|

نگاهی به دیدار ذوب‌آهن - استقلال؛ طلسم شکنی در فولادشهر

استقلال - ذوب آهن

در چارچوب دیدار‌های هفته دوم لیگ برتر، استقلال میهمان ذوب‌آهن اصفهان است.

لینک کوتاه کپی شد

بیست و یکمین دوره لیگ برتر به دومین هفته خود رسید و روز دوشنبه سوم آبان ماه از ساعت ۱۸ در ورزشگاه فولادشهر، ذوب‌آهن با استقلال روبرو می‌شود. هر دو تیم لیگ را با پیروزی یک بر صفر آغاز کرده‌اند. ذوب‌آهن با گل دقایق پایانی صنعت نفت آبادان را مغلوب کرد و استقلال هم با یک گل از سد تیم تازه لیگ برتری شده هوادار گذشت.

۶ امتیازی شدن پس از ۶ فصل

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، استقلال در ۵ فصل اخیر شاهد قهرمانی رقیب دیرینه خود بوده است. این پنج دوره یک وجه مشترک داشته و آن هم امتیاز از دست دادن استقلال در هفته‌های ابتدایی بوده است. استقلال در این مدت هیچ وقت ۲ هفته ابتدایی را با صد در صد امتیازات به پایان نرساند و همین لغزش در ابتدای فصل، جبران عقب افتادگی را در ادامه فصل غیرممکن کرد. آبی‌پوشان برای جلوگیری از تکرار تجربیات گذشته نمی‌خواهند در این هفته‌ها امتیازی از دست بدهند و در صورتیکه در این مسابقه به پیروزی دست یابند برای اولین بار از لیگ پانزدهم در پایان هفته دوم، ۶ امتیازی خواهند شد. بهترین عملکرد استقلال در تاریخ لیگ برتر در پایان هفته دوم در همان لیگ پانزدهم اتفاق افتاد که این تیم با ۶ امتیاز، تفاضل گل ۳+ داشت که استقلال برای رسیدن به آن احتیاج به پیروزی با نتیجه‌ای با اختلاف بیش از یک گل دارد.

ذوب‌آهن هم در ادوار اخیر به سختی موفق به حفظ خود در لیگ برتر شده است. این تیم می‌خواهد با جمع‌آوری امتیازات در هفته‌های ابتدایی، خیال خود را بابت بقا در پایان فصل راحت سازد. این تیم آخرین بار در لیگ دهم موفق به کسب 6 امتیاز در انتهای هفته دوم شد. این تیم برای ثبت بهترین شروع تاریخ خود کار سختی دارد و باید استقلال را با اختلاف بیش از 2 گل شکست دهد.

سدی به نام تارتار در برابر استقلال

مهدی تارتار از جمله مربیان موفق چند فصل اخیر محسوب می‌شود. این مربی در این دوره هدایت ذوب‌آهن اصفهان را بر عهده گرفت که فصل پیش به زحمت در لیگ برتر ماندنی شد. تارتار آمار ضعیفی مقابل استقلال دارد و با ۹ شکست به هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از این نباخته است. در فصول گذشته اما تارتار داستان متفاوتی مقابل استقلال داشته است. این مربی ۴ دوره است که در دیدار رفت میزبان استقلال بوده و در این ۴ مسابقه هیچ وقت شکست نخورده و به ۲ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است.

8313_798

استقلال به دنبال انتقام

استقلال فصل پیش جزو مدعیان اصلی قهرمانی بود ولی ۲ شکست در اواسط نیم فصل دوم این تیم را در کورس عقب انداخت. باخت غیرمنتظره استقلال برابر ذوب آهن، مقدمه‌ای شد برای باخت این تیم در دربی و استقلال نتوانست فاصله‌ای که در این ۲ هفته ایجاد شد را تا پایان فصل جبران کند. ذوب‌آهن هم با کمک ۳ امتیاز این مسابقه موفق شد در لیگ برتر ماندنی شود.

استقلال و ذوب‌آهن در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشتند. ذوب‌آهن در دوره‌های اخیر در اصفهان حریف سختی برای استقلال بوده و آبی‌پوشان در ۹ فصل قبلی در خانه حریف تنها موفق به کسب یک پیروزی شدند. در ترکیب فعلی استقلال چند بازیکن سابق ذوب‌آهن به چشم می‌خورد. امیرارسلان مطهری، محمدرشید مظاهری، مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس بازیکنان استقلال هستند که سابقه بازی در تیم مقابل را دارند. عارف غلامی که به دلیل مصدومیت شرایط حضور در این مسابقه را ندارد، قبلاً بازیکن ذوب‌آهن بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها