در مرحله نیمه نهایی غرب آسیا باقی مانده‌اند. دو تیمی که همه تیم‌های ایرانی را حذف کردند. فولاد در مرحله گروهی، استقلال و تراکتور در مرحله یک هشتم نهایی و پرسپولیس، در مرحله یک چهارم نهایی به دست الهلال و النصر حذف شدند.

فولاد در دور گروهی با النصر عربستان، السد قطر و الوحدات اردن هم‌گروه شد. آن‌ها از سه بازی دور رفت، 5 امتیاز گرفتند اما از بازی برگشت با النصر، روزهای سخت‌شان آغاز شد. النصر با گل‌های عبدالفتاح عسیری و عبدالرزاق حمدالله فولاد را برد و تیم نکونام، پس از آن با شکست در دو مسابقه دیگر به عنوان تیم آخر از گروهش حذف شد. النصر در دور یک هشتم نهایی، روبروی تراکتور قرار گرفت. تیمی که با شرایطی عجیب و سخت، آماده این مسابقه شده بود. تراکتور خیلی زود از النصر عقب افتاد و با وجود نمایشی قابل قبول، با همان یک گل بازی را واگذار کرد.

حذف دو تیم مدعی فوتبال ایران اما، به دست الهلال رقم خورد. الهلال که در دور گروهی نمایش ضعیفی داشت و با خوش شانسی صعود کرد، با تیمی تقویت شده و خریدهایی گرانقیمت مثل موسی مارگا و ماتیوس پریرا به مراحل حذفی وارد شد. آن‌ها در مرحله یک هشتم نهایی، استقلال را شکست دادند. بازی که استقلال، نتوانست از موقعیت‌های ابتدای بازی استفاده کند. الهلال در مرحله یک چهارم نهایی، حریف پرسپولیس موفق‌ترین سال‌های اخیر غرب آسیا شد. تیم لئوناردو ژاردیم با هماهنگی بیشتر و امتیاز میزبانی، نمایشی کم نقص مقابل پرسپولیس ارائه داد و توانست آخرین تیم ایرانی را هم حذف کند.

النصر با حذف فولاد و تراکتور، و الهلال با حذف استقلال و پرسپولیس، نیمه نهایی تمام عربستانی لیگ قهرمانان آسیا را برگزار خواهند کرد. اتفاقی تلخ، که می‌تواند هشداری بزرگ برای فوتبال ایران باشد. تفاوت سطح آشکار بین تیم‌های ایرانی که ملی‌پوشان‌شان را از دست می‌دهند و تیم‌های عربستانی که ستاره‌های بزرگ خارجی می‌خرند، شاید رسیدن دوباره به فینال لیگ قهرمانان را برای تیم‌های ایرانی به آرزویی غیرممکن تبدیل کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی