|

سورپرایز مجیدی برای تارتار؛ آرتورشاه

آرتور یامگا

«آرتور یامگا» در اولین بازی با پیراهن استقلال نامش را در تاریخ این باشگاه ثبت کرد.

لینک کوتاه کپی شد
1

مهدی تارتار با آمادگی کامل به بازی با استقلال آمده بود. او به خوبی بازی شاگردان فرهاد مجیدی را آنالیز کرده  و با بستن جناحین استقلال و مهار وریا غفوری و جعفر سلمانی و همچنین راه‌های ارتباطی میان این دو بازیکن، تقریبا استقلال را در کناره‌ها از کار انداخته بود. همچنین پرس سنگین ذوب‌‌آهن از خط دفاع باعث شد تا استقلال نتواند از عقب زمین بازیسازی را شروع کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، نگاهی به آمار بازی تاییدی بر موفقیت تارتار در اجرای نقشه‌هایش در میدان است. استقلال در این بازی 433 پاس داد و 79 درصد از پاس‌هایش صحیح بود تا از نظر تعداد و درصد درستی پاس عملکردی بدتر از حریفش با 555 پاس و 83 درصد صحت پاس داشته باشد. با وجود برتری ذوب‌آهن در اجرای برنامه‌های سرمربی اما مشکل کار اما کجا بود که ذوب‌آهن با 2 گل مغلوب حریفی شد که هیچ‌گاه به راحتی به آن نمی‌باخت.

سورپرایز مجیدی برای تارتار 

«آرتور یامگا» اسم رمزی بود که باعث برتری استقلال در این بازی شد و مهدی تارتار فکری برایش نکرده بود و از همان‌جا هم ضربه خورد. بازیکنی که با سه شوت، دو بار دروازه حبیب فرعباسی را باز کرد تا برای بقیه تیم‌های لیگ برتری هم حسابی خط و نشان بکشد. یامگا علاوه بر 2 گل، بیش از 10 بار هم‌تیمی‌هایش را داخل محوطه جریمه حریف و یا نزدیک به آن صاحب توپ کرد. بازیکنی که گفته می‌شد به عنوان مدافع راست به استقلال آمده است اما در این بازی در پست وینگر راست و مهاجم برای استقلال بازی کرد.

در دیداری که حریف با پرس شدید مانع از بازیسازی و پاسکاری می‌شود بازیکنانی می‌توانند گره بازی را باز کنند که در هر حرکت بتوانند بازیکنان بیشتری را از بازی خارج کنند. یامگا در طول 90 دقیقه 20 بازیکن حریف را از جریان بازی با پاس‌هایی که گرفت خارج کرد و از این لحاظ در میان استقلالی‌ها رکورددار بود.

توانایی‌های فردی آرتور

علاوه بر تمام آمار و رکوردهای خوبی که می‌توان برای یامگا مقابل ذوب‌آهن نوشت باید از توانایی‌های فردی‌اش هم گفت. نحوه باز کردن دروازه توسط او نشان از کیفیت این بازیکن در حمل توپ و ضربه‌ زدن داشت. در صحنه گل اول، یامگا در حالی توپ را گرفت و چرخید و با خونسردی تمام آن را شلیک کرد که سه بازیکن ذوبی احاطه‌اش کرده بودند. او در گل دوم هم در حضور یک مدافع و دروازه‌بان بدون این که اشتباهی بکند توپ را به همان‌جایی فرستاد که باید می‌رفت. توانایی خاصی که در میان مهاجمان داخلی کمتر دیده می‌شود و به قول مهدی تارتار همین مساله تفاوت استقلال و ذوب‌آهن را در این بازی رقم زد.

حضور این بازیکن فرانسوی به عنوان وینگر راست زوج قدرتمندی را با وریا غفوری خواهد ساخت که جناح راست استقلال را بیش از پیش خطرناک می‌کند. بازیکنی که نشان داد اگر در ادامه فصل اتفاق خاصی رخ ندهد، توانایی گل‌ زدن و پاسکاری و گل‌سازی را توامان دارد و یک مهره ارزشمند برای فرهاد مجیدی است. خرید او به واسطه حضور در تیم قعرجدولی لیگ دانمارک با انتقادات زیادی همراه بود اما فعلا در اولین بازی توانست از فرهاد مجیدی به خاطر خریدش دفاع کند.

آرتور یامگا به  اولین بازیکن خارجی تاریخ استقلال تبدیل شد که در اولین حضور خود با پیراهن این تیم دو گل به ثمر می‌رساند و در همین ابتدای کار نامش را در تاریخ باشگاه ثبت کرد. اتفاقی که البته برای کادرفنی آبی‌ها کافی نیست و آن‌ها انتظار تاریخ‌سازی بیشتری از خرید پرسروصدایشان دارند. نکته جالب در مورد یامگا این است که پیش از حضور در استقلال هیچ وقت دچار مصدومیت نشده است و این آمار شاید بیش از هر چیز دیگری برای هواداران استقلال امیدوارکننده باشد. هوادارانی که در این چند سال از مصدومیت‌های خارجی‌های تیمشان ضربه فراوان دیده‌اند. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها