|

تکلیف سهمیه‌های آسیایی مشخص شد؛ خبر خوب برای سپاهان و استقلال

لیگ قهرمانان آسیا

تکلیف سهمیه باشگاه‌های ایرانی برای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

جدیدترین سهمیه کشور‌های آسیایی در لیگ قهرمانان آسیا توسط سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام شد که بر این اساس سهمیه ایران در فصل بعدی این تورنمنت به ۱+۳ افزایش یافته است.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از میزان، در هفته‌های اخیر صحبت‌هایی مبنی بر اینکه سهمیه ایران ۲+۲ باشد شنیده می‌شد و با این حساب دو تیم بصورت مستقیم و دو تیم با پلی‌آف راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ می‌شدند. پس از درخشش استقلال، پرسپولیس و تراکتور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان امسال و صعود ۳ تیم ایرانی به مرحله حذفی و یک مرحله بالاتر رفتن پرسپولیس در این رقابت‌ها (تا یک چهارم پایانی) باعث شد سهمیه باشگاه‌های ایرانی در فصل بعد رقابت‌های آسیایی تبدیل به ۳ سهمیه مستقیم و یک سهمیه غیر مستقیم (پلی‌آف) باشد.

جدول

در حال حاضر تیم‌های پرسپولیس (قهرمان لیگ برتر)، فولاد (قهرمان جام حذفی)، سپاهان (نایب قهرمان لیگ برتر) و استقلال (تیم سوم لیگ برتر) نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ هستند و با توجه به سهمیه ۱+۳ حالا تیم‌های پرسپولیس، فولاد و سپاهان مستقیماً راهی آسیا می‌شوند و تنها استقلال باید از مسیر پلی‌آف به این بازی‌ها برسد.

جدول1

این خبر بیشتر از همه برای سپاهانی‌ها خوشحال کننده است و آن‌ها بدون بازی در پلی آف و بدون زحمت و هزینه اضافی به آسیا می‌رسند. استقلال هم به جای ۲ بازی در پلی آف باید یک بازی انجام دهد و مسیر هموارتری خواهد داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها