|

استقلال لیگ ۲۱؛ جذاب و جذاب تر!

استقلال

استقلال در شرایطی رقابت‌های لیگ ایران را شروع کرده که تبدیل به تیمی متفاوت شده است.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال موفق شد دومین برد متوالی اش در رقابت‌های لیگ برتر بیست و یکم را به دست بیاورد. این تیم حالا پیش از بازی پرسپولیس و نساجی، در زمره یکی از سه تیم لیگ برتری است که توانسته از دو بازی نخست لیگ برتر ۶ امتیاز کامل را به دست بیاورد.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فرارو، نکته مهم درباره استقلال این فصل نه برتری در دو بازی نخست بلکه رویکرد جالب فرهاد مجیدی برای این باشگاه است؛ رویکردی که به نظر می‌رسد بیش از هر زمان دیگری از این استقلال تیم جذاب تری ساخته است.

ماجرا از این قرار است که فرهاد مجیدی با جذب دو رقمی بازیکنان جدید، به رقابتی‌تر کردن تمرینات این تیم دامن زده و حالا هر بازیکنی به خوبی می‌داند برای رسیدن به ترکیب اصلی باید چندبرابر حالت معمول تلاش کند. سود این رقابت کردن را نهایتا استقلال و باشگاه خواهد برد که تیمی جذاب با بازیکنان آماده در اختیار خواهد داشت.

در واقع در همین دو هفته نخست مشخص شده که بازیکنان استقلال برای حضور و بقا در ترکیب اصلی استقلال کار دشواری دارند. این تیم در خط دروازه سه دروازه بان آماده دارد که فرهاد مجیدی به هیچ کدامشان تضمین فیکس بودن را نداده مگر به دروازه بانی که آماده‌تر از دو نفر دیگر است. علیرضا رضایی، رشید مظاهری و سید حسین حسینی حالا باید بیش از هر وقت دیگری برای حضور در دروازه استقلال بجنگند.

شرایط در خط دفاع این تیم به ویژه در دفاع میانی هم مشابه است: سیاوش یزدانی، مرادمند، دانشگر و عارف آقاسی فعلا در دسترس هستند و به این گزینه‌ها عارف غلامی هم در ادامه مسیر اضافه خواهد شد. ضمن اینکه روزبه چشمی هم توانایی بازی در این خط را دارد. پس مدافعان میانی استقلال برای حضور در ترکیب اصلی چاره‌ای به غیر از بالابردن کیفیت فنی شان ندارد.

شرایط برای خط هافبک استقلال هم مشابه است؛ سعید مهری، آرش رضاوند، زبیر نیک نفس، مهدی مهدی پور و روزبه چشمی بازیکنان مدعی‌ای هستند که شاید فقط دو نفر از آن‌ها شانس بازی کردن در ترکیب اصلی را داشته باشند. پس ناگفته پیداست که این بازیکنان باید سطح بازی شان را بالاتر از چیزی ببرند که پیش‌تر بوده تا نظر فرهاد مجیدی را جلب کنند. در خط حمله هم که اصلا نیازی به گفتن نیست؛ همین حالا فرهاد مجیدی ۷ بازیکن دارد که می‌توانند به عنوان مهاجم اصلی در ترکیب از آن‌ها استفاده کند. اگر کسی بخواهد در خط حمله استقلال فیکس بازی کند، باید مهاجمی متفاوت و خاص‌تر از بقیه باشد.

نتیجه آنکه سیاست‌های جدید فرهاد مجیدی و اضافه کردن مهره‌های جدید به پست‌های مختلف رقابت در تمرین را بالاتر برده است. رقابتی که باعث بالارفتن سطح فنی بازیکنان و نهایتا جذاب‌تر شدن کیفیت بازی استقلال در لیگ برتر ۲۱ می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها