|

قانونی که در لیگ برتر ایران نامشخص است

لیگ برتر ایران

در حالی که تا ساعاتی دیگر فصل جدید لیگ برتر آغاز می‌شود هنوز قانون سازمان لیگ درباره نحوه تعیین جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی مشخص نشده.

لینک کوتاه کپی شد

پس از اتفاقات و حاشیه‌های پیش‌ آمده در هفته‌های پایانی فصل گذشته لیگ برتر و لیگ‌های دسته اول و دسته دوم و شائبه تبانی به خاطر تفاضل گل در لیگ‌های مختلف، حسن کامرانی‌فر سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در تاریخ ۶ مهرماه اعلام کرد از فصل آینده قانون تفاضل گل از تمام لیگ‌های داخلی حذف می‌شود و بازی رودررو ملاک تعیین جایگاه تیم‌ها در جدول رده‌بندی خواهد بود. کامرانی‌فر تأکید کرد این قانون به زودی به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از تسنیم، فریبرز محمودزاده مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول چند ساعت بعد از مصاحبه سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با رد این موضوع گفت: «در بخش جدول رده‌بندی لیگ‌ها آئین‌نامه‌ها تنظیم، مصوب و به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. آئین‌نامه لیگ برتر و لیگ یک با آئین‌نامه لیگ‌های دیگر متفاوت است. فعلاً قرار بر تفاضل گل است و اگر تغییری صورت بگیرد در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد».

در این شرایط و با گذشت حدود ۲۰ روز از اظهارات متناقض کامرانی‌فر و محمودزاده، سازمان لیگ هنوز قانون جدیدی درباره نحوه تعیین جایگاه تیم‌ها در فصل آینده ابلاغ و منتشر نکرده و همین موضوع باعث ایجاد ابهاماتی در خصوص این قانون شده است. اگر هم قانونی مشخص شده اطلاع رسانی در این باره صورت نگرفته است.

لیگ برتر در فصل بیست‌و‌یکم از امروز (سه‌شنبه) آغاز می‌شود و لیگ دسته اول نیز از روز ۲۴ مهرماه شروع شده است. بهتر است برای جلوگیری از هر گونه حاشیه آن هم در همین ابتدای راه، قانون به صورت شفاف اعلام و ابلاغ شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها