|

پرسپولیس از کجا ضربه خورد؟ نقطه استراتژیک

بازی پرسپولیس – الهلال

فضای ایجادشده میان سیامک نعمتی و فرشاد فرجی در سمت راست ناحیه‌ای بود که ضربه بزرگی به پرسپولیس مقابل الهلال وارد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

در حالی‌که قبل از بازی پرسپولیس و الهلال همه از ستاره‌های خارجی و گران‌قیمت رقیب می‌گفتند اما ستاره اصلی عربستانی‌ها یک بازیکن وطنی بود. بازیکنی که گفته می‌شد به دلیل مصدومیت مچ پا شاید به این بازی نرسد اما نه تنها به میدان رفت که در آماده‌ترین شرایط خودش قرار داشت. بازیکنی که از معدود لژیونرهای فوتبال عربستان است که سابقه بازی در لالیگا و یک بازی تیم ویارئال را دارد! در شرایطی که بیشتر نگاه‌ها به موسی مارگا و سمت چپ پرسپولیس بود این جناح راست بود که با حضور سالم الدوسری شب تلخی را پشت سر گذاشت.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، در این عکس مشخص است که این بازیکن در بیشتر دقایق بازی در کدام منطقه جایگیری کرده است. جایی در میان سیامک نعمتی و فرشاد فرجی که هر سه گل الهلال هم از همین ناحیه و از همین نقطه برنامه‌ریزی شده و به ثمررسید.

jai_ZBqWue8

در گل اول پاس کانو در همین نقطه به الدوسری رسید و او با حرکت به سمت میانه میدان و جاگذاشتن سیامک نعمتی و رضا اسدی  توانست گل اول تیمش را به ثمربرساند. روی گل دوم شماره 7 الهلال، در این منطقه توپ را گرفت و به سالم الدوساری که در همین منطقه حضور داشت پاس داد و یک و دوی او با پریرا و در نهایت پاس به گومیس برای دومین‌بار دروازه حامد لک را باز کرد.

جالب است که گل سوم الهلال از سمت چپ پرسپولیس آغاز شد اما باز هم در نهایت به همین نقطه رسید. این بار الفرج بود که روی حرکتی که باز هم الدوساری در متن آن قرارداشت در همان نقطه پریرا را صاحب توپ کرد تا او و گومیس دومین گل را با همکاری همدیگر به ثمربرسانند.

موقعیت‌های الهلال البته در این منطقه به همین سه گل ختم نشد و شاید اگر سیامک نعمتی بیشترین عملکرد دفاعی را در میان هم‌تیمی‌هایش نداشت نتیجه‌ای بسیار بدتر از این رقم می‌خورد. چند شوت داخل و خارج از چارچوب بازیکنان الهلال هم از جناح راست زده شد. سیامک نعمتی از لحاظ روحی و روانی هم برای این بازی بزرگ آماده نبود و این را با دعوا با حامد لک زمانی که تیم زیر فشار قرار داشت نشان داد.

الهلال در بازی با استقلال هم نشان داده بود که بازیکنانش به خوبی در جای خالی میان مدافعان جایگیری کرده و از همان‌جا به حریف ضربه می‌زنند اما پرسپولیس نتوانست به خوبی جلوی این اتفاق را بگیرد. البته تمام ایرادات را نمی‌توان به کادرفنی پرسپولیس نسبت داد و کیفیت بازیکنان دو تیم که در این دوئل‌ها رودرروی هم قرار گرفتند هم بخشی از این اتفاقات را اجتناب‌ناپذیر می‌کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی