|

عبور فرهاد از صمد؛ بهترین شروع استقلال در تاریخ لیگ

استقلال این فصل با فرهاد مجیدی، به رکوردهایی رسیده که پیش از این فقط یک بار تجربه کرده بود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال با شکست تراکتور، توانست لیگ را با سه برد پیاپی آغاز کند. آن‌ها در این سه هفته، بازی‌های آسانی نداشتند. هفته دوم، استقلال به اصفهان سفر کرد و روبروی تارتار قرار گرفت و این هفته، میزبان تراکتور بود. با این حال هیچکدام از حریفان استقلال، نتوانستند با امتیاز زمین مسابقه را ترک کنند. اگر استقلالی‌ها در زدن ضربات پنالتی دقیق‌تر بودند، حالا تفاضلی مشابه سپاهان در صدر جدول داشتند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، استقلال پیش از این در تاریخ لیگ، فقط یک بار توانسته بود فصل را به سه برد پیاپی آغاز کند. لیگ ششم، که با صمد مرفاوی در سه بازی ابتدایی ذوب آهن، مس کرمان و فجرسپاسی را شکست دادند. با این تفاوت که استقلال در آن فصل، هر سه تیم را با اختلاف یک گل برد و تفاضل مثبت 3 داشت. فرهاد مجیدی در این فصل توانسته هر سه بازی را ببرد و این کار را، با تفاضل مثبت 4 انجام داده است. آماری که تیم مجیدی را، صاحب بهترین شروع استقلال در تاریخ لیگ برتر می‌کند.

استقلالی‌ها علاوه بر سه برد پیاپی، نکته ویژه دیگری هم دارد. آن‌ها در سه بازی ابتدایی فصل، هیچ گلی نخورده‌اند. هر سه حریف استقلال، بدون باز کردن دروازه این تیم از زمین خارج شدند. در حالی که استقلال، هفته دوم بخاطر مصدومیت حسین حسینی مجبور شد دروازه‌بانش را هم تغییر دهد اما همچنان، رکورد گل نخوردنش را حفظ کرد. در این زمینه هم تنها فصل مشابه استقلال، با صمد مرفاوی رقم خورده است. لیگ نهم که مرفاوی برای دومین بار سرمربی استقلال شد، سه بازی اول روبروی سپاهان، مقاومت سپاسی و فولاد قرار گرفت و مقابل هر سه تیم، دروازه‌اش را بسته نگه داشت. مجیدی، به این رکورد هم رسیده و البته برای عبور از مرفاوی، باید دو هفته دیگر آمار دفاعی تیمش را حفظ کند. دروازه استقلال مرفاوی، در هفته پنجم و مقابل سایپا باز شد.

مجیدی اولین فصلی که به عنوان سرمربی استقلال آغاز کرده، توانسته رکورد بهترین شروع این تیم در تاریخ لیگ را بشکند و بهترین آمار دفاعی ممکن را هم داشته باشد. موضوعی که نشان می‌دهد آبی‌های پایتخت پس از 9 سال، قصد شکستن طلسم قهرمانی را دارند. شاید تنها هشدار برای آن‌ها، سرنوشت تیم مرفاوی در لیگ‌های ششم و نهم باشد. تیم‌هایی که شروع خوبی داشتند اما نتوانستند در پایان فصل، به جام قهرمانی برسند. مجیدی برای رسیدن به اولین جام به عنوان سرمربی استقلال باید شروع خوبش را، به پایانی باشکوه پیوند بزند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها