|

نگاهی به دیدار استقلال– هوادار؛ آغاز راه شکستن طلسم قهرمانی

 استقلال– هوادار

استقلال در اولین بازی خود در لیگ بیست و یکم به مصاف تیم هوادار می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

فصل جدید رقابت‌های لیگ در روزهای پایانی مهر ماه آغاز می‌شود و استقلال به عنوان یک تیم همیشه مدعی به دیدار تیم تازه لیگ برتری شده هوادار می‌رود. این مسابقه روز چهارشنبه بیست و هشتم مهر ماه از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.

اولین شروع با فرهاد مجیدی

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال360، فرهاد مجیدی در ۳ مقطع سرمربی استقلال بوده و در مجموع در تمام مسابقات ۵۳ بازی در این تیم مربیگری کرده. این سرمربی اما برای نخستین بار از ابتدای فصل تیم را تحویل گرفته و استقلال با سلیقه مربی محبوب خود جوان شده و امید دارد بتواند بالاخره طلسم قهرمان نشدن را بشکند.

استقلال آخرین بار در لیگ دوازدهم و با کاپیتانی فرهاد مجیدی فاتح لیگ شد و پس از آن هشت فصل است که به قهرمانی نرسیده است. این بیشترین تعداد فصل متوالی در ادواری که لیگ برگزار شده است که استقلال در کسب قهرمانی ناکام مانده است.

باز هم جدال استقلال با تیم تازه لیگ برتری شده

تیم هوادار در این فصل به لیگ برتر صعود کرده و تنها تیمی است که سابقه بازی در این مسابقات را ندارد. استقلال پرتکرارترین حریف برای تیم‌های تازه لیگ برتری شده است. این تیم در ۲۰ دوره قبلی لیگ برتر، 5 مرتبه با تیم‌هایی دیدار داشته که برای نخستین بار بازی در لیگ برتر را تجربه می‌کردند.

استقلال لیگ دهم را با دیدار با شهرداری تبریز، لیگ یازدهم را با مصاف با آلومینیوم هرمزگان، لیگ سیزدهم را با بازی با گسترش‌فولاد و لیگ پانزدهم با جدال با سیاه‌جامگان آغاز کرد. استقلال دوره قبل هم در هفته اول با مس رفسنجان بازی داشت و نکته جالب اینکه استقلال در هر 5 بار قبلی برنده از زمین خارج شده است.

نبرد ۷ محبوب با رضای آقای گل

یکی از جذابیت‌های این مسابقه حضور رضا عنایتی روی نیمکت هوادار است. عنایتی فصل گذشته کار بزرگی انجام داد و توانست که با هوادار به لیگ برتر صعود کند و در اولین تجربه خود در این مسابقات با تیم سابق خود استقلال دیدار می‌کند. مجیدی و عنایتی از نام‌های بزرگ تاریخ استقلال به شمار می‌آیند. عنایتی با ۵۸ گل، دومین گلزن برتر تاریخ استقلال در لیگ برتر است و فرهاد مجیدی با ۴۶ گل سوم است. این دو علی‌رغم اینکه هم سن هستند و سابقه طولانی در استقلال دارند و بازوبند کاپیتانی این تیم را هم بسته‌اند ولی تنها یک فصل و در لیگ نهم با هم در استقلال همبازی بودند و در ۱۵ مسابقه در کنار هم در زمین حضور داشتند.

عنایتی به عنوان بازیکن هرچند ۶ گل به استقلال زده ولی مقابل این تیم ناکام محض بوده و در ۱۶ بازی برابر این تیم برنده نشده. او در ۱۰ بازی بازنده بوده و ۶ مسابقه هم مساوی شده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها