|

افت شدید پرسپولیس در پی کوچ گل زنانش

پرسپولیس

شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان پیش از کوچ‌شان به لیگ قطر، گل‌های جالب توجهی به سود قرمزها به ثمر می‌رساندند.

لینک کوتاه کپی شد

یک حسن آشکار پرسپولیس در فصول اخیر این بود که در این تیم اکثر بازیکنان قادر به گلزنی بودند اما در اولین روزهای لیگ بیست و یکم این تیم نمی‌داند گلزنی را از چه کسی بطلبد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، در گذشته نزدیک سیدجلال حسینی، مدافع وسط تیم حساس‌ترین گل‌ها را برای سرخ‌ها می‌زد و شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان هم پیش از کوچ‌شان به لیگ قطر، گل‌های جالب توجهی به سود قرمزها به ثمر می‌رساندند.

وحید امیری در عین گل‌سازی، گلزنی هم می‌کرد و احمد نوراللهی در حالی اواسط تابستان امسال به لیگ امارات کوچ کرد که با ۹ گل زده، بهترین گلزن پرسپولیس در لیگ بیستم شناخته شده بود.

حال آنکه وی در اصل یک ‌هافبک وسط دفاعی بود که به سمت جلو گرایش یافته و کارهای تهاجمی وسیع را برای اولین بار تجربه می‌کرد. به آنها بیفزایید سیامک نعمتی را که چه در پست مدافع راست اضطراری و چه ‌هافبک راست (که پست اصلی او است) هم برخی گل‌های مهم را به ثبت می‌رساند و هم سانترهایی خوب و منجر به گل را روی دروازه رقبا انجام داده است و هنوز هم این قابلیت را دارد.

قابلیتی که کمتر از گذشته شده و پرسپولیس را نگران کرده، ثبات نداشتن عیسی آل‌کثیر و مهدی عبدی و نوسان آنها در کار گلزنی است. شاید آنها فردا (جمعه) در دیدار با فولاد در اهواز گلزنی کنند و در طول فصل تازه برخی کارهای باارزش دیگر هم انجام بدهند اما مسأله این است که نه فقط این دو مهاجم استمرار مورد نظر را در کارشان بروز نداده‌اند، بلکه‌ هافبک‌ها و مدافعان پیش‌تاخته قرمزها هم کمتر از گذشته در کار گلزنی روپا و خطرناک نشان می‌دهند.

البته فقط در ابتدای فصل قرار داریم و بحث فعلی نیز فقط بر مبنای ماهیت و نتیجه دیدار نافرجام اخیر با الهلال عربستان مطرح نشده است اما واقعیت امر این است که پرسپولیس در شروع یک فصل طولانی همان آمادگی، اشتها و توانی را به عنوان یک تیم صددرصد تهاجمی و آماده گلزنی از خود نوید نمی‌دهد که در فصول اخیر می‌داد و امید زیادی در اردوی آنها و بیم و تردید را در اردوی رقبا گواهی و بسط می‌داد.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها