|

مروری بر دلایل حذف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا؛ بهانه‌گیری ممنوع

تیم پرسپولیس

شکست شاگردان گل‌محمدی با انتقادات زیادی از سوی علاقه‌مندان این تیم همراه بوده.

لینک کوتاه کپی شد

شکست پرسپولیس مقابل الهلال در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با نقدهای متفاوتی روبرو بود. وداع پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا از دو جنبه فنی و پشتیبانی قابل بررسی است.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از میزان، ابتدا پرسپولیس در فاز پشتیبانی با مشکل مواجه شد. مشکل خرید بازیکنان با کیفیت لازم، اردوی آماده‌سازی نامناسب و کمبود بازی دوستانه، تقویم رقابت‌های لیگ و تفاوت آن با تقویم دیگر کشورهای حاضر در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، ناهماهنگی باشگاه پرسپولیس برای حضور در کشور عربستان، از دست دادن امتیاز میزبانی و کم‌کاری فدراسیون فوتبال در این مورد، مشکلات مالی باشگاه پرسپولیس و... وقتی این استانداردها بنا بر هر دلیلی آماده نباشد شما نمی‌توانید با تمام توان در زمین حاضر شوید.

در دومین فاز که بخش فنی آن بود پرسپولیس برخلاف بازی‌های قبل حتی قادر به گردش توپ ساده در زمین نبود. تعداد پاس‌های سالم بازیکنان پرسپولیس به تعداد انگشتان دست نمی‌رسید. بعضی بازیکنان بزرگ سرخ‌پوشان کمترین شباهتی با شرایط عادی خود نداشتند. در کنار این موضوع تعویض‌های پرسپولیس در زمان مناسب خود انجام نشد و این موضوع باعث سنگین‌تر شدن شکست سرخ‌پوشان شد.

گل‌محمدی در نشست خبری بعد از بازی الهلال گفت: «تیم‌های عربی هزینه زیادی برای خرید ستاره‌ها انجام می‌دهند و تیم‌های ایرانی چنین توانی ندارند. شرایط عجیب و غریبی داریم که باورتان نمی‌شود.» آیا سرمربی پرسپولیس پیش از این مسابقه نمی‌دانست الهلال یا تیم‌‎های عربی لیگ قهرمانان آسیا متمول هستند؟ یا شرایط باشگاهداری در فوتبال ایران چطور است؟

در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا طبیعتاً یک تیم باید برنده می‌شد، اما پرسپولیس  بد بود و بد هم شکست خورد. در فوتبال و ورزش حرفه‌ای شاید انگیزه مهم باشد، اما تفکر حرفه‌ای و پشتیبانی اصولی می‌تواند تیمی را به قهرمانی برساند. همانطور که پرسپولیس دو مرتبه به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید، اما رقبا با پشتیبانی مناسب‌تر قهرمان شدند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها