|

تاریخ برای پرسپولیس در اراک تکرار نخواهد شد

مرتضی کرمانی‌مقدم

گفتگوی مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم سابق پرسپولیس در خصوص دیدار قرمزها مقابل آلومینیوم اراک و سایر موارد سرخ‌پوشان

لینک کوتاه کپی شد
1

مرتضی کرمانی‌مقدم مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی نقد کاملی بر روی عملکرد مهاجمان پرسپولیس داشته و با وجود موفقیت مهاجمان پرسپولیس در امر گلزنی، جذب یک مهاجم خارجی هم برای پرسپولیس را جدی می‌داند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایران ورزشی، در رابطه با دیدار سرخ‌پوشان مقابل آلومینیوم اراک و سایر موارد سرخ‌پوشان گپ‌و‌گفتی با بازیکن سابق پرسپولیس داشتیم.

شرایط پرسپولیس در دو دیدارش مقابل فولاد و نساجی را چگونه ارزیابی کردید؟

 دو برد در ابتدای لیگ واقعاً برای تیم قهرمان و مدافع عنوان قهرمانی ارزش زیادی دارد. در بازی مقابل فولاد در ابتدا به‌دلیل شرایط خاصی که پرسپولیس بعد از بازگشت از عربستان و بعضی از موارد دیگر داشت کمی نگران بودم اما این نگرانی با بازی خوب پرسپولیس کاملاً برطرف شد و خوشبختانه برد پرگل مقابل فولاد شرایط پرسپولیس را بسیار خوب کرد و در واقع وقتی دیدم بازیکنان پرسپولیس خیلی خوب بازی و کمتر اشتباه می‌کنند و برای زدن گل‌های زیاد بی‌تابی می‌کنند این شور و عطش برای موفقیت، حس خوب و امیدوارکننده‌ای برای تکرار موفقیت در بین پیشکسوتان و بقیه هواداران تیم پرسپولیس به وجود آورد.

خوشبختانه پرسپولیس در لیگ بیست‌و‌یکم خصوصیات خوبی دارد و وقتی تیم در فاز گلرنی جلو می‌افتد خیلی سخت قافیه را به حریفان می‌بازد یا میدان را به آنها واگذار می‌کند از همین‌رو نسبت به موفقیت و بهتر شدن شرایط پرسپولیس در بازی‌های آینده باز هم امیدوارم.

بعد از باخت پرسپولیس مقابل الهلال شما شخصاً خیلی نگران بودید، اما به نظر از آن نگرانی خارج شدید

 به هر حال شرایط پرسپولیس به‌گونه‌ای بود که تیم باخت بدی را در مقابل الهلال متحمل شد. این مسأله موجب شد من به‌نوعی نگران جمع کردن موارد تیم و به‌لحاظ روحی روانی و فنی کمی نگران باشم، اما با درایت کادر فنی و شرایط خوبی که آنها برای تیم به وجود آوردند بازیکنان به‌خوبی به شرایط نرمال روحی روانی برگشتند و شرایط را بهبود بخشیدند و از آن فرم بد و بحرانی که در بازی مقابل الهلال داشتند تقریباً به شکل کامل درآمدند.

این مسأله موجب شد تیم از هر نظر، هم به‌لحاظ فنی و هم به‌لحاظ روانی شرایطش بهبود پیدا کرده و با اوضاع خوبی وارد لیگ بیست‌و‌یکم شود و نتیجه این فرم خوب را هم دیدیم؛ امری که موجب شد تیم پرسپولیس شروعی مقتدرانه در لیگ داشته باشد و تیمی در حد و قواره کسب قهرمانی مجدد نشان دهد.

شرایط پرسپولیس را در دیدار مقابل تیم نساجی چگونه ارزیابی کردید؟

 پرسپولیس خیلی خوب بازی کرد و در این بین مهدی عبدی هم در کنار سایر بازیکنان واقعاً عالی کار کرد؛ بازیکنی که دو گل خیلی خوب زد و در پیشانی خط حمله انتظارات را به شکل خوبی برآورده ساخت. عبدی اعتماد به نفس لازم را پیدا کرده، نکته‌ای که می‌تواند برای پرسپولیس بسیار مهم و حیاتی باشد، البته عیسی آل‌کثیر هم خیلی خوب بازی کرد و به تیرک زد و یک گلش هم به اشتباه آفساید اعلام شد. در هر صورت زوج عیسی آل‌کثیر و عبدی در حد خوبی خودشان را نشان دادند؛ بازیکنانی که می‌توانند توقعات را در امر گلزنی برآورده سازند.

در خصوص حامد پاکدل که در اولین حضورش در لیگ برای پرسپولیس مقابل فولاد موفق به گلزنی شد چه نظری دارید؟

 حامد پاکدل بازیکن خوبی است اما او هنوز برای جا افتادن در ترکیب پرسپولیس نیاز به زمان دارد و باید فرصت بیشتری داد که او را در حد و اندازه واقعی‌اش دید.

با وجود عملکرد موفق عبدی و آل‌کثیر و وجود ذخیره‌ای مانند پاکدل، فکر می‌کنی پرسپولیس به جذب مهاجم خارجی دیگری هم نیاز دارد؟

 حتماً پرسپولیس به مهاجم خارجی نیاز دارد چه‌بسا در طول لیگ برای بازیکن تیم مصدومیت و محرومیت و چند جام مختلف داخلی و لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد از همین‌رو جذب بازیکن خارجی برای پرسپولیس با توجه به شرایط خاص این تیم وجود دارد.

به‌ دلیل فراهم نبودن مجوز حرفه‌ای، خطر کنار گذاشتن پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد، خطری که بشدت موجب نگرانی پرسپولیسی‌ها شده. در این رابطه نگرانی ندارید؟

 بله، خیلی نگرانم. اصلاً مگر می‌شود این موضوع را شنید و نگران نبود. کنار رفتن قهرمانی لیگ برای فوتبال ایران خوب نیست و تبعات خوبی ندارد، علاوه بر اینکه روحیه بازیکنان را نیز به‌هم می‌ریزد. فدراسیون زمان بیشتری درخواست کرده؛ موضوعی که امیدوارم تحقق پیدا کرده و شرایط پرسپولیس و بقیه نماینده‌های ما در آسیا بهتر شود چون کنار رفتن قهرمان لیگ ایران از آسیا عواقب بسیار بدی برای تیم و بازیکنان پرسپولیس و در نهایت فوتبال ایران به‌همراه خواهد داشت چون پرسپولیس و استقلال بخش مهمی از فوتبال ایران هستند و بدون این تیم‌ها، رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا هیچ جذابیت و شرایط خوبی برای فوتبال‌دوستان ایرانی نخواهد داشت و باید روی این مسأله تأکید کنم که کنار گذاشتن قهرمان ایران از آسیا برای فوتبال ما به‌نوعی فاجعه محسوب می‌شود از همین‌رو خیلی امیدوارم با رایزنی فدراسیون با کنفدراسیون آسیا مشکل تیم حل شود و به حداقل برسد.

در رابطه با شانس‌های قهرمانی لیگ بیست‌و‌یکم برای چند تیم شانس قهرمانی قائل هستید؟

 من فکر می‌کنم تیم‌های پرسپولیس، استقلال و سپاهان سه تیمی هستند که شانس‌های اصلی قهرمانی محسوب می‌شوند.

برای تکرار قهرمانی و کسب ششمین قهرمانی چقدر شانس برای پرسپولیس قائل هستید؟

 اگر حاشیه‌ها جمع شده و به‌نوعی استرس‌ها و مشکلات اخیر که روی باشگاه و بازیکنان تیم سنگینی می‌کند برطرف شود شرایط تیم برای قهرمانی مهیا می‌شود، اما اگر مشکلات فعلی برای پرسپولیس باقی بماند مسلماً شرایط برای کسب قهرمانی ششم تا حدودی مشکل خواهد شد هرچند با وجود کادر خوب و بازیکنان باکیفیت پرسپولیس می‌تواند باز هم روزهای خوب خودش را که در پنج سال گذشته تکرار کرده باز هم تکرار کند.

در خصوص بازی سخت پرسپولیس مقابل تیم آلومینیوم اراک، تیمی که فصل قبل تنها باخت پرسپولیس را رقم زد چه صحبتی دارید؟

 بازی سختی پیش روی پرسپولیس مقابل تیم چهار امتیازی لیگ وجود دارد اما من فکر نمی‌کنم اتفاق فصل قبل برای پرسپولیس و به‌نوعی تاریخ برای پرسپولیس تکرار شود. در فصل قبل بروز بعضی از اشتباهات موجب باخت شد اما حتماً کادر، بازیکنان را برای بازی مقابل تیم به‌خوبی توجیه خواهند کرد و پرسپولیس با تمرکز کافی حتماً می‌تواند به نتایج خوبش در لیگ بیست‌و‌یکم ادامه دهد. زدن گل اول در چنین بازی‌هایی خیلی مهم است و تجربه ثابت کرده معمولاً هربار که پرسپولیس به گل اول رسیده می‌تواند با برد و نتیجه‌ای خوب، بازی را به سود خودش خاتمه دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی