|

حمید درخشان و جادوگری

یک پرسپولیسی ماجرای جادوگری فوتبال ایران را تایید کرد!

حمید درخشان

حمید درخشان می‌گوید که برای انتخاب مدیرعامل باشگاه باید یک همه پرسی برگزار شود.

لینک کوتاه کپی شد

حمید درخشان سرمربی پیشین پرسپولیس در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه کانون مربیان فوتبال ایران اظهار داشت:

قبل از هر چیزی روز را به همه مربیان زحمتکش، مخصوصا مربیان ایرانی که برای سربلندی فوتبال این مملکت تلاش می‌کنند تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود:ما خیلی خوشحالیم که امروز کانون مربیان جلسه ای گذاشت تا از مربیانی که زحمت کشیدند قدردانی بکند. مربی ماه را انتخاب کردیم و از همه مهم تر بحث تیم ملی بانوان برای مقدماتی جام ملت های آسیا اعزام شدند و این باعث خوشحالی و خرسندی است و ما خوشحالیم که خانم ها توانستند در این عرصه موفق بشوند و انشاالله روزی برسد که ما بتوانیم این عزیزان را در جام جهانی ببینیم. همانطور که تیم ملی ما در جام جهانی حضور پیدا می‌کند، حضور خانم ها هم در جام جهانی باعث مباهات و افتخار برای فوتبال کشور است.

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت این روزهای این باشگاه و نگرانی هواداران اظهار داشت:هواداران حق دارند و باید نگران باشند. انشاالله که هرچه زودتر وضع مدیریتی باشگاه پرسپولیس هم مشخص شود‌. ما خیلی عجله می‌کنیم که بحث مدیریت پرسپولیس مشخص شود ولی سوال کردید چه کسی می‌خواهد بیاید و چطور می‌خواهد کمک بکند؟ همه عزیزانی که می‌خواهند بیایند خیلی عجله دارند و با سرعت می‌آیند اما وقتی ورود می‌کنند با انبوهی از مشکلات بزرگ و کوچک که بزرگترین آن بحث مالی است که ما همیشه گرفتار این مشکل هستیم که پول نداریم و از کجا تهیه کنیم، مواجه می‌شود.

او ادامه داد:به نظر من این مشکلات ریشه ای نیست و در نهایت باید به اصل قضیه رسیدگی کنیم. اینکه منبع درآمد باشگاه پرسپولیس از کجا خواهد بود. امروز هر آدمی که بیاید و خودش را در دردسر بیاندازد در هر صورت باید دنبال پول بدود. ما باید قبل از اینکه دنبال مدیرعامل بگردیم وضعیت فوتبالمان را مشخص بکنیم. ما باید به وضعیت درآمدزایی باشگاه ها برسیم که در وهله اول بحث حق پخش تلویزیونی است که حتما باید تمام باشگاه ها لحاظ بکنند که بتوانند درآمدی داشته باشند در غیر این صورت شما امروز یک سری بدهی بالا می‌آوری و پول می‌آوری اما در نهایت باید این بدهی ها را پرداخت بکنی و وقتی هم زمان ریاست شما به پایان می‌رسد باشگاه را با بدهی ها می‌گذاری و می‌روی. امروز ما نگران اینکه چه کسی بیاید نیستیم، نگران این هستیم که منبع درآمدزایی پرسپولیس چطور تامین می‌شود و از کجا باید پول تزریق شود.

درخشان گفت:امروز مدیرعاملی می‌آید و در چند ماه پولی را می‌آورد و دوباره همین مشکلات را دارد که نمی‌تواند بقیه را جوابگو باشد و این پروسه به تیم می‌رود و مشکلات برای بازیکن، سرمربی، کادرفنی و برای سفرها و بازی ها پیش می‌آید‌. پس این مساله نمی‌تواند تسکینی برای بیماری این باشگاه باشد. من امیدوارم عزیزانی که برای مدیریت باشگاه پرسپولیس و استقلال تصمیم می‌گیرند، این کار را درست انجام بدهند که بعد از شش ماه مدیرعامل دوباره دست دراز نکند که حساب باشگاه این است و پول بریزید. باید فکر درستی شود. امیدوارم در وهله اول ما برای بحث کپی رایت و حق پخش تلویزیونی تلاش بکنیم. اگر ما این را حا بیندازیم هیچ باشگاهی نیاز ندارد از کسی پول بگیرد و خودکفا می‌شود. متاسفانه بیست و یکمین سال لیگ حرفه ای را برگزار می‌کنیم ولی هنوز مشکل مالی داریم و هنوز بیلان ما در پایان سال ضرر بوده و هیچ سود و خروجی در باشگاه نداشته و هیچ بازیکنی فروخته نشده و سازندگی نشده. وقتی فوتبال اینطور است مطمئنا نمی‌توانید حریف تیم هایی بزرگتری باشید که بازیکن چهار پنج میلیاردی می‌خرد و ما در برابر آن ها تسلیم خواهیم شد چون آنها برتر هستند.

پیشکسوت پرسپولیس خاطرنشان کرد:ما باید زیرساخت های فوتبال حرفه ای را قوی تر بکنیم و بعد از آن حتی بزای انتخاب مدیرعامل رای گیری کنیم و بگوییم پنج شاخصه است که از این پنج شاخصه چه کسی می‌تواند انتخاب بشود. بگذارید خود مردم رای بدهند و بگویند چه کسی رییس باشگاه بشود. امروز نگران این هستیم که باشگاه مدیرعامل ندارد. اگر داشت باید چه‌ کاری انجام می‌داد؟ باید پول تهیه می‌کرد و دو ماه طول می‌کشید و همین مشکلات دوباره بود. امیدوارم از پایه و اساس این مشکلات را اصلاح بکنیم که در سال های آینده ما نگران انتخاب مدیرعامل یا نداشتن پول نباشیم.

درخشان درباره جادوگری در فوتبال عنوان کرد:متاسفانه این مساله را تایید می‌کنم.بعضی از دوستان سراغ این داستان ها می‌روند و امیدوارم که خودشان کلاه خودشان را قاضی بکنند که چه باید بکنند و اگر به جای اینکه دنبال این بروند وقتشان را برای بالاتر بردن علمشان بگذارند هم فوتبال ما غنی تر می‌شود و هم سلامت تر می‌شویم و امیدوار می‌شویم که بتوانیم حرفی برای گفتن در فوتبال آسیا داشته باشیم.

او درباره حواشی مطرح شده درخصوص تیم ملی توضیح داد:ما خودزنی می‌کنیم. ما یک تیم خوب و بازیکنان خوبی داریم و انتخاب مربی هم کردیم و مربی هم کارش را می‌کند و در ده بازی موفق بوده. حالا چرا ما باید یکدیگر را تخریب بکنیم و خودمان را بزنیم؟ ما خودزنی از داخل انجام می‌دهیم که به جام جهانی نرویم؟ ما اگر به جام جهانی نرویم که فوتبالمان صدمه می‌خورد. پس الان که نا موفق هستیم بگذارید این موفقیت ادامه دار باشد و در نهایت که به جام جهانی رفتیم بررسی کنیم که آیا کار مربی و کادرفنی خوب بوده یا نه و بعد تصمیم بگیریم. چرا وقتی در موفقیت هستیم بگوییم چه کسی بد است و چه کسی خوب؟

 

وی افزود:از عزیزان فوتبالیست های ما که لژیونر شدند و در حال بزرگ شدن هستند خواهش می‌کنم بدانند بزرگی در این نیست که شما هر چیزی را بر علیه تیم ملی یا مربی تیم ملی به زبان بیاورید. شما مثل یک یک سرباز هستید که باید بدون اینکه حرفی بزنید برای تیم ملی و برای وطن زحمت بکشید و کار خودتان را انجام بدهید حتی اگر یک چوب خشک بالای سرتان باشد.

درخشان در پایان در واکنش به حضور در هیات مدیره پرسپولیس گفت:فعلا کسی با من صحبتی نکرده است و امیدوارم هر چیزی به صلاح است انجام بشود.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها