|

نگاهی به دیدار استقلال – تراکتور؛ نوار پیروزی های فرهاد پاره می شود؟

فرهاد مجیدی و فیروز کریمی

استقلال اگر بتواند این هفته هم دروازه‌اش را بسته نگه دارد به آماری دست خواهد یافت که در تاریخ لیگ برتر فقط یک بار به آن رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال با کسب ۲ پیروزی در ۲ بازی نخست توانسته رضایت خاطر هواداران خود را جلب کند. این تیم در صورت پیروزی مقابل تراکتور، بهترین عملکردش را در ۳ هفته ابتدایی در تاریخ لیگ برتر به ثبت خواهد رساند. استقلال که در چند فصل اخیر قهرمانی را به خاطر لغزش در ابتدای فصل از دست داده با این آمار امیدوار است طلسم قهرمان نشدن این تیم شکسته شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، تراکتور هم هفته گذشته به پیروزی دست یافت و ۳ امتیازی است. این مسابقه روز شنبه، هشتم آبان از ساعت ۱۸ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

استقلال و تراکتور برابر در عدد ۹

در تاریخ تقابل استقلال و تراکتور در لیگ برتر هر دو تیم ۹ بار پیروز شده‌اند و ۸ مرتبه هم جدالشان مساوی به پایان رسیده است. در دیدارهای اخیر اما کفه ترازو به نفع استقلال سنگینی می‌کند. این تیم فصل گذشته در دیدار رفت و برگشت، تراکتور را از پیش رو برداشت و در مجموع در ۴ مصاف گذشته در لیگ به ۳ پیروزی دست یافته است. برتری استقلال در دیدارهای خانگی پررنگ‌تر است و این تیم از لیگ شانزدهم در تهران مغلوب تراکتور نشده است.

برگ برنده استقلال در جدال با تراکتور در ۲ دوره قبلی، شیخ دیاباته بود که بهترین بازی‌های خود در استقلال را برابر تراکتور به نمایش گذاشت و با ۵ گل بهترین گلزن دیدارهای این دو تیم در تاریخ لیگ برتر شد. دیاباته در این فصل از استقلال جدا شد ولی در دیدار هفته گذشته بازیکن خارجی جدید این تیم یعنی کوین یاماگا جلب توجه کرد و ۲ گل به ثمر رساند و استقلالی‌ها به تکرار درخشش این بازیکن برابر تراکتور خوش‌بین هستند.

فیروز کریمی به دنبال شکست طلسم استقلال

فیروز کریمی یکی از باسابقه‌ترین مربیان شاغل در این فصل محسوب می‌شود. این مربی که آخرین مربی ایرانی است که در جام باشگاه‌های آسیا به قهرمانی رسیده فصل گذشته در ۶ بازی پایانی فصل و پس از مدتی دوری از حضور در لیگ برتر سرمربی تراکتور شد و با کسب ۴ برد در رده چهارم قرار گرفت. یکی از دو تیمی که کریمی در مقطع پایانی فصل برابر آن توفیقی نداشت استقلال بود که مقابل این تیم با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست داد.

فیروز کریمی که در مقطعی کوتاه سرمربی استقلال بوده هیچ وقت در مصاف با این تیم نتایج مطلوبی ثبت نکرده است. این مربی با ۱۱ شکست برابر استقلال به هیچ تیمی به این اندازه نباخته است. کریمی در لیگ برتر فقط یک بار استقلال را مغلوب کرده که آن هم به هفته ششم لیگ هشتم بازمی‌گردد که با صبا ۳ بر یک استقلال را شکست داد و اولین قعرنشینی استقلال در تاریح لیگ برتر را رقم زد.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در زمان مربیگری کریمی در این تیم بازیکن این تیم بود و در ۱۶ بازی برای استقلال ۴ گل زد و یک پاس گل داد.

حفظ روند گل نخوردن

استقلال یکی از ۵ تیمی است که در برابر گل خورده آن عدد صفر درج شده است. استقلال اگر بتواند این هفته هم دروازه‌اش را بسته نگه دارد به آماری دست خواهد یافت که در تاریخ لیگ برتر فقط یک بار به آن رسیده است. لیگ نهم تنها دوره‌ای است که استقلال تا پایان هفته سوم دروازه‌اش را بسته نگه داشته بود.

۲ آمار اما رکورد استقلال را برای بسته نگه داشتن دروازه تهدید می‌کند. اول اینکه تراکتور در هر ۸ مسابقه‌ای که با فیروز کریمی در لیگ بازی کرده موفق به گلزنی شده است و نکته دوم به رشید مظاهری باز می‌گردد. این دروازه‌بان در دیدار با ذوب‌آهن پس از مصدومیت حسین حسینی به چارچوب استقلال بازگشت هرچند که مصدومیت حسینی برطرف شده ولی اگر فرهاد مجیدی بخواهد روی حسینی ریسک نکند و از مظاهری درون دروازه استفاده کند این دروازه‌بان آمار خوبی مقابل تراکتور ندارد. رشید در لیگ نوزدهم در تراکتور بازی می‌کرد و از این تیم به استقلال پیوست. مظاهری با دریافت ۱۹ گل از هیچ تیمی در لیگ برتر بیشتر از تراکتور گل نخورده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها